Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sotat med Tuch

Publicerad 2009-12-13 18:12:36 i Emmas FOTD 2009,


Här kommer min sminkning från igår kväll, Erik och jag var på julfest hos en av mina kompisar. Riktigt trevligt var det, även om det blev en tidig kväll för oss då jag fortfarande är himla förkyld. När det är fest är det ju kul med lite extra festligt smink och jag tog chansen att testa en av mina nya skuggor från Make up Store, Tuch. Tuch är en himla cool skugga, den är mörkblå med brunt skimmer och om man blendar den så blir det brun. Riktigt fin är den tycker jag och mycket snyggare än många andra blåbruna skuggor jag har testat. Detta är en riktig partyskugga, även om den säkert passar bra till vardags också. Förutom Tuch har jag egentligen bara använt en annan skugga, en highlighter från Brite Bird. Ja skuggorna ligger ju på en bas med, och Tuch ligger dessutom på Blackground från MAC. Egentligen hade jag tänkt använda lite strass till denna sminkning också, men sen blev tiden lite för knapp och då hanns det inte med. Ett par fransar hann jag peta dit i alla fall och det var nog det viktigaste. Dessutom så är jag himla nöjd med mitt hår, detta är nog de finaste lockarna jag har skapat på egen hand tror jag. Eller ja okej, det är ingen annan som gör lockar på mig så det är nog de finaste lockarna jag nånsin har haft. De är gjorda med värmespolar och det är inte alls dumt faktiskt. Det var knytkalas vi skulle på så då fick spolarna sitta i när jag förberedde maten och när matfixet var klart var lockarna det också, smidigt! Ifall ni tycker att bilderna ser olikia ut så är några förresten tagna innan jag gick hemifrån och några när jag kommit hem, ifall ni nu skulle registrera nån skillnad.


Hyn
Foundation: Kanebo Sensai Cellular Performance Cream Foundation Special CF 11 med en skvätt MUS Neutralizer Yellow

Concealer: MAC Select Cover Up NW20

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon
Ögonbryn: Clarins gamla brynpenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och MAC P/P Blackground
Ögonskuggor: MUS Tuch

Highlighter: Brite Bird Big, Mean Yellow Dog

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Mac factor Masterpiece Beyond Length, den svarta delen

Lösögonfransar: Ardell 105

Läppar
Läppglans: Benefit Her Glossiness Didn’t Hear It from Me

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-13 18:15:10

Jäklar vad snygg Tuch var! Den är ju mer brun med blått skimmer än blå. Superläcker! Och du ser enastående vacker ut! Håret är fantastiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-13 18:21:04

Sminkan: tack så mkt rara du! Hmm, det vet jag inte om den är iofs. Den har en tydlig brun dragning, fast det beror mkt på ljuset. Tydligt att den innehåller en brun komponent iaf:) Och tack igen, jag är väldigt nöjd med håret...

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-12-13 20:17:39

Supersnyggt! Tuch är fantastisk, det dröjer nog inte länge innan den hittar hem hos mig med... =)

Håret ser toppen ut!

Postat av: Aila
Publicerad 2009-12-13 20:42:51

Tuch var riktig snygg och vilken fin sminkning du har gjort. Super!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-12-13 21:01:16

Tokfint Emma! skuggan är super, den är verkligen mångsidig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-13 21:44:23

Makeuponista: Tack! Ja, jag gillar den skarpt, den är otroligt häftig!



Aila: Den är super! Och tack:)



Stephy: Tack så mkt snälla Stephy:)Ja, det är den definitivt! Ska bli spännande att se om det blir nån skillnad om man lägger den på en neutralare bas...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-13 21:50:08

Åh, snyggt! Ögonskuggan ser väldigt fin ut och håret är jättevackert! :D

Postat av: Fia
Publicerad 2009-12-13 22:20:30

Satan i gatan, vad snygg du är! Tuch och du måste nog gifta er och skaffa bebisar, för så bra passar ni ihop!

Jag har förövrigt kommit på vem jag har tyckt du är lik; Michelle Trachtenberg. :D Lika vackra båda två. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-13 22:30:55

Zizzie: tack! Ja jag gillar både skuggan och håret massor:)



Fia: haha, du är ju för rolig:) Tack så mkt! Hmm, nu är jag inget jättefan av Michelle och tycker inte vi är så lika. Men om du tycker att hon är snygg så tar jag det som en komplimang ändå;)

Postat av: CC
Publicerad 2009-12-13 22:56:06

Läcker färg, speciellt på sista bilden! Och japp lockarna är blanka o fina :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-12-13 23:16:39

Sååå fint! Hela DU:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-12-14 00:51:05

ge mig ditt hååår!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-14 05:24:19

Men Fia har nog lite rätt. Kolla den här bilden: http://i71.photobucket.com/albums/i158/nacaddin/michelle-trachtenberg1.jpg

Det är faktiskt lite likt. ;D

Postat av: cilla
Publicerad 2009-12-14 08:05:07

Tack så mycket =) Jag har jobbat på MUS i lite drygt 4 år, sen blev ja gravid och gick på mammaledighet, men har ny bytt jobb med bättre inkomst, men det händer att jag hoppar in och jobbar lite helger och det är riktigt kul =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-14 08:46:22

Vad fin du är.

Tuch ser jätteläcker ut.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-14 09:47:27

Ursnygg! Tuch är så sjukt snygg! Håret är också finfint, helheten är partyperfekt =)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-14 21:00:55

Snyggo, verkligen megafint :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-14 22:28:52

CC: Tack. Ja, färgen skiftar ganska mycket beroende på ljuset faktiskt.



Sanna: Åh, tack snälla Sanna!



Suss: haha, tack Suss:D



Sminkan: ja okej, vi är kanske lite lika...



cilla: Det låter trevligt, det bästa från två¨världar liksom:)



Sminkjante: tack! Ja Tuch är fantastiskt fin...



Kerstin: tack så mkt! Åh ja, jag gillar Tuch, och helheten!



Linda: Tack så mkt snälla Linda!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-12-15 00:03:35

Men åhhh nu är du så där snygg igen! Det där var verkligen en urläcker skugga, måste kollas in! Otroligt läckert med det blå skimmret. Du klär så himla bra i såna där sotade sminkningar. En riktig pudding ;-)!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-12-15 16:36:50

Snyyyyyggt! Gillar verkligen det blåa skimret i kombination med det bruna. Vilken smart skugga. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-15 18:59:21

Marina: Wiee, nu är du så där gullig igen, tack snälla Marina, jag blir alltid glad av dina kommentarer:)Ja, den är verkligen urläcker, jag är riktigt nöjd med det köpet. och tack igen!



Kajsa Kavat: Tack kajsa! ja, den är himla fin. Fast egentligen är den nog blå med ett brunt skimmer, men det beror på ljuset vilket som syns mest...

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2009-12-15 19:19:13

Jättesnyggt! Fin sminkning och underbart vackert hår! Hoppas förkylningen är bättre! Blä för snor!

Kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-15 19:30:59

Kabuki-Emma: tack så mkt! Ja lite bättre är den, men bättre kan jag:) Ska vara hemma imorgon och ta det lugnt, så hoppas på att bli lite friskare då.

Kram

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-12-16 07:12:06

Vilken häftig skugga som är både brun och blå. Jag tycker nog dock mest att den är blå.. Den ser verkligen skitsnygg ut, särskilt på sista bilden. Kanske kunde vara något för mig, jag har varit lite ute efter en mörk blå skugga. Roligt att du har 105orna också, några av mina favvosar! Ditt hår är som vanligt underbart och ja, så snygg är du!!



Vilket långt inlägg det här blev nu då.. jaja.. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-16 11:35:12

Marybeth: ja, den är grymt cool! MAC och MUC har ju liknande varianter men de är inte alls lika mörka och mäktiga som denna. Ja, den är helt klart mer blå. Sen har jag ju en svart bas under här, ska bli spännande att testa vad som händer utan den... Oh ja, 105orna är superfina! och lagom fast ändå långa på ngt sätt. Min absoluta favorit är 111orna, men de kan man ju inte ha jämt, det är lite mkt Dragqueen över dem:)105orna känns lite säkrare så, man kommer undan med dem oftare.



Åh tack, vad snäll du är! Äsch, det gör väl inget av det blir lite långt, det är verkligen underbart att få så snälla och innehållsrika kommentarer, en riktig egoboost:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela