Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas julnaglar – Fiery Red och snöflingor

Publicerad 2010-12-25 12:25:32 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Tänkte att jag skulle lägga ut mina julnaglar. De skiljer sig inte supermycket från Sminkans, vilket inte är så konstigt eftersom jag har fått snöflingeidéen från henne. Hon har ju visat superfina snöflingor som säljs hos Nailshop i flera veckor nu. Jag blev såklart sugen och ville också ha och passade även på att slå till på två flaskor Diamont Seal & Shine, de var på kampanj och jag behövde nytt överlack. Jag beställde snöflingorna lite sent men hade dem i brevlådan i onsdags.

Lacket är Fiery Red som jag för övrigt har fått i julklapp av Sminkan. Ja hon var grymt tidig med mina julklappar i år, jag fick dem redan i november. Inte bara detta lack utan två till från Risque Red och så China Glaze Jolly Holly och Party Hearty som jag visade tidigare i veckan. Jag bestämde dock tidigt att Fiery red skulle bli mitt jullack så den har jag väntat med att använda det. Och visst är det vacker!? Jag är så nöjd med den, en alldeles perfekt röd och med ljuvlig formula. Här har jag använt två lager ovanpå en bas av Nubar Foundation och så med mitt nyinköpta Seal & Shine som topping. Igår bar jag Fiery Red på egen hand, men på kvällen toppade jag med snöflingor och så här ska det få se ut resten av julhelgen. För glöm inte att julen inte är slut än mina vänner. På sätt och vis har vi det bästa kvar, juldagen och annandagen är så mycket mer rofyllda än julafton som visserligen är rolig, men också ganska stressig då så mycket ska hinnas med. Jag ser alltså fram emot en god fortsättning på julen och önskar er alla detsamma!

Kommentarer

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-12-25 13:26:36

Vilka vackra naglar och en helt underbar färg!

Själv har jag Mavalas "Tweed" som jag älskar men formulan är urkass. Dåligt målade naglar som redan har flagnat på juldagen... GOD JUL!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-25 13:55:47

Fiery Red ser väldigt fin ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-25 15:44:07

Fiery Red kan vara det vackraste röda lacket någonsin! Mamma har målat sina naglar med sin julklapp idag, alltså Fiery Red, och jag måste säga att det går utanpå det mesta av röda lack. Älskar det!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-25 23:12:36

Kanonfint! Skimret och den röda färgen ser perfekt juligt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-26 00:22:08

Linda Johansson: Tack så mkt:) Mavalas lack tycker jag är sådär, men de har en del härliga färger. synd att hållbarheten är så dålig om du gillar det i övrigt...

Tack detsamma!



Nailtastic: Tack! Jag tycker den är superfin:)



Sminkan: Den är verkligen outstanding: Den och Enchating och PATP är mina favoriter bland röda lack...



kerstin: Tack! ja det känns verkligen perfekt juligt:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-26 14:29:03

Hur fint som helst!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela