Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Pretty at the premiere, notd av Emma

Publicerad 2008-09-25 15:52:10 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Här kommer lite bilder på min absoluta favorit bland röda lack! Det är faktiskt så fint att det faller inom kategorin för mina absoluta favoriter, inte bara de röda favoriterna...


Pretty at the Premiere kommer från OPIs förra julkollektion, Holiday in Hollywood, en kollektion bestående av röda skimmerlack. PATP är det enda som har hittat hem till mig, men det är mycket möjligt att jag köper fler i framtiden, för det här är verkligen ett underbart vackert lack!


På bilderna ser ni två lager av PATP ovanpå två lager av Orly Bonder, toppat med ett lager China Glaze Fast Forward. Skimret i det här lacket är verkligen fantastiskt, i vissa ljus ser det verkligen ut som det lyser!


Bilderna är tagna lite inomhus och utomhus lite hipp som happ. Som ni ser så kommer skimret fram tydligare på inomhusbilderna, som för övrigt är tagna med blixt. Färgen ändrar sig dessutom ganska mycket, beroende på ljuset.


Avslutningsvis, det här lacket är ursnyggt! Fick det mig inte att känna mig så julig skulle jag använda det ännu oftare än vad jag gör... Gillar du röda skimmer tycker jag definitivt att du ska spana i Holiday i Hollywood, för här finns det några riktiga guldkorn!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 15:56:40

Det är trist att det ska vara out of stock i princip hela tiden. Jag har verklgen velat skaffa mig ett men inte fått tummen ur just för att H2T verkar ha kronisk brist på det...

Jag har inget lack ur den kollektionen... Katastrof! För de är verkligen vackra! Hm, måste nog dammsuga Ebay och se om det finns något sött set med den här och två till. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-25 15:59:10

ja, det är synd! jag kollade faktsikt på 8ty8 innan efter fler lack i samma kollektion, men alla var slut. Så klart, det är ju 8ty8... Har inte du wine me and dine me, eller har jag drömt det?



Ja, dammsug ebay, det är det värt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 16:01:48

Ja, det blir väl till att dammsuga då, även om du har rätt i WMADM...

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-09-25 17:08:46

Oj vad snyggt det var, ska se om skolan har det och köpa det där =)

Vilken är din favorit bland ALLA OPI lack? =)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-25 17:15:55

Haha jag måste nog läsa din blogg för mycket sminkan.. Tänkte för mig själv "Det där ser ju inte ens ut som hennes naglar, va konstigt.." Man måste ju scrolla ner för att se att det var Emmas naglar, hihi :D

Aja hur som helst, skitsnygg röd färg! Måste fixa det till jul.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-25 18:03:32

Aldrig sett det här som så snyggt som på dina bilder.. Jag är såld, och självklart irriterad över att de har slutat tillverkningen av detta lack hos OPI! Ebay nästa. :o

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-25 18:07:59

Underbart!!

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-25 19:49:00

Vackraste röda nånsin!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-09-25 22:21:14

Läcker färg det här, jag har ett snarlikt Mavala (madras). Tack för alla dina rescentioner så att jag kan köpa på mig ännu flera nagellack. En kanonblogg du har SMINKAN... /Peter

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-25 22:28:59

Josephine: Ja gör det, och slå till om du hittar det, för det är verkligen toppenfint! Hmm, jag kan nog inte säga ett, men det här är definitivt ett av dem. jag har så många favoriter, det beror på tillfälle... You gotta get this blue och russian nayv är annars två favoriter till höst. Hjälp, det finns ju så många fina lack, jag kan inte säga ett:) dessutom så har jag en massa favoriter från China Glaze också. Fast hade jag ägt OPI Rainforest hade jag nog sagt det, det ser så perfekt ut!



Kajsa: Haha, du är helt klart en trogen läsare:) Det tycker jag att du ska göra! jag hade det själv till jul förra året ...



Chaosophia: Vad kul att det ser fint ut på bilderna! Det är faktiskt en riktig skönhet. Visste inte att de hade slutat tillverka det, trodde bara att det var ständigt out of stock, tur att jag har det redan!



Linda: Tack, det tycker jag också!



Badis: Jag håller med dig Badis, det är så fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-25 22:30:47

Peter: ja visst är det fint! ska kolla in Madras, för jag vill gärna ha fler lack som påminner om detta...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-26 08:43:41

Så otroligt snygg. Emma, du har otroligt fina naglar.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-26 19:06:58

så vackert! Röda naglar är alltid hett!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-26 23:48:59

Sminkjante: tack så mkt!:) Mina naglar har dock tappat lite längd nu, jag bröt en nagel i samma veva som Sminkan, och då tog jag ner längden på de andra också...

Sanna: Tack Sanna! Jag har faktsikt lite svårt för röda krämlack, men röda skimmer är ngt helt annat:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela