Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze First Class Ticket

Publicerad 2010-09-02 07:28:41 i Naglar i lila,


Ännu ett lack från arkivet och ännu ett av dem jag endast burit en kort stund. Vi kan väl säga att jag swatchade så låter det bättre. China Glaze Vintage Vixen är ju en superläcker kollektion av underbart vackra lack. Här kommer äntligen det lila i gänget, First Class Ticket. Inte min favorit i kollektionen och inte heller min favorit av China Glaze lila lack men det kan inte tas ifrån den att den är snygg!


En mörklila som inte är för mörk. Man ser tydligt att den är lila alltså så den är inte som t.ex Midnight Ride som tippar över mot svart. Formulan är helt okej. Två lager ger full täckning. Det torkar bra. Det finns inget negativt att säga. Ändå känns den lite tam bland syskonen i skaran. Den är heller inte så glowig som vissa av China Glaze lila lack är, och jag tror det är det jag saknar. Let's Groove, Stella och dem är så mycket glossigare på naglarna. Kanske hade det behövts ett tredje lager? Sen är ju jag väldigt svag för de varma lila som alltså har en högre andel rött i sig. First Class Ticket är en blåtonad lila. Inte så blå att man inte ser att den är lila, men fortfarande kall i tonen. Det älskar jag i rött men som sagt, mina favoriter bland lila lack är varma.

vad tycker ni? Har ni skaffat First Class Ticket?

Kommentarer

Postat av: MonicaHansen
Publicerad 2010-09-02 09:07:25

Nice!

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-02 09:08:37

Själv föredrar jag kalla lila toner, så jag ska definitivt skaffa det här! Tycker det ser riktigt fint ut!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-02 09:48:35

Jag hade tänkt skaffa denna, men jag trodde att den var mörkblå. Nu blir det nog inget köp för mig. Precis som du föredrar jag varma lila toner.

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-09-02 17:01:45

Oh, FCT har jag kvar att prova! Får se vad jag tycker om den då :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-02 18:29:03

Monica! Ja, visst är det.



Roxcat! Ja, det är en bra färg om man gillar kalla lila toner. Inte för mörk.



Kerstin! Ja, rödlila är sååååå snyggt!



Nailspotting! Ja, ska bli spännande att se!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-02 21:04:47

Snyggt! Fast jag föredrar också varmare lila lack :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-02 21:14:29

ahh riktigt snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela