Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Enchanting Red

Publicerad 2010-04-13 21:40:52 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Imorse visade Sminkan Sensual Red och Lustful Red, som dessvärre visade sig vara två av Nubars mindre bra lack. Men Nubar kan ju göra vansinnigt bra lack, det gör de för det mesta tycker jag, och här kommer en riktig fullträff, Enchanting Red. Röda skimmerlack är bland det allra vackraste jag vet att ha på naglarna. Gröna och röda skimmerlack, det är dött lopp där, jag älskar båda lika mycket. Och Enchanting Red är verkligen förtrollande vackert och ungefär allt man kan önska sig att måla med. Det ger hyfsad täckning med ett lager och fullständig täckning med två. Färgen är ganska mörk, ni vet så att det ser nästan svart ut i kanterna och rödare i mitten i vissa ljus. Färgen är inte helt olik min favorit Pretty at the Premiere, men Enchanting red är lite neutralare i färgen än PATP, även om båda har varma undertoner. Här har jag grundat med två lager av Nubar Foundation och toppat med ett lager Nubar Diamont Seal & Shine och det blev så bra så. Dessutom känns det underbart att ha släta naglar efter min skrovliga glittermanikyr, Enchanting Red känns nästan som glas på naglarna, mycket trevlig känsla.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-13 21:43:12

Oh, vad vackert! Jag vill ha det jag med! Helt underbar färg! Precis, precis min röd!!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-13 22:31:12

Fantastisk färg! Ett sånt saknar jag faktiskt i min samling trots alla röda. Det kan helt klart bli ett köp :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-13 22:53:36

Sminkan: Det är mkt vackert, men samtidigt har du galet många lack...



Zizzie: det är underbart fint! Har du Thunderstruck? Funderar på hur lika de är. Fast Thunderstruck är nog lite mörkare än denna. Kanske. Ska kolla på flaskorna och återkommer...

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-13 23:09:55

meen.. men.. vill haa! :D

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-04-14 00:32:30

Underbar färg! Var har du hittat denna? :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-04-14 08:44:29

Det här var en röd som till och med jag gillade! Och det hör inte till vanligheterna. Verkligen jättefint

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-14 08:48:51

Gah, vad vackert! Älskar ju också röda naglar!!!

Postat av: bella
Publicerad 2010-04-14 08:52:06

wow vilken metallsik effekt och djup fin färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-14 09:00:21

Suss: ja det förstår jag:) det är verkligen ett fantastiskt lack, särskilt som här i solljus.



Sarah: ja visst är den ljuvlig. Det finns att köpa hos Nailshop och Nailmail kommer att ha Nubar med utskick i maj.



Kajalpennan: Det är toppensnyggt verkligen! Jag gillar inte röda krämlack men rött skimmer älskar jag. Detta är helt klart bland de finare jag har.



Sanna: Det är helt underbart. Älskar färgen, ja rött skimmer i allmänhet:)



bella: Ja det har en fantastisk glöd och finish...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-14 10:27:24

Det är otroligt vackert.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-14 13:29:45

Jättefint! Som ett mörkare Jag-u-are.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-14 14:04:30

Aaaahhh, jag tror jag dör! Det där var LÄTT det snyggaste lacket hittills - detta år!

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2010-04-14 14:36:06

Måste genast hem och lacka om naglarna med OPI Pretty at the Premiere, så länge sedan jag hade det.... Det där är ursnyggt, tur att PATP är så snarlikt :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-14 14:51:46

sminkjante: Oh ja, visst är det:)



Kerstin: ja det stämmer. Som ett betydligt mörkare jag-u-are...



Miss Pussy: Det är verkligen ett urläckert lack! Särskilt som här i direkt solljus. Haha, ja ett av de finaste jag har burit i år är det nog, sen vet jag inte om det är finast, men det är med på topp 5 iaf:)



AnnicaB: Ja hem och lacka med PATP vet jag. Detta är lite mörkare och inte lika varmt men ja, de har rätt lika drag...

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-14 14:54:56

Det här är nog den vackraste röda jag nånsin sett. Nu, allvarsamt, tycker du att man också behöver den här om man ren har PATP? Den ser som du säger mörkare ut, till och med kanske ännu djupare.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-14 16:09:44

Jag kollade upp det på eBay, men över hundra spänn för ett lack ger jag fortfarande inte .. Det är ju det som är hela meningen med eBay, billigheten! Så i stället köpte jag två parfymer. :D

Postat av: Karin
Publicerad 2010-04-14 17:42:50

Finns på Nailmail... ;)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-14 18:45:09

Väldigt vackert! :-)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-14 19:38:47

Jättesnygg färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-14 19:53:03

badbomben: Oj vad svårt. Ja den ena utesluter inte den andra de är ju inte dupes. det beror nog på hur mkt man gillar rött skimmer tror jag. tycker man att man klarar sig med en eller två eller vill man ha alla fina liksom?:) Jag skulle nästan behöva jämföra dem sida vid sida för att kunna säga. kan kanske måla en nagel med PATP innan jag tar bort det här.



Miss Pussy: ja de är lite saftiga i pris. Billigare att köpa i Sverige än OPI men dyrare internationellt liksom. Fast kan du inte få den för typ 75? jag köpte överlack och underlack från Nubar för lite sedan och de gick på typ det med frakten inräknat...



Karin: haha, ja så sant:) jag säger det om nån frågar men orkar inte tjata om det i vartenda inlägg men Nubar, de är så många just nu...



Ninni: Så in i den!



Aila: Ja det är det verkligen:)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-14 19:56:27

Var handlade du då?

Postat av: Fia
Publicerad 2010-04-14 20:22:40

Aaaah, vilken snygging! Jag måste ha!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-14 20:26:18

Miss pussy: Hos den här säljaren http://myworld.ebay.com/maiandjays . Fungerade ypperligt... Fast de hade inte just den färgen inne tyvärr. Rätt begränsat utbud av Nubar, men du kanske hittar ngt fint ändå...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-14 20:33:42

Fia: den är helt gorgeous:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-14 20:43:55

Oförskämt tjusigt!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-04-14 20:45:19

Fullständigt überläcker röd färg! Galet läcker! Vill ha!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-14 22:22:05

Är på väg i säng men måste bara kommentera lacket. Otroligt häftigt och nog bland de snyggaste röda jag sett. Får mig att tänka på riktigt fint julsnöre. Fantastisk färg och metallic när den är som bäst!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-15 12:52:15

Oj, det här kan vara det vackraste röda skimmerlacket någonsin! Vilket fantastiskt djup!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-04-15 18:36:11

Jättefint! Jag älskar också röda skimmerlack... eller röda lack överhuvudtaget men särskilt såna som detta... Det får mig att tänka på CG's Thunderbird men det kanske inte är så likt som jag får för mig? Nu var jag tvungen att titta i er blogg efter thunderbird bara för det.. kanske inte är så lika i alla fall? Det här verkar mörkare.. Snyggt är det i alla fall och jag blir frestad..

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-16 10:56:23

Linda: Ja det har du rätt i:)



Marina: den är fantastiskt snygg så jag förstår dig...



Fru Choklad: det är verkligen urläckert! ja, det är lite samma känsla faktiskt...



Nailtastic: Det är ljuvlig! fats jag tycker att Pretty at the Premiere är lika snygg. iofs är de löjligt lika...



Marybeth: Rött skimmer är så snyggt! De är faktiskt rätt lika. Thunderbird är lite kallare men de är ungefär lika mörka. Är nog svårt att jämföra bilderna så eftersom de kan vara tagna i så extremt olika ljusförhållanden...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-18 13:06:29

Nej jag har inte Thunderstruck, vad är det för märke på den? Jag har velat ha Pretty at the Premiere länge utan att hitta den till ett vettigt pris och den här ser ju ut att vara ett tänkbart alternativ :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-18 16:36:26

Zizzie: Thunderstruck är China Glaze. Kom med retro diva i höstas. Den är fin men där här lacket är finare. Och har bättre lackegenskaper. Enchanting red är ett mycket bra alternativ till PATP tycker jag. Mycket liten skillnad och mkt trevligt att lacka med. dessutom lätt att få tag på. PATP är ju discontinued så då kan det ju vara lite värre...

Postat av: Anki
Publicerad 2010-04-18 18:59:09

Jag tappar andan lite av den här skönheten.. Måste, måste ha!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-18 19:56:29

Anki: Det är ett galet vackert lack så jag förstår dig:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela