Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Midnight Ride

Publicerad 2008-08-13 15:29:00 i Naglar i lila,


Sitter det någon där ute framför en dator och undrar vad som hände med Rodeo Diva? Blev det inga fler notd kanske man frågar sig ängsligt. Jodå! De kommer allihop! Här har ni en igen. Mörka Midnight Ride är kanske den jag är minst svag för av de China Glaze Rodeo Diva-lack jag köpt. Det är nog aningens för svart, helt enkelt. Nästansvarta lack har jag en uppsjö av och jag hade hoppats på mer aubergine när jag lade det här i korgen.

Som ni ser på bilderna blir det härligt mörklila och gnistrande i solen, men ärligt, hur många soltimmar har vi i november? Det är knappast så att man kommer se det subtila skimret i det här lacket när man sitter på bussen 06.35 påväg till jobbet...

I skuggan, som ovan, ser det ut som en mörklila krämlack som drar mot svart. Som Siberian Nights från OPI.
I solen, som nedan, syns det att det är ett skimmerlack.

Konsistensen är lite tunnare än Side Saddle men tjockare än Prize Winning Mare. Här är två lager + bas-och topplack.
Helt okej att måla med. Inte speciellt kladdigt. Lite så att man måste vänta en stund mellan lagren för at tinte dra med sig lacket när man lägger andra lagret, om ni fattar vad jag försöker förklara. Segt, alltså. Men om man är lite tålmodigare än jag funkar det.


Vad tycker ni? Är det ett lack ni måste ha eller nöjer ni er med det Siberian Nights som finns i era gömmor sedan förra hösten? Har ni andra lack ni tycker är jämförbara? Visst är det fint, men är det nödvändigt?
Och de tidigare notd jag visat ur kollektionen hittar ni här:
Branding Iron
Prize Winning Mare
Side Saddle

Vilken vill ni se härnäst? Vi har Cowgirl Up, Gussied up green, Rodeo fanatic  och Wagon trail kvar att titta på.
Och katten på bilden är min älskling som också vill ha lite uppmärksamhet. ;D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-13 17:18:07

Jag har ju givetvis redan klickat hem det här, men nog skulle jag kunnat leva utan det. Solbilderna är grymt snygga dock, och jag skulle önskat mig att det var så skimrigt och läckert även när solen inte ligger på.



Gussied Up Green!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-13 17:23:53

Cowgirl Up!!



Nä, det här var snyggt men antingen vill jag ha svart eller lila, inte något mellanting som mest är svart tror jag.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-13 17:29:54

Jag vill se det gröna Gussied Up Green.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-13 17:57:33

Nej Wagon Trail!!!



Och en sötnos till kisse har du också :) Freja hälsar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 18:01:07

Chaosophia! Ja, jag är lite missnöjd med att jag köpte den. Lite onödigt känns det. Men den ä fin i solen. Man får ha den på sommaren istället...



RQ! Ja, jag har ju en massa i samma färgskala och det känns som att det kanske hade äckt med dem. Men den har fin glans...



Sminkjante! Okej. Två på GuG, en på CU och en på WT. Jag ska snabbredigera lite bilder så får ni snart se vilket det blev! ;D



Emelie! Mina damer hälsar tillbaka!

Postat av: Angela
Publicerad 2008-08-13 18:03:01

Snyggt lack.. hade också trott att det skulle vara med åt det aubergina hållet.

Nu vill jag jätte gärna se Cowgirl Up som notd :)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-13 18:31:26

Snyggt! Men jag tror att du nog kunde skippat det. Jag har beställt det men jag har nog inte nått liknande, min recention kommer när jag testat det.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-13 18:32:33

Förresten söt kisse...på spaning efter fåglar?;)

Postat av: tess
Publicerad 2008-08-13 18:35:09

gud vad snyggt! måstehalack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 19:07:59

Okej, två på Cowgirl Up, då står det mellan den och Gug! :D



C-N! Ska bli spännande att läsa vad du tycker sen.

Ja, katten spanar nog efter fåglar, men buren håller dem ju, tack och lov, på vasin sida! :D



tess! Ja, det är fint, men lite vanligt...

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-13 20:46:57

Mitt hjärta klarar snart inte mer....:\ sååå snyggt!!

Postat av: Erika
Publicerad 2008-08-13 20:59:32

Gussied up green! :)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-08-13 21:32:16

Lacket är jättefint! Iaf i solskenet. Jag hade först tänkt handla hem det här lacket, men ändrade mej i sista stund till Side Saddle. Jag ångrar mej dock inte... Jag har ingen skillnad vilket av lacken som du postar härnäst, jag ser lika mkt fram emot alla fyra! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 21:45:47

ItM! Haha! Vi gö dig snart till en riktig lack-toka!



Erika! okej, den är på gång!



Ika! Side Saddle gillar jag skarpt! Bra val!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-13 22:00:41

visst är dte snyggt! Men kanske lite för lika många andra jag har... för ett år sen hade jag nog jublat, nu känns det inte så innovativt, men väl snyggt!



Vilken söt kisse på bilden! Hur gick det förresetn med katten som var ute på långtripp i somras?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 22:04:18

Emma! Hon äter just nu. Katten alltså. Och nej, lacket känns lite 2007... ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-14 21:05:54

Åh vad skönt att hon kom hem igen! Jepps... 2007. helt klart... Men för all del på ett ganska bra sätt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-14 21:59:56

Emma! jo, hon var ju borta i två veckor. Jag var helt förtvivlad och trodde hon hade dött, men så var hon bara där mitt ibland oss plötsligt. Sen släppte jag inte ut henne alls något mer på landet heller. I stan får de inte gå ut.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela