Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Spellbound

Publicerad 2010-01-23 19:13:57 i Naglar, vampy,

Här kommer en gammal notd från i juli. Hoppas den ger er en skön sommarvibb mitt i vintern! ;D

2009-07-23: Ni vet ju att jag älskar vampiga, mörka lack med vin, purpur och aubergine i sig. Ja, jag vet, det är sommar, men vadå, ett mörkt, fylligt lack kan väl ändå avnjutas? Det här påminner om Zoya Casey, en annan av mina favoriter, men är kanske snäppet ljusare och i detta lacket finns det skimmer, vilket det inte gör i Casey.

Mörkt vinrött, nästan svart, är Spellbound. Och det är en färg som trollbinder, åtminstone mig. Skimret märker man inte av så mycket på nageln, alla fall inte i mulet väder, men det gör mig inget. I vissa vinklar, om man granskar nageln, kan man nog se glimmer i det, men mer krämlackskänsla alltså. Som OPI:s franska lack, Eif-fel for this Color.

Det här lacket är förhållandevis enkelt att lacka med. Det täcker med ett flödigt lager och flyter ut jämnt på nageln. Här har jag använt OPI NNS och Redi Base Coat, ett lager BB Couture Spellbound och så ett lager Seche Vite.

Fint va! Jag är tokig i den här sortens färger!

Vackert, vackert, vackert!

Och fler klickbara:

BB Couture finns att köpa hos Overall Beauty.

Kommentarer

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-01-23 19:33:59

Vad härliga bilder! Längtar inte mindre efter sommar nu...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-23 19:50:24

Sommar....åh...lacket var ju läckert. Tycker mer och mer om den typen av färg men äger inte många. Det var det vampigaste lack jag sett...nice. :)



Du skrev något på min blogg om Opposites Attract. Har inte provat själv än men blev nyfiken när du skrev att du vill ge bort det. Var det inge kul på?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-23 20:38:08

Viola! Visst har man sommarsug! Måtte det bli vår snart...



Pamsan! Helt ärligt så var det lacket en besvikelse. Det blev inte alls så läckert på mina naglar som jag hade hoppats. Finns en notd i bloggen. Mer cement än dimma med gnistrande daggdroppar om du förstår hur jag menar.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-23 20:39:11

Väldigt snyggt! Vampigt mörka lack kan avnjutas året om :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-23 21:29:01

Snygg mörk och djup färg. Bara ett lager!? Det kallar jag bra. Tycker att det oftast behövs två för att få den här "täckningen".

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-01-23 22:56:01

Efter att ha sett de här bilderna längtar jag efter vår och sommar ÄNNU mer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-24 08:59:49

Zizzie! Visst är det så! Älskar vampiga lack!



Fru Choklad! Ja, det är bra kvalitet på det här lacket. Och det är snyggt!



Kajalpennan! Jag med...

Postat av: julia
Publicerad 2010-01-24 11:37:37

härliga bilder och härlig färg :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-24 11:40:52

Åh vad snyggt! Älskar vampies, men samtidigt försvinner den härliga glansen så fort och ersätts av repor för mig.

Men ack, så snyggt det är med mörka naglar<3

Postat av: elina
Publicerad 2010-01-24 12:20:07

coola bilder :)

Postat av: WHERE THE SUN GOES DOWN
Publicerad 2010-01-24 12:28:02

fina bilder =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-24 13:43:02

Julia! Tack!



Sanna! Vad tråkigt om det blir matt fort... Jag tycker det klarar sig rätt bra om man har ChG FF eller Seche Vite men inte lika bra med Poshé. Kan det vara överlacket alltså?



Elina! Tack!



Where the Sun...! Tack!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-01-24 14:57:53

Jag blir så glad av dina NOTDs med blommor- nu längtar jag enormt efter sommaren. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-24 15:08:34

Vilka underbara bilder, härligt med sommar! Lacket ser också fint ut, men den största behållningen är nog ändå bilderna...

Postat av: Carrou & the Bird
Publicerad 2010-01-24 16:20:20

Gudars vilken vacker färg! älskar den fullkomligt!

Jättebra blogg du har med! Kram

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-01-25 15:39:02

Mums! Påminner mig om svartvinbärsgelé, snyggt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-25 19:46:18

Underbart snyggt lack! Den blanka ytan gillar jag särskilt mycket, det påminner om mitt vinröda från Urban Decay.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-25 19:55:39

Veronica! Jag med!!



Emma! Håller med om bilderna. Då, i somras, var de väl inte så speciella men nu, mitt i vintern... Ja, man längtar!



Carrou! Ja, färgen är kalasfin! Älskar den här typen av lack.



Kajsa! Ja, faktiskt! Du har helt rätt!



Kerstin! Ja, det är väldigt vackert alla fall. Ganska likt många lack i samma "genre" men defintiivt ett av de bästa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela