Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Fire Opal nr 13, Flame Opal

Publicerad 2009-07-20 13:42:53 i Naglar i rosa,


Flame Opal
är ett av lacken i Fire Opal serien från Sally Hansen. De är nail glaze, står det på flaskan, och de kanske kan tänkas vara lite skirare än andra lack då, men, om de är det så är det bara det första lagret. På bilderna ser ni två lager av Flame Opal. Det täcker.

Ni vet att OPI Calendar Girl är ett lack både jag och Emma gillar på grund av den vackra färgen. Emma kämpar ju med sitt, men jag orkar aldrig lägga de fem lager som krävs för att få det täckande. alltså är det ett layeringlack i min värld. Det här är alltså mitt alternativ för att få ha den färgen på naglarna. Det är rätt likt, va! Första länken är till ett inlägg av mig med Claendar Girl och andra till ett inlägg av Emma. Kolla in dem.

Flame Opal i solen

och i skuggan

Flame Opal är alltså betydligt mer täckande. Två lager ger en vacker, skimrande rosa färg som lyckas vara både kall och varm på samma gång. Kanske är det så att basfärgen har en kall ton medan skimret är varmare? Oavsett är det tokvackert!

I min första notd med det här lacket så upplevde jag, tydligen, en viss VNL även efter tre lager, men accepterade det. Nu har jag två, ganska flödiga, lager och upplever inte att det är specieltl mycket VNL alls. Vet inte vad det beror på. Det är alla fall bara vanliga underlacket från Redi under. Inget annat. Jag tycker dock fortfarande samma sak om den närmast glasliknande finishen. Det är verkligen vackert! Så vackert! Kostar en dollar på ebay. Beställde ett till Emma igår, så jag vet att de finns kvar. Skynda att fynda, alla rosaälskare!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-07-20 16:15:07

Finfint lack, och som alltid fantastiskt vackra bilder!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-20 18:15:55

Det är riktigt vackert! Tror inte att det är en dupe till calender girl, men vad gör det?:) Förresten så har jag ju använt lacket till layering i den länken du skickade, haha:)Bara som en kul notis...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-20 19:22:57

Kerstin! Tack så mycket!



Emma! Nej, jag ser också att det är lite ljusare, men vad sjutton. det är fiiiint!

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-20 22:14:45

Jag måste säga att jag röstar nog på det här lacket, hellre än Calendar Girl. Gillade det här bättre! De är snygga båda två men ändå... Härlig färg särskilt om man lyckats bli brun på händerna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-21 11:34:45

Marina! Jo, det är fina lack båda två! Jag föredrar detta för det är lättare att använda

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-25 18:03:59

Åh, så fin nyans!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela