Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Edyta

Publicerad 2010-07-30 10:22:32 i Naglar i grönt,


Okej, det är inte solsken idag heller men det regnar alla fall inte och jag kan inte hålla mig ifrån Zoya Edyta längre. Som jag har längtat efter det här lacket! Ber om ursäkt för dåligt ljus och slarvig manikyr men jag ville dela med mig bums av det här lacket. Höstens lack nummer ett för mig!

Edyta är ett spännande lack som innehåller både guld, blått och olivgrönt. Det är oerhört kompakt packat skimmer och jag kunde ha nöjt mig med ett lager för full täckning på de flesta naglarna men körde med två för att få lite stadga på naglarna och för att försäkra mig om djup i färgen. Ser dock ingen skillnad på färgen från ett till två lager så man kunde ha hoppat det helt klart.

Jag skulle kunna sjunga lovsånger till Zoyas penslar. Perfekta för mina naglar. Penseln är precis lika bred som min lillfingersnagel och med lite, lite tryck fjädrar den ut så att den täcker samtliga naglar helt utom tummarna. Där har vi det som OPI vill med sin Pro-Wide. Ett drag per nagel, full täckning. Ja, det får man säkert med Pro Wide också, men då målar jag hela mina fingrar, liksom. :D


Edyta torkar snabbt. Det är bra att lacka med och man har full kontroll på det om man inte är darrhänt och reumatisk som jag denna morgon. Resultatet blir så metalliskt och så spännande i sina schatteringar att jag kommer ha svårt att slita blicken från naglarna. Älskar, älskar, älskar!

Och avslutningsvis en bild på min alldeles egen Edyta. Min katt alltså. Hon heter ju Edit, den svenska versionen av namnet, men ändå. Ingen ny bild, som ni ser, för hon har fotovägrat hela sommaren. Men visst är hon söt! Älskar, älskar, älskar henne med. Ännu mer.  

Yay! Uppdaterar med lite solskensbilder!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-30 11:34:59

Det här lacket är helt otroligt. Har också längtat efter Wicked och då speciellt efter Edyta. Har inte beställt det än men funderar starkt på att göra som du. Köra hela kollektionen från eBay. :D



Vilken fin misse du har sen. Dom är för goa.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-30 11:49:54

Det här är verkligen ett måste-lack i höst! Det ser ljuvligt ut!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-07-30 12:11:33

Ohh vad fint! Har sett fram emot Wicked kollektion och ska definitivt beställa Edyta och det lila lacket. Har lite svårt att bestämma mig angående de övriga i kollektionen.

Postat av: bella
Publicerad 2010-07-30 12:34:35

Åh vilken söt kisse!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-30 12:46:50

Pamsan! Ja, det blir oftast billigast att göra så. :D



Nailtastic! Det är ju det! Höstens lack nr 1!



Bella! Ja, hon är det! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-30 12:47:40

Lina! Hur kunde jag missa dig? Förlåt!

Alla skimmerlacken ser underbara ut men det är klart, har man massa röda så kan man ju avstå.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-30 14:26:46

Det ser helt underbart ut!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-07-30 15:33:27

Dräggelvarning på både lack och katt. :D

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-30 15:34:06

Superfint lack, tanken med penseln låter super :) Har inte provat några Zoya-lack men det kliar i fingrarna nu, haha.

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-07-30 15:46:39

Härligt lack, det tål att tänkas på... Fin katt, om jag inte varit allergisk hade det varit kidnappsvarning ;o) Edit hade varit en katt för mig jaja, en bal på slottet...

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-07-30 16:12:30

Haha, själv tycker jag att Zoyas penslar inte är något vidare .. De är för korta och stråna är liksom stela och lite hårda. Sedan har jag aldrig någonsin målat en nagel i ett enda drag - inte en nagel, inte med någon pensel som helst. (Nej, inte ens Pro-Wide!) Hehehe! Jag har ganska smala och små naglar (inte lika små längre nu förstås, TACK SOLAR OIL), men jag använder nog en annan målarteknik .. Hehehe, där har ni kanske uppslag till ett blogginlägg! ;)



Det känns för övrigt mycket bättre nu. Man får inse sina begränsningar vad det gäller att få folk att förstå vad man menar och vad man INTE menar. Hur länge skall man stånga huvudet i väggen för att folk är envetna, oresonliga och övertygade?

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-07-30 16:13:35

Oj, jag glömde .. Fantastiskt fint lack! Verkligen! Fattar inte att jag inte har lagt märke till det tidigare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-30 16:14:10

Sminkjante! Det är underbart!



Karusell! Haha! Ja, hon är rätt söt min gamla tant. Edit alltså. Lacket är inte sött men läckert!



Honi! Jag vet inte om det är tanken med Zoyas pensel, men OPI hävdar att det är poängen med Pro Wide. Zoya har smala penslar vilket funkar på mig som har smala naglar. Så du inte missförstår. Gillar man OPI:s pensel ska man inte skaffa Zoya för deras penslar är smalare.



Marianne! Edit är världens underbaraste katt! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-30 18:53:13

Det är ett fint lack! Och kissen såklart. edit är fantastiskt fin! tur att du har massa gamla bilder på henne när hon fotovägrar. det brukar noblezze också göra, fast det är nog mest för att hon inte förstår poserandets ädla konst.

Postat av: Maria
Publicerad 2010-07-30 22:02:04

oj nu blev jag shoppingsugen igen, det är något speciellt med Zoyas glittriga lack måste jag säga :) <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 00:39:20

Maria! Ja, visst är det så. Det finns så mycket vackert från Zoya.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-31 09:21:47

Underbart flint lack. Vilket skimmer! Edit är inte dum hon heller =)

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-07-31 16:44:00

Gud så himla otroligt fint det är!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 21:16:54

Kerstin! Både Edyta och Edit är underbara!



Veronica! Japp! Det är det!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-31 23:07:45

Snyggt lack men här stjäl Edit showen! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 23:30:31

Zizzie! Ja, det går ju inte att vara sötare än Edit!

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-08-02 00:35:19

Jätteläckert lack (måste ha!!!) och väldigt fin kisse! Hon ser så alert och söt ut!



Det är lustigt hur olika gärna olika katter blir fotade. Min mamma föder upp katter och jag brukar fota dem till hennes hemsida (www.zjillas.se). I senaste kullen fick jag ständigt jättefina bilder på en av kattungarna medan några andra aldrig fastnade på bild. Och en av hennes vuxna katter är helt omöjlig att fota, hon bara far iväg så fort hon ser en kamera...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 08:58:34

Lina! Edit är lite olika motsträvig. Vissa år får jag massor av bilder andra inga alls. Lillkatten, Siri, har en tendens att kisa på bild eller vända på huvudet så det bara blir en suddig massa. Svårt att fota djur.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 19:45:54

Miss Pussy! Vet du varför jag missade? Vi skrev samtidigt! Hur som helst, skönt att det känns bättre!

Visst ore det kul med ett sådant inlägg men jag ser inte hur det skulle kunna göras rent praktiskt. Man skulle ju behöva videofilma olika personer och ha en David Attenbourogh som kommenterade. Typ "Hon lyfter penseln, för ned den i 30 gradig vinkel mot nagelbädden. Ska hon dra ett enda långt drag eller flera korta? Honor av den här arten har märkbart olika sätt att närma sig lackmålandet på och den här verkar ha ett slarvigt och tvångsmässigt beteende". Äsch, du fattar vad jag menar.



Och ja, Zoya Edyta är undebar!

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-03 22:27:48

HAHAHAHAHAHAHA! HAHAHAHAH! HAHAHAHAH! :D Veckans skratt, helt klart! HAHAHA!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela