Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Sugarplum Yum med och utan glitter top coat

Publicerad 2011-05-18 06:51:00 i Naglar - duokromatiska,


Här kommer en gammal goding igen, ett lack som jag visat för er här, men som jag åter fotat när jag bar det senast. Det förtjänade lite nya bilder och att man påminner om det också för det är väldigt fint, tycker jag. 


Det är ett duokromt, eller multikromt, lack som har både rosa, askgrått, lila och guld i sig. Det är dessutom gammalt som gatan så man får den mindre och mer lätthanterliga OPI-penseln och massor av kemikalier. Det är ganska tunt och väldigt lättmålat, torkar fort och förra gången hävdade jag tre lager som minimum när jag skrev men nu när jag använder lite mjölkiga Seche Rebuild som baslack så räcker två lager.



Är man inte nöjd med att ha ett färgskiftande lack på naglarna utan vill ha bling också så finns ett glitter top coat som tillhör.Det är små, glest spridda glitterkorn som är multireflekterande men huvudsakligen av mig upplevs som silver. Jag tror egentligen jag föredrar lacket utan glittret på men jag tog lite bilder av det så ni kan se hur det tar sig ut.


Det är ju vackert med glitter också. Sugarplum Yum alltså. En klassiker från OPI.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-18 07:36:03

Vilket underbart lack! Jag älskar det! Måste se om det fortfarande går att få tag på, men med tanke på hur fint det ser ut så har jag svårt att tro det.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-05-18 08:39:44

Fint! Jag föredrar bilderna utan glitter. Visst verkar det var lite besläktat med Not like the Movies?

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-18 11:08:07

Verkligen fint. Om jag inte minns fel så såg jag det på Ebay nu när jag letade HTFs. La dock aldrig priset på minnet

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-18 11:29:47

Jättesnyggt. Både med och utan glitter.

Postat av: feline
Publicerad 2011-05-18 12:07:51

Älskar dessa lack och har givetvis båda. :) Misa har ju även haft en identisk, men jag swappade bort mitt ovh behåll OPIs variant. :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-18 17:55:13

Jag tror att jag har Misas liknande historia...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-18 19:15:26

Oooh, vilket fint! Både med och utan glitter, fast jag föredrar nog originalet. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-18 20:26:12

Å vilken härlig färg! Gillar sånna där obestämbara nyanser. Fint med glittret också

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-18 20:57:16

Det är fint både med och utan strössel, men håller nog med dig om att det är allra finast utan...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-18 21:17:03

Nailtastic! Misa Street Style är väldigt likt om du hittar det.



Kerstin! Det här är mycket mer rosa/guld och blekare. NLTM är silver/lila/grönt. Dessutom är glittret inbyggt i NLTM.



Kajalen! Ja, det borde gå att få tag på tycker jag. Jag betalde inte särskilt mycket när jag köpte dem. Kanske 7 dollar styck.



Pamsan! Ja, tycker jag med!



Feline! Jag har kvar Misa Street Style också, Hade ingen tanke på att de är dupes och köpte Street style för lääääänge sen.



Ala! Ja, den är fin den med.



Chaosophia! Men det rär roligt att kunna välja!



Cactus! Ja, jag gillar den också!



Emma! Ja, det är det!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-05-18 22:03:39

Guuuud, vad snyggt!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-05-18 22:06:42

Guuuud, vad snyggt!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-18 22:27:36

Ja, snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-19 05:46:02

Sarah! Det är verkligen det!



Makeupoholic! Jag älskar det!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-19 10:21:07

Är det värt $19 inkl frakt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-19 18:54:18

Kajalen! Nja, det beror på vad du känner för färgen. Jag betalde kanske 16 för båda men det är ju några år sedan. Jag skulle nog dessvärre köpa dem även för 19... :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-19 20:03:52

Kan man annat än älska doukromer? :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela