Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Ivanka - igen

Publicerad 2011-03-13 18:43:00 i Naglar i grönt,


Hej! Tänkte ge ett livstecken ifrån mig. Jag har varit jättesjuk hela helgen. Min förkylning från början av veckan eskalerade till hög feber, hosta och heshet av höga mått. Jag är fortfarande inte helt bra men segade iväg till min ICA-butic och hämtade paket idag alla fall och håller just nu på att måla mina ännu mer stympade naglar med Color Clubs doftande neonlack I Always Get my Man-darin. Kommer alltså bilder på det imorgon. Just nu kommer bara ett arkivinlägg. Så här såg mina naglar ut när jag köpte min nya lägenhet. Grönt är en bra färg när man gör viktiga saker. När jag flyttade in bar jag Misteltoe Kisses, om ni undrar. ;D

Ivanka är en favorit, kanske till och med Favoriten. Här är hon i vinterljus en mulen februaridag. Ändå är det så gnistrande att man inte kan slita ögonen från det.

Tre tunna lager. Torkar fort som ögat. Är helt perfekt!

Jag har skrivit upp typ 17 olika jämförelseidéer som jag ska försöka förverkliga under våren. Jag är fortfarande öppen för förslag på spännande lack att jämföra. Sen kanske det inte kommer gå så fort eftersom jag har en del jobb att ta tag i så fort jag kommer på benen igen. Fy fan vad trist det är att vara sjuk...

Nu ska jag sätta mig i min nya soffa och titta på min nya TV efter att ha varit utan TV i typ 10 år. Det kan nog bli spännande att återupptäcka det nöjet. ;D

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-13 18:51:03

Stackars dig som är så sjuk! Krya på dig, hoppas att du mår bättre snart! Ivanka känns som ett ypperligt lack att bära vid viktiga tillfällen.

Postat av: Lilly
Publicerad 2011-03-13 19:01:08

jätte snygg nagellack! Krya på dig!kramar

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-03-13 19:18:13

Krya på dig. Ivanka är verkligen vackert. Det ska bli roligt att se dina jämförelser.

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-03-13 19:33:46

Krya på dig! Jag köpte ny TV för ett par månader sedan efter att ha låtit ungarna disponera den gamla i flera år och aldrig tittat. Det är faktiskt kul att titta på tv! Fast det tar tid från blogg-läsnngen, vadå ilandsproblem ;-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-13 19:57:19

Ivanka (och Charla) är ren kärlek! Så otroligt vacker! Jag har hållit på och fixat hemma hos mig, inte kul för naglarna:/ men bra bliré:) Snart ska min underbara tapet upp också fyi:)

kram

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-13 20:48:53

Krya på dig!

Det skulle vara intressant att se jämförelse på Misa Embroidered Emerald och Orly's Galaxy girl!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-13 20:57:11

Det är verkligen ett magiskt fint lack! Hoppas att du blir frisk snart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-13 21:10:22

Stackars dig som blev så sjkl. du lät riktigt krasslig igår. Ivanka är hur som helst skitsnygg!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-13 21:30:22

Vilket underbart lack! Krya på dig!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-03-13 22:26:12

Stackare, det är mycket envisa förkylningar nu two weeks and counting. Men Ivanka är ett fantastiskt läckert lack, kan inte slita ögonen från naglarna när jag har det.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-03-13 23:33:05

Åh, krya på dig! :(

Ivanka är underbar!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-03-14 08:16:16

Krya på dig!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-14 09:32:49

Krya på! Ska komma ihåg att ha grönt på naglarna nästa intervju s

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-14 10:54:13

Nailtastic! Jag fattar inte hur jag kan bli sjuk så ofta... Stackars mig. :(



Lilly! Tack!



Sminkjante! Tack!



Polish Pig! Ja, det är ju askönt såna här dagar då man är så förkyld att man knappt vet vad man heter. Avslappnande...



Sanna! Ja, lägenheten blir fin men naglarna krymper och krymper...



Aila! Embroidered Emerald bytte jag bort för länge sen. Den gillade inte jag alls.



Kerstin! Ja, jag hoppas också...



Emma! Jag var så himla dålig när du ringde. Förlåt om jag lät kort men jag kunde knappt prata.



Roxcat! Tack!



Vikab! Nej, säg inte så... Jag måste vara på jobbet senast onsdag...



Zizzie! Jag ska försöka bli frisk så fort jag kan.



Josephine! Tack!



Kajalen! Ja, grönt ger tur, vet du!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-03-16 16:57:26

Håller med alla andra, krya på dig fort nu!

Ivanka, vad kan man säga annat än...Underbaaaart. :)

10 år utan tv måste vara ovanligt. Starkt av dig. Jag älskar att mysa ner i soffan framför tv:n.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela