Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Julmanikyr med Bogota Blackberry

Publicerad 2010-12-23 22:31:54 i NailArt,


Så är det då bestämt och klart, årets julmanikyr. Det blev OPI Bogota Blackberry, ett lack jag fått i present av supersnäla Metal Barbie CC för några år sedan. Visst är det ett vackert lack! Klassiskt mörkrött och med den lite glaslika finish som de gamla OPI-lacken hade på den gamla "goda" tiden med alla de farliga men fantastiska kemikalierna! Jag har förtunnat det lite och kör med tre tunna lager. Torktiden är bra.


Mörkrött alltså, och så snöflingedekor i guld. Jag är nöjd med detta, det blir en klassisk julmanikyr, rött och guld, och en röd som känns varm och härlig, som en kopp glögg! Ja, glöggrött, det är det! Mums! Bilderna togs tidigt i morse, solen var på väg upp, så de är lite kalla i tonen. Jag hann inte sen för idag har det lagats mat och slagits in klappar. Imorgon ses vi kanske inte, eller vem vet? Jag har ingen koll på hur programmet ser ut. Jag hoppas alla fall att ni alla har en riktigt härlig jul.


Och alla ni blogspot-bloggare som jag följer, jag har problem med att komma åt era bloggar just nu. Mitt mobila bredband är nyckfullt och det tar fem-sex minuter att öppna blogspotsidor. Så jag har inte övergivit er, jag är bara förhindrad att ta del av era inlägg just nu. Förhoppningsvis är det något tillfälligt men eftersom det hållit i sig nu ett par dagar vill jag ändå tala om vad som hänt.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2010-12-24 00:12:28

Det ser verkligen glas-aktigt ut. Riktigt fint :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-12-24 00:42:21

Vad roligt att det fick äran att vara julmanikyr :)

Snyggt med guld till!

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-12-24 10:09:19

Vad fint det blev, det ser riktigt juligt ut!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-24 11:08:01

Jättevacker julmanikyr! Jag har ChG Mommy Kissing Santa på naglarna. Det är också ett vackert rött lack men tyvärr så råkade mitt Seche Vite bubbla sig på ena tumnageln :/ Jag har inte tid att måla om naglarna så det får vara så. Det syns inte väldigt mycket men det är lite trist ändå.

Postat av: åsa.li
Publicerad 2010-12-24 21:27:40

God jul sminkan. utmärkt val av julafton lack. Jag tog Zoya Sara och det känns helt rätt. ha det Åsa-li

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-24 23:35:06

Annie! De hade bättre finish förr...



CC! Det är ett oerhört vackert lack! Tack!



Roxcat! Jag var jättenöjd!



Maja! Förstår att det var irriterande. Men du har rätt i att det är ett int lack. Min mamma fick det i julklapp!



Åsa-Li! Du gjorde också ett väldigt bra val! God Jul på dig med!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela