Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jul, jul med Dakota

Publicerad 2010-11-29 17:27:00 i NailArt,


Dags för lite julkänslor. Här kommer det rött och guld och dålig badrumsbelysning. Jag tänkte det kunde vara kul alla fall. Tanken var först att bara ha röda naglar för rött är snyggt. Dakota från Zoya är ett av mina snyggaste röda krämlack och valet föll alltså på det. Sen hade jag lite tråkigt och fick för mig att glittra. Jag är inte säker på att jag borde ha gjort glittertipparna så här i efterhand men jag har dem nu och de får vara kvar till imorgon.
Dakota alltså. Suveränt lack som kom för något år sedan i Pulse/Vibe kollektionen från Zoya. China Glaze Medallion på tipparna. Väldigt glittrigt. Skulle vara fantastiskt på julafton men resten av året är det nog inte lika passande. Men som sagt, jag bjuder på riktiga julkänslor i år.

Glitter, glitter och mer glitter. Frihandade tippar som jag inte hade ambitionen att göra jämna eller så utan valde att bara dra ett tvärdrag med penseln. Glittret är ganska tjockt och sprider sig hyfsat jämnt. Ett drag alltså, inga justeringar. Två lager inm Out the Door och så ett lager Seche Vite på det.

Kommentarer

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-11-29 17:30:20

snyggt :) de känns faktis mkt juliga

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-29 17:32:22

Nicole! Ja, jag tycker de blev väldigt julfina!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-11-29 17:38:43

Det skriker julafton om naglarna. Väldigt läckert.

Postat av: Helena / LipGloss Bitch
Publicerad 2010-11-29 18:06:25

Så snyggt med glittertippar, som små julgranskulor.

Postat av: Wysteriia
Publicerad 2010-11-29 18:18:38

Läckert :D Du har så fina naglar :)

Postat av: Marika
Publicerad 2010-11-29 18:24:32

Åååh! Så vill jag lacka mina naglar på julafton... om min naglar hinner växa till sig tills dess. :-/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-29 18:38:25

Sminkjante! Ja, jag känner mig som tomtens brud...:D



Helena! Ja, jag håller med!



Wysteriia! Tack!



Marika! Det behöver inte vara så långa naglar, men kan ju glittra ändå!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-29 19:28:21

Åh, vilka härliga julnaglar! De där skulle man hänga i julgranen! Hehe..

Postat av: Annie
Publicerad 2010-11-29 19:47:57

Jag tycker att det var jättesnyggt!! Och väldigt juligt :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-29 20:27:22

Gud vad läckert! Och dina naglar är fantastisk snygga just nu. Mina är en sorglig syn:(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-29 21:21:19

Nailtastic! Haha, ja, det är nästan så man tycker det.



Annie! Vad roligt! Och ja, helt klart så att glöggen och pepparkakorna vill gvöra naglarna sällskap.



Emma! Jag tror dig inte. Dina naglar är snygga i och med att du har så lång nagelbädd och så smala fingrar. Vad skulle kunna ända på det, liksom?

Postat av: Millie
Publicerad 2010-11-29 21:41:34

Tycker den påminner mycket om Phat Santa, som fort blivit en favorit vad gäller röda lack. Mycket tjusiga julnaglar! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-29 22:11:16

Millie! JA, men Dakota är täckande! Phat Santa lämnar VNL på mig så den blir ingen favorit. Zoyas röda krämlack är bättre enligt mig, men i och för sig, Phat är ju en jelly.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-29 23:42:59

juligt som tusan! Men vad är det här? det är ju bara november- som sagt jag har julkänslor alldeles för tidigt! :P

Postat av: Millie
Publicerad 2010-11-29 23:51:09

Huh, udda. Jag tyckte det täckte fint på mig. Jag har än inte testat några Zoya men får dem förhoppningsvis snart. Och nu när du säger det syns det bättre på den första bilden att det är kräm, tycker de andra nästan ser ut som jelly. Knas. :p

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-11-29 23:57:26

Yay, glitter!!! :-)

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2010-11-30 01:21:22

Waoo!!! Så underbart juligt! Jag äälskar julen och detta försatte mig genast i jultrans!!!! Undrar bara: Out the door och Seche - vad är skillnaden? Trodde båda var snabbtorkande överlack, eller...?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-30 08:54:13

Sanna! Det kan bara vara all snö eller kanske att man varit sjuk och är trött och bara längtar till julen och familjen? Jag har till och med köpt mina julklappar färdigt!



Millie! Det brukar bero på nagellängd när det är jellylack. Har jag korta naglar med liten, smal vit kant så tänker man inte på att det blir VNL men nu när jag har rätt långa naglar för att vara jag så blir det väldigt tydligt. Jag hatar VNL, vissa accepterar det ju men inte jag, jag tycker det ser skitigt ut.



Nageldraken! Ja! Och det glittrigaste glitter som finns dessutom!



Creme-idiot! Julen känns riktigt lockande i år för mig med som vanligen inte bryr mig alls. inm Out the Door och SV är snabbtorkande båda två. Out the Door torkar dock inte lika fort som SV. För att få en slät yta behövde jag flera lager av överlack och då kan SV få för sig att krympa lacket under så jag föredrar att ha ett "krympfritt" först och SV för att torka igenom allt på fem minuter.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-11-30 09:30:32

Underbart juligt och fint!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-11-30 10:18:36

wow! riktigt snyggt, jag brukar ju aldrig kommentera på nagelinläggen men detta var verkligen snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-30 16:07:15

Kerstin! Tack!



Stephy! Vad roligt att du gillar!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-30 18:13:26

Jättevackert och juligt!

Postat av: Millie
Publicerad 2010-11-30 22:12:44

Då förstår jag! Även om mina naglar blir långa så ser de aldrig ut att vara särskilt långa. Min nagelbädd är kort å fyrkantig. Om du kollar mina senaste inlägg så är det så det ser ut när jag har långa naglar, naturligt. Och så på vintern är det svårare att få längre än så och jag är lite klumpig med mina klor så det blir lätt att de går av... :(

Postat av: CC
Publicerad 2010-11-30 22:14:01

Major bling :) härligt

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-01 08:50:54

Det blev verkligen julkänslor

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-01 09:03:02

Maja! Tack!



Millie! Ja, det är väldigt beroende på hur mycket vitt det är på nageln tycker jag. ALU-Michelle t.ex kan ju ha jellylack utan problem men jag... nej.



CC! Hahaha, ja, nu är det jul igen!



Kajalen! Visst! Jag ska nog spotify-a mig lite jul-Elvis att matcha den här manikyren med. ;D

Postat av: Catharina
Publicerad 2010-12-03 12:19:37

Det här var snyggt. Det ska jag nog testa.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela