Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Carrie Ann

Publicerad 2010-08-13 07:17:29 i Naglar i rött,


Zoya Carrie Ann från höstens Wicked-kollektion. Lysande rött med en rosa ton. Massor av skimmer. Snyggt men inte karismatiskt.


Det är både skimmer och microglitter, tror jag, och det är så tätt packat att det ser ut som metallfolie. Det guldskimmer man ser i flaskan syns dock inte på nageln utan skimret känns mer rosarött. Det är supertäckande, detta är ett enda lager, och det torkar normalsnabbt med Seche Vite, alltså yttorrt på fem minuter men behöver en halvtimme innan man kan hacka i det med udden på en penna.

En ganska glad färg, eller vad säger ni? Det var alltså den här röda skönheten som gömde sig under cracklelacket i rosa som jag visade här.

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-08-13 08:48:25

Härlig nynans, och den gjorde sig jättebra under graffiti nails lacket :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-13 09:12:34

Det är konstigt, den här färgen känns ju inte alls särskilt unik, men jag tror faktiskt inte att jag har en enda röd som liknar denna. Alla mina röda lack är antingen röda krämlack eller mörkröda skimmerlack.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-13 09:32:02

Aaaah jag ser rött! :D Fiiint. Visst är det kanske inte unikt men det är trots det väldigt vackert. Undrar om nyansen är väldigt lik Red-Curl-Grl? Nästa månad blir det till att beställa Wicked.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-13 09:54:12

Jättefint! Fantastiskt att det täcker med ett lager, då är det ju ett perfekt festlack!

Postat av: MonicaHansen
Publicerad 2010-08-13 12:50:09

Supersnyggt!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-13 14:07:11

Ååh haha, jag som var så nyfiken på vilken röd det var, och så har jag den ju själv! ^^

Den är fin, men jag tycker inte den verkar så rosatonad på mig som du beskriver... Hm.

Jaja, ändå en fin röd, även om jag oftast föredrar mer liknande Karina från Wicked.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-13 15:11:19

Hello gorgeous...gillar lacket jättemycket;)!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-13 15:38:55

Tror inte jag har ett enda normalt rött nagellack (Om man inte räknar mitt glitterlack i rött från depend). Har funderat på ruby pumps från CG men nu gör du mig sugen på carrie ann :) så fint.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-13 16:16:10

Gud så snyggt! Älskar rött med dragning åt rosa istället för guld/orange:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-13 20:49:06

Åh rött! Gillar! :D

Påminner lite om något av Nubars lack ur den röda kollektionen va? Kalas med bara ett lager hur som helst, jag blev sugen!



Jag var på rean idag och kom hem med nio lack, bland annat det svarta Graffitilacket. Gud vad enkelt det var att måla med, trodde det skulle vara bökigare. Nu vill jag såklart ha fler färger! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-14 00:13:39

Josephine! JA, visst är den trevlig!



Nailtatic! Ja, jag kan tänka mig det. Jag har mycket fler röda lack än jag själv tror. Det upptäcker jag varje gång jag sorterar igenom lacken och jag blir lika förvånad varje gång.



Pamsan! Jag kan länka till min notd med Red Gurl Grl: http://sminkan.blogg.se/2008/june/china-glaze-red-curl-grl.html

Måste jag välja tar jag detta för det har bättre troktid och bättre opacitet. Sen har jag RCG glassfleck... :D



Kerstin! Men Nubars röda är bättre ändå för de täcker med ett lager och torkar snabbare. De är helt torra på en kvar typ. Alltså Risque Red. Det är mina favoriter i rött!



Monica! Tack!



Andrea! Så kan det vara. Det gick ju inte att se under det rosa heller för man fick ju bara små glimtar av rött. Tycker du inte det är rosatonat? Jag tycker man ser att det är rosatonat på mina bilder också, men exakt var vi drar gränser mellan rosa och rött är ju individuellt.



Aila! Ja, det är fint!



Honi! Va? Inte ett enda? Ja, om du ska ha ett rött så rekomenderar inte jag Ruby Pumps som jag tycker kräver för många lager och torkar för segt. Finns bättre och finare.



Sanna! Ja, det är roligt att man kan variera rött så pass bara med skimret eller undertonen. Röda är mycket mer differentierade än man kan tro.



Zizzie! Vem gillar inte rött? Ja, det kanske det gör. Cabaret Red kanske? Nubars är dock fortfarande mina röda favoriter.



Så klart du ska ha fler färger. Det rosa åtminstone!

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-14 13:50:42

Ja, det var riktigt snyggt, men vad gäller nyansen känns det som om jag kan klara mig med de tjugo röda lacken jag har .. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-14 14:09:18

Miss Pussy! Ja, man borde ju itne behöva hur många som helst. Men det är svårt att säga nej till ett fint rött!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela