Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Onsdagsglamour igen

Publicerad 2009-09-16 16:48:58 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Jag har ju startat en sorts tradition vad gäller mina onsdagar. Sovmorgon lika med mer tid att fixa med smink och vad är då roligare än lite glamour med lösögonfransar eller glitter? Eller varför inte både och?

Den här onsdagen började jag med en stiftskugga, Color Fresco, från L'oreal. Sedan målade jag min traditionella huva i lila, Flamenco från MUS använde jag till det, och tonade ut den noga mot brynbenet. Därefter plockade jag fram Chromed in Between från Brite Bird och lade på mitten av ögonlocket. I'm antiqui-teasing you, också från Brite Bird men något varmare i tonen, lades sedan innerst på ögonlocket och upp längs brynbenet för att blendas ut i highlightern Cream Cat, även den från Brite Bird.

Därefter målade jag en ram runt ögat med Black Out, en Indelible Gel Eyeliner, och tonade den med en pensel med lite svart skugga, Twilight från Paula Dorf. Pennan Petrol green från Isadora lades som inliner. Lite Flamenco under ögat också, för att binda samman färgerna och så lösögonfransarna. De är från Elise och har en silverglitterkant. Den förstärkte jag ytterligare med silverglittereyeliner som jag köpt från ebay. Ja, sen var det bara ögonbrynsskuggan kvar, fixade med det, och så foundation och ett vinrött gloss på läpparna. Lite lagom med glamour en onsdag, tycker jag. Matchade förresten med nya örhängen som jag hittat på Lindex! Helt enastående vackra! Jag är jätteglad åt dem! Långa, silvergnistrande och fina!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-16 16:57:49

Åh så vackert!

<----------------såhär stor kram------------------>

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-16 17:14:25

Sanna! Tack själv! Superfina skuggor och pigment har du gjort!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-16 17:16:06

Åh, vilken otrolig kalaspingla du är, dina kollegor måste känns sig verkligt privilegierade som får tillbringa onsdagen med en sådan glamourös skönhet!

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-09-16 19:49:14

Holy macarony vilken härlig onsdagsmake, fransarna är sjukt snygga på dig =)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-16 21:33:45

Ojoj vad vackert!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-16 22:12:14

Superfint (som vanligt!)!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-16 23:05:42

Nu har du slagit till igen! Det är var jättefint! Riktigt coola fransar! Går du till jobbet med såna fransar? Man kanske skulle anstränga sig liter mer med fransarna... jag blir nyfiken på örhängena, synd att du inte visade dem, jag har pippi på öröhängen! Helst STORA! Hur som helst tycker jag det var en väldigt sober och fin sminkning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-17 06:01:21

Emma! de var rätt snälla igår faktiskt. ;D



Josephine! Tack! Jag är inte så förtjust i glitterkanten men själva formen på dem är ju fantastisk!



Linda! Tack!



Miss Pussy! Tack! Kul att höra!



Marina! Ja, fransar är ju kul! Och de här är ju inte så överdrivna. ;p

Örhängena är så fina att jag mycket väl förstår att du vill se dem. Kanske klämmer in dem någon gång framöver.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-17 11:07:36

Jaaa gör det! Nyfiiiken!!

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-17 12:36:28

Läckra fransar det där! o lila är ju alltid rätt


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela