Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Street Style

Publicerad 2011-08-04 19:50:00 i Naglar - duokromatiska,


Misa ska väl också representeras under den duokroma veckan. De har ju några riktigt fina duos de med. Det här är Street Style, återigen ett av mina tidigare inköp från märket. Den här och Decadent Drifter minns jag att jag köpte rätt tidigt. Den här är känd som en dupe till ett av mina favoritlack från OPI, Sugarplum Yum. Jag har aldrig gjort en sida-vid-sida komp på dem men i min hjärna lever ett minne av Sugarplum Yum som mer duokrom och med mer guld. Det kan bero på vid vilka tillfällen lacken burits, alltså ljusförhållandena. Båda är alla fall väldigt, väldigt vackra i sin bleka, champagne/lavendel/pärlgrå härlighet.


Min första Notd med det här lacket ger ett mycket mörkare intryck än de bilder jag har idag, något som jag inte kan förstå. Dessutom skriver jag att ett lager är ganska täckande men två räcker. Eh? det här är fyra lager, två tunna, två flödiga. Antingen smaskade jag på massor av lack i de lagren jag hade där eller så är det Foxy and Folksy jag har på bilderna. Jag letade efter det inlägget i bloggen men det verkar ha försvunnit. Kan jag ha skrivit fel namn på lacket?

Det här är alla fall Street Style. Fyra lager. Himla vackert.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-08-04 20:36:21

Det ser ut som två olika lack. Jag har inget av dem visserligen men du kanske tog fel på namnen. Jag har lyckats med det också då och då. Men båda är verkligen jättefina :-)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 20:49:15

Jag är 99% säker på att det "gamla" inlägget är Foxy and Folksy... Det där lacket som ser så fantastiskt fint ut på alla andra än mig. Jag vill till och med minnas att jag skickade iväg den till någon bloggare efter att jag använde det en gång! Gah.



Street Style är i alla fall himla vackert! Vackrare än Sugarplum Yum i mitt tycke.

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-08-04 21:22:28

Wow, vad snyggt! Lite spöklikt och eteriskt sådär.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-08-04 21:27:18

Vackert så jag får plötsliga habegär! :P

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-08-05 02:40:48

OMG, denne har jeg aldri sett før, men for en fin lakk! Denne uken din er farlig, så mange herlige lemmings! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-05 09:09:41

Veronica! Jag måste ha gjort det eftersom jag inte hittar mitt inlägg om Foxy and Folksy... :D



Chaosophia! Ja, det måste ha varit så. Jag vet ju att det ska finnas ett Foxy and Folksy på bloggen men det går inte att hitta det...

Street Style är supervackert!



Vikab! Ja, det är magi på flaska!



Mrs Data! Ja, det är väldigt fint!



Solveig! Ja, duokroma är speciella och man vill ha fler och fler av dem. Det är som med hololack, man får aldrig nog.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela