Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Dakota

Publicerad 2008-09-05 15:31:26 i Naglar i rött,

Näst sista lacket från Zoyas höstkollektioner och det absolut sista ur Vibe-kollektionen. Vi har bara Rihana från Pulse kvar nu. Men, en sak i sänder, nu är det röda krämlacket Dakota som står på tur!

Zoya Dakota är några snäpp mörkare än Zoya Alix i samma kollektion, Vibe, från denna hösten. Det har inte samma goda egenskaper som Alix vad gäller antal lager. Alix klarar sig med utmärkta ett lager medan Dakota kräver två eller tre för att se jämnt och fint ut.

Kanske är det inte fel på lacket utan på mig, som inte ger mig utan ska swatcha allihop på en dag. Hur som helst, Dakota är näst sist ut och jag upplever det just nu som kladdigt och lite segt. Det fungerar dock helt okej. Jag börjar göra ett småslarvigt jobb etersom jag faktiskt är lite trött på att måla naglarna nu, tro det eller ej... Nästa lack får bli dagens riktiga notd, och sen är det färdigswatchat på ett tag.

Den röda färgen är vacker och glansig. Inget överlack på bilderna. Det är inte snabbtokande direkt, men heller inte extemt segt. Det har yttorkat bra när jag fotar det men inte härdat. Alla Zoyalack är ganska tjocka i konsistensen, så även detta. Dessutom är det pigmenterat. Skälet till att jag lagt flera lager är att det inte blev helt jämnt på nageln. Det kan kanske förebyggas med et underlack. Jag iddes inte det nu för de femton minuter lacket skulle få sitta.
Dakota är snyggt men frågan är om någon annan än jag kommer se om jag byter från Asia till Alix till Dakota till Riley...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-05 15:35:40

Inte alls dumt! Det här upplever jag som lite mörkare rött, och det tycker jag är snyggt! Eller så är det bara jag som är yr i mössan efter att ha pluggat hela dagen:)Nejmen, är du trött på att måla naglarna?! Det var väl konstigt:) Du har väl bara swatchat en 10-15 lack den senaste veckan:)En eloge till dig för att du är så uthållig och bjuder oss på så många fina lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-05 15:42:47

Äh, jag är ju blind,du skrev ju att det var mörkare. yr i mössan som sagt...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-05 15:56:11

Den här färgen gillade jag stenhårt. Jag förstår att du är trött efter allt swatchande. Tack för alla fina bilder:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-05 16:18:27

Emma! Äh, nu är jag inte trött på att lacka naglarna. Det var i lördags förra veckan... :D



sminkjante! texten är från i lördags förra veckan. Nu är jag sugen igen! Lacka är roligt! Men jag ska behålla mina stjärnor över lördagen också. tror jag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-05 16:28:59

haha, du är rolig! ja okej, men då ser jag fram emot fler fina lack snart! Och behåll stjärnorna vet ja, det förtjänar de:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-05 17:43:22

Emma! Ska vila lite till, men på söndag! Då ska det lackas igen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela