Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Earthen

Publicerad 2011-04-21 00:27:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Vi öser på med fler av Nubars vårlack. Har inte så många kvar av dem att visa. Här är alla fall Earthen. En lite gråbeige sak med pärllyster. Del av Spring Garden, Nubars vårkollektion. Jag tycker den är vacker. En sober och elegant nyans som kommer passa året om. Lite som Essies Playa del Platinum som ju var en av favoriterna förra året.

Krångligaste formulan av alla Spring Garden jag provat hittills. Krävde fyra tunna lager för att jämna ut sig men torkade i gengäld snabbt. Ett utsökt lack när man tittar på naglarna, klassigt. Svalt och sofistikerat. Dessutom gör det naglarna snygga. Väldigt trevlig egenskap tycker jag som aldrig använder nagelfil...


Ni kanske tycker Earthen förpliktigar till en mustigare färg? Mer brun? Fel. Jag fotade faktiskt lite bar jord eftersom jag tidigare hävdat att alla lack skulle få sin egen bild från min trädgård. Jorden hos oss är rätt grå. Mycket lera. Så här ser den ut:

Men trots att jag genom denna bild så att säga gjort min plikt och gett lacket samma som de andra i kollektionen vad gäller bonusbild så tänker jag inte stanna där. Jorden är ju nödvändig för allt som växer ur den så låt oss fira vår jord med bilder på lite av det som växer exakt just nu. Detta är några av vårens blommor hos oss. De sista krokusarna samsas med de första tulpanerna och lite annat smått och gott.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-21 08:05:26

Jag tycker det är riktigt ruskigt jättesnyggt! En sådan där färg som jag aldrig skulle ledsna på helt enkelt.



Nu måste jag ju fråga; Hur sköter du längden och formen på naglarna om du inte använder dig av nagelfil?

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-21 08:36:23

Har funderingar på en månad utan lackköp...det är tungt när du visar dessa lacken. Är grymt sugen på den här kollektionen. Beställde som tur var 6 lack hos körsbäret igår...så jag har något att se fram emot. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-21 08:41:39

Det ser hemskt vackert ut! Älskar lystern!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-04-21 09:26:22

Näe, jag måste köpa några av vårlacken som du har lagt upp, de är så himla fina! Och jag som inte är så förtjust i pasteller - egentligen... Köpte igår ett armband som bara kräver sina pasteller, så Nubar får det bli! Du har säkert nämnt det flera ggr, men var köper du dina Nubarlack. Är det ebay? Tack för superfina och inspirerande bilder! :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-21 10:08:05

Väldigt härlig färg! Jag tyckte faktiskt att den inte såg ut som jord förrän jag såg jord-bilden...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 14:25:03

Chaosophia! En relevant och bra fråga. Jag gör ingenting. De växer ut i den form de har och jag klipper av dem med kökssaxen om jag bryter någon eller om det finns någon annan anledning. Mina naglar blir inte långa, alltså inte jättelånga, utan när de nått en viss längd börjar det göra ont i nagelbädden och då kliper jag av dem ett par milimeter. Det händer väldigt sällan för oftare har jag brutit en tipp så jag måste kapa alla lite innan dess. Fila tycker jag känns obehagligt så det avstår jag helt ifrån. Ett plus med det hela är jag aldrig behöver välja om jag vill ha squaovals eller fyrkantig tipp, de blir som de blir bara.



Pamsan! Jag vet, jag håller på att runera mig själv... Du får hoppas på den där utlottningen jag kankse har med de här lacken då. ;D



Nailtastic! Jag med!



Katrin! Normalt sett köper jag mina Nubar från www.nailderoyal.com eller www.beverlybeaute.com. Även eBay ibland. Emma köper nästan uteslutande från eBay. Nu senast när jag klickade hem Spring Gardens var det från eBay men en säljare jag inte provat innan. Om det funkar ska jag skriva ut namnet på honom sen.



Annie! Jag förstod att många inte skulle se det som så jordigt.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-21 17:11:44

Jättefin färg, men jag tror inte jag beställer det. Det finns andra lack ur kollektionen som lockar lite mer ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 17:36:46

Maja! Ja, den är ju lite lik många andra släpp från frra året men samtidigt så är den ju fin. Jag är glad över den!

Postat av: Liger - Den största katten på planeten
Publicerad 2011-04-21 18:50:16

Wow so much adorable to watch :) Superb Photography

Thanks for displaying :) It is awesome :)

have a great time :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela