Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 69

Publicerad 2008-09-20 19:43:15 i Naglar i blått,

Jag hinner ju inte med någonting... inte underligt att arkivet hotar explodera! Här är min notd för dagen. fast den är död nu, efter att jag swatchat mina nya Viva la Diva... Hur som helst så gillade jag dagens naglar och de matchade dagens makeup! Säg inte att jag ine varit produktiv idag! ;D

Ännu ett favoritlack i blått! Det här är en trevlig bekantskap vill jag lova!


Ett enda lager lack ger full täckning och flaskfärgen! Ett lager! Färgen är i samma färg som gamla jeans blandat med silverglitter. inga penseldrag syns, inga prolem med appliceringen. Det är enastående!

Jag är så glad för mitt Nfu Oh 69! Det har bara kvaliteter! färgen är klädsam dessutom. Den passar min hudton. Den ä blå men inte sticka-i-ögonen-blå eller är-den-blå-är-den-svart?-blå. Den är silverskimmerdenimblå!

Det här är vackert! Därför spammar vi vidare med bilder!


På tummen ser ni ett försök med små pärlor. Tyckte det gick rätt bra men jag vet inte hur det håller. Jag bara duttade dit dem i fuktigt lack och så öste jag på Revlon Top Speed topplack på. Tycker det blev en trevlig, om än enkle, dekoration!

Och så blev det lite ränder också...

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-20 19:53:06

Åh herregud vilket vackert lack! Nu blev jag alldeles knäsvag... mitt gråsvarta Viva la Diva håller på att torka på mina naglar just nu men ditt är mycket snyggare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 19:55:17

Ninni! Som tröst kan jag berätta att jag just slog av en nagel, så nu är det kortklippt som gäller igen! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 20:21:32

Mkt tjusigt! Färgen påminner faktiskt lite om ett att de nya CG-lacken. eller gjorde iaf när jag bara såg det i bakgrunden, nu förefaller de vara mer olika... Vad fin tummen blev, det gjorde du riktigt bra! har du målat ränderna? Hur sjutton har du fått dem så fina isf?

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-09-20 20:39:29

Den kalla blå glittriga färgen är verkligen klädsam till din hudton!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-20 20:45:42

Men du, korta naglar är också snyggt! Och nu har jag ätit fruktsallad på tal om ingenting, hihi!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 20:50:47

Emma! Ja, jag har målat på frihand med sådana där nailartlack med smal pensel. Gick riktigt bra! Synd att nageln skulle gå av bara så jag inte har något att måla på...



Makeupoholic! Ja, jag tycker det jag med!



Ninni! Ja, det blir nog bra med korta naglar med. Men just nu, när man är ovan, känner man sig lite stympad. Och ändå är alla naglar utom den som bröts, längre än mina naglar var vid samma tid förra året. Och då hade jag aldrig kunnat drömma om den längd jag hade nyss. Hm, krångligt...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-20 20:55:15

Jag håller med dig, det ser helt enastående ut på dig!

Jag älskar nageldekorationerna! Vem sa att du inte var någon nail arts tjej!? hehe:) skitsnyggt ju!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 20:56:57

Sanna! Jag började ju bli en Nail Arts-tjej! Vi får se hur jag fixar det nu med korta naglar. Men du kan ju och på dig är det snyggt även när du har en kort modell... Hm, ska försöka nailarta lite för att pigga upp mig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-20 22:06:01

Jag har varit kär i det här lacket ända sedan jag såg den hos CrazyNails för ett tag sedan! Fruktansvärt snyggt. SNYGGT!



Väldigt tråkigt att läsa om din brutna nagel dock. :/ Jag vet ju PRECIS hur det är, men om två tre dagar så borde du ha vant dig lite i alla fall. Dessutom är det snyggt med korta naglar också, och så växer de ut igen förstås! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-20 22:17:57

Åh vad vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 22:47:24

Precis så känner jag också, jag var ju upplagd för att fixa! Usch, nu behöver varken du eller jag de där mallarna:( Eller ja, det beror ju på, klippte du de andra naglarna också?

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-20 22:54:50

Jag kan intyga att det är lika snyggt på nån med gul hudton också;) Kul att du gilla ditt:)

Postat av: Angela
Publicerad 2008-09-21 00:33:03

gaaah vilket snyggt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 07:20:47

Chaosophia! Exakt. De växer ut och det är inte fult. Men lite tråkigt då man får mindre yta för stämplar t.ex. Men du har rätt, om några dagar har jag vant mig och då kommer jag inte tycka handen ser stympad ut. ;D



Linda! Visst är det!



Emma! Ja, jag klippte allihop. Inga mallar behövs alltså... Så trist. Men jag ska väl egentligen inte klaga. Jag har ju allti haft korta naglar förut och det har gått bra. Även om drömmen är låååååånga!



C-N! Ja, det va vackert på dig med! Det är nog vackert på alla! Jag älskar det!



Angela! Visst är det!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-21 14:18:14

Vilket snyggt lack! 'dräggel' Älskar färgen! Och dina dekorationer är pricken över i :) Gillar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 15:02:26

Ika! Jag gillade också mina små dekorationer! Så trist att nageln gick av... Nu känns det inte lika kul att dekorera...

Postat av: skosoet
Publicerad 2008-09-21 19:59:30

Fint med pärlor.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 20:16:26

Skosoet! Visst blev det fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela