Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Alegra

Publicerad 2010-08-20 07:13:08 i Naglar i rosa,


Hej allihop! Efter att ha bloggat intensivt i några dagar så är nu Emma på en liten week end-semester så det blir jag som har huvudansvaret igen. Som ni vet har jag en jobbig period nu,både känslomässigt och annars, då min yngsta katt är skadad och behöver medicin var tredje timme. Mitt fokus ligger där alltså och jag har knappt läst en blogg sen i lördags och även om jag har målat naglarna både i måndags och igår så har jag inte fixat några nya inlägg. Som ni vet brukar sådant inte hindra att det kommer upp nya saker på bloggen. Arkivet innehåller en del nagellacksinlägg som jag kan putta ut i "kristider".

Här kommer ett sådant arkivinlägg med ett lack jag tänkte visa eftersom Emma i veckan visade Zoya Gilda. Det blir alltså massor av bilder på ett lack som är så mycket vackrare än vad bilderna visar. Det är Zoya Alegra, det rosaröda lacket ur Sparkle kollektionen från vilken jag också visat Charla och Ivanka.


Rosalilarött. Kallas det fuchsia? Magenta? Alla fall är det en kall färg som klär mig. Den är glittrig som bara den och lacket har ganska god täckningsförmåga, två lager räckte. Ytan blir slät trots att det är så glittrigt. Jag älskar Zoyas glitterlack!


Hoppas ni kan se hur mycket det glittrar, men jag tror inte det. Inga bilder blev bra. Det är precis lika glittrigt som de andra två jag har, men kanske inte riktigt lika vackert. Jag tror de andra två båda kan hamna på favoritlistan medan detta nog bara är snyggt och bra men inte riktigt så enastående.


Lite skuggbilder också, för lacket är vackert i alla ljus.

Så, det var det. Nu ska jag droppa ögondroppar på min katt och sen åka till jobbet. Ha en bra fredag allihop.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-20 08:26:13

Hoppas både du och lillkissen mår bättre snart, många kramar till er! Tycker det är ett fint lack men inte så enastående snyggt som många andra..

Postat av: krex
Publicerad 2010-08-20 08:26:51

usch, det där med ögondropparna vet jag tyvärr hur jobbigt det är. en gång hade jag en kull på sju (!) kattungar som fick ögoninflammation. inte nog med att man blir fysiskt utmattad av att knappt få sova, så är man ju himla orolig för katterna. jag hoppas hon kryar på sig. du får maila om du vill växla lite tankar, jag har ju lite erfarenhet i ämnet. kram!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-20 09:25:18

krya på lillmissen. fint lack men som Honi skirver, inte så enatående.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-20 09:40:23

Hur är det med katten nu? Bättre hoppas jag!



Fint lack dock!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-20 10:24:37

Stackars missen. Det är så jobbigt när de inte mår bra. Förstår att du har det kämpigt med det. Pussa henne på huvudet från mig.



Lacket är så fint. När jag fick hela Sparkle-kollektionen blev jag alldeles till mig. Alla lacken var gudomligt vackra. Har bara provat ett än så länge. slår mig på fingrarna Fy på mig liksom. Ska nog prova något i helgen.



Så fick jag även ett litet brev på posten. :) Graffiti-kollektionen är komplett. Tack så heeeemskt mycket för att du lade ner möda på det med tanke på allt omkring. :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2010-08-20 10:48:57

Stackars lilla snuttan. Jag, Freja och Daisy skickar kramar till er alla!



Alegra var ett av de två jag inte köpte från den här kollektionen för jag har så många i liknande färger. Men det är supersnyggt!



Har du förresten beställt från H2T på sistone? Jag funderar på hur mycket frakten är nu för tiden. Har mailat dem men det verkar ta tid för dem att svara och tänkte att du kanske redan vet? :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-20 11:01:39

Ååh, jag tycker Alegra är supervackert,

var precis som jag tänkte mig att det skulle vara!

Jag har också Charla och Mimi, som jag älskar också!

Döremot dras jag inte så mycket till det röda Nidhi, vet inte varför men... Blir nog sålt.

Får skaffa Ivanka däremot!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-08-20 11:50:28

Det är inte särskilt kul när katterna, eller djur öht, inte är friska, hoppas att hon kryar på sig snart! Kram!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-08-20 12:18:34

Nu tar du och kryar på dig kissemissen! Vi accepterar inget annat än att du mår bra snart igen!



Samma sak med ägaren, slit inte ihjäl dig nu utan ta det som är viktigt.. vi finns kvar här sen.. :)



Kram!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2010-08-20 13:13:07

Jag hoppas oxo att allt blir bra med lillkatten, det sliter mycket på en när kissarna blir sjuka.



kram till dig o puss till lillkatt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-20 18:03:28

Honi! Nej, det blir lite tamt jämfört med Charla och Ivanka. Och tack! Vi hoppas att hon blir bättre snart, men det tar ju tid förstås.



Krex! Oj, sju stycken... Besvärligt. Min äldsta katt har haft ögoningflammation ch det var jobbigt med medicineringen då med, fast det var salva. Siri har ett sår på hornhinnan och då blir det lätt infektioner så klart. Jag hoppas de blir bra så hon inte får men för framtiden.



Linda! Tack! Ja, lacket är lite mindre uppseendeväckande än dess systrar i blått och grönt. Fin ändå.



Aila! Ungefär lika tror jag. Hon är ute på balkongen och vilar rätt mycket men äter och dricker bra. Jag hoppas det går åt rätt håll.



Pamsan! Bra att lacket kom fram! Och jag vill så klart se alla lacken från kollektionen!

Ja, man blir låg när ens små älsklingar mår dåligt. Men vi hoppas på bättre tider snart! Det ska väl gå över förr eller senare.



Emelie! Tack! Jag vet att du förstår hur det är.

Jag har inte beställt från H2T på evigheter. Är nog en rätt trogen 8ty8:are. Lustigt att de inte svarar men de har nog inte höjt mer än t.ex 8ty8. har inte hört något om det alla fall.



Andrea! Ivanka är den vackraste av dem alla!



Karusell! Tack! Jag hoppas också...



Marybeth! Nej, jag sliter inte ihjäl mig. Jag har verkligen släppt bloggen de här dagarna. Nu har jag några timmar till förfogande och passar på att peta in lite nytt material men jag känner inte alls att jag behöver läsa andras bloggar eller jobba hårt på något vis med min egen blogg. Siri är viktigast. Det blir nog ändå så att jag bloggar lite för att distrahera mig nu. Eller hålla mig vaken. :D



MyyZz! Ja, det är verkligen jobbigt för man har svårt att tänka på annat. Och jag är så trött av sömnbristen. Kan inte soa ikapp nu i helgen heller eftersom medicinen ska ges med en viss intervall. men hvudsaken är att hon blir frisk.




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela