Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

2009s nyårssminkning

Publicerad 2010-01-02 19:48:13 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer min nyårssminkning. Ja jag vet, jag är inte supersnabb med att publicera, men det har ni nog vant er med vid det här laget. Jag är alltså lite sen med att önska er alla ett gott nytt år, men icke destom mindre hoppas jag verkligen att det blir det, både för er och för oss. Gott nytt år på er alla underbara läsare!

Efter alla gröna, eller delvis gröna sminkningar kände jag för att göra något i lila till nyår, grönt och lila är nämligen mina absoluta favoritfärger vad det gäller smink. Fotona tog jag förresten en bit in på kvällen, det är därför det ser lite kladdigt ut på sina håll. Min sambo och jag hade nyårsmiddag för våra vänner, och när klockan började bli en sisådär elva insåg jag att det var väldigt hög tid att fota sminket ifall det skulle bli några åtminstone halvvettiga bilder.

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: MUS Cover All Mix-pennor

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Gentle

Ögon

Ögonbryn: Clarins gamla brynpenna, nr 3 Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Lars Wallin Sharon

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Max Factor Black

Mascara: Imju Fiberwig

Lösögonfransar: Depend nr 4

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare


Den här sminkningen är rätt enkel, egentligen har jag bara pressat på massa Sharon, suddat kanten med lite silver, använt en silvrig highlighter, målat en eyeliner och applicerat ett par ögonfransar med strass. Ja okej, jag har såklart lite mer grejer också, men ni fattar principen. Resultatet blev i alla fall rätt fint, tycker ni inte det? Sen önskar jag i och för sig att jag hade haft lite roligare fransar att limma strass på, dessa är från depend och de duger väl, men de är rätt basic. Jag hade gärna haft några lite häftigare fransar till nyår, men samtidigt så ville jag ha några som det funkade att sätta strass på så här och dessa är rätt lika de jag använde förra nyår, fast de var färdigstrassade då. Dessa har jag dock blingat själv, det är superlätt och hur kul som helst! Jag har till och med frågat Erik om han inte tycker att jag ska avsluta min utbildning och börja blinga fransar på heltid. Han var dock inte jättepositiv till det, så jag får väl hanka på med skolarbetet ett tag till;) Men kul är det, och lätt, det kommer bli många fler egenblingade fransar på bloggen här framöver, det törs jag lova, hoppas att ni inte har tröttnat redan…

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2010-01-02 20:32:33

Vad snygg du var! Tycker du kan dela med dig av ditt fransblingande här i bloggen istället, så du får ett vettigare jobb ;)

Jag använde också Sharon på nyår, känns som en värdig nyårsskugga :)



Gott nytt år, Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 20:37:29

Marie: tack! Haha, ja det får nog blir så, fransblingare är nog inget särskilt högbetalt eller stabilt yrke;) Sharon är verkligen en värdig nyårsskugga, den är fantastiskt vacker! Vore kul att se hur din Sharonsminkning blev!



Tack detsamma Marie!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-02 22:15:49

Jättefin nyårsmakeup, och vad kul med egenblingande fransar! :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-01-02 23:03:58

Snyggt med det djupa lila! Var skaffar du de små stenarna att blinga med? är det nageldekorationsstenar?

Postat av: Marina
Publicerad 2010-01-02 23:26:48

Urtjusigt, som vanligt! Du vet ju vad jag tycker om Sharon, så ord är överflödiga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 23:35:56

Josephine: Tack! ja, visst är det kul:) Både att göra och att använda...



CC: Tack! Ja, Sharon är ju verkligen en av mina storfavoriter, så jag säger inte emot dig där. Ja, det är det nog. Jag har köpt dem på ebay, du vet ett sånt där hjul med strass, de är nog avsedda till naglarna... Den här typen är det jag använder W0QQitemZ280419901591QQcmdZViewItemQQptZLHDefaultDomain_0?hash=item414a542097" rel="nofollow">http://cgi.ebay.com/1200-NAIL-ART-RHINESTONES-Glitters-Wheel-Heart-3mm-B400W0QQitemZ280419901591QQcmdZViewItemQQptZLHDefaultDomain_0?hash=item414a542097 . Bara för att jag skulle kolla så "råkade" jag klicka hem tre nya hjul... Hmm.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-02 23:37:48

Väldigt vackert! Älskar fransarna! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-02 23:46:59

Otroligt läckert! Du ser fantastisk ut, sminket är snyggt och fransarna är jättefina! Jag tror absolut du kan tjäna lite extrapengar alla fall på att blinga fransar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 23:47:16

Marina: Hopps, missade jag dig... Du var för snabb:) Tack så mkt! Ja, jag vet vad du tycker om Sharon, och du vet ju vad jag tycker:)



Zizzie: tack, vad kul att du tycker det!



Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 23:49:09

Sminkan: Och nu missade jag dig, gud vilket oflyt!



Tack! haha, det kommer jag nog inte, men det är kul, särskilt som man kan skräddarsy fransarna för sminkning, det tilltalar mig mycket...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-03 09:38:33

Så himla fint!

Gott Nytt År-kramar:)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-01-03 11:20:20

Fan Emma du passar ju i allt! Jag skulle aldrig klara av att bära en så mörk lila ögonskugga som du kan!!!!!!:S

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-03 12:59:53

Sanna: Tack Sanna!

Gott nytt år-kramar till dig med!



Ewe: Haha, det vet jag inte precis, men tack. Ljusare ögonskuggor tycker jag är svårare än mörka dock... Iaf om man bara ska ha ljust smink.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-03 15:35:46

Kanon snyggt och Sharon ser härlig ut, själva förpackningen går väl inte heller den av för hackor har jag för mig...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-03 16:51:39

Linda: Tack! Ja, Sharon är kanonfin, och otroligt lyxigt förpackad:) Den kommer både i en fin tygklädd kartong och i en liten "börs"... Över lag känns Sharon som en väldigt påkostad skugga, och det är ju bra, för den kostar därefter.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-01-03 17:39:36

Din hårfärg är fantastisk, Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-03 18:02:36

Miss pussy: tack så mkt:)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-01-03 20:14:18

Åh så fint Emma! Fransarna är grymma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-03 20:43:57

Kerstin: Åh tack, tycker du, vad glad jag blir! Ja, jag tycker med de är fina, är ganska nöjd med min nya hobby:)

Postat av: Suss
Publicerad 2010-01-04 23:01:12

tusan så snygg du var! Väldigt fint! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-05 01:10:10

Suss: Åh tack snälla, nu blev jag glad:D

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-01-08 16:21:32

Fina nyårsögon! Vilken otroligt intensiv lila du fått till, och dina egenblingade fransar är riktigt snygga. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-09 23:30:55

Kajsa Kavat: Tack! Ja, Sharon går att få fantastiskt intensiv verkligen. Och tack igen, vad kul att du tycker det, jag gillar dem också, även om de kanske var i kortaste laget...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela