Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En annan flamma

Publicerad 2009-04-21 20:22:47 i Boktema 2009,


Jag kom hem idag och hade fått paket med massor av glitter och eyeliners från Hot. Ni vet, sötaste och raraste Emma har ju fyndat på Lindex i Motala. Jag blev så klart eld och lågor och beslöt testa en variant av en makeup jag en gång ville se på Emma, men hon har ju inte kommit till skott än...
Hur som helst, min version är en Sminkan-variant som mer liknar en som min förre arbetslagsledare gillade, på min förra skola. Ja, det ser extremt ut för att ha på jobbet och nej, jag såg inte ut så varje dag, men det var alla fall hans favoritlook. :D
Orange och rött på locket och så en svart ram runt. Jag kör min vanliga spets och så. Ni har sett detta förr med andra ord. Den sminkning jag ville Emma skulle göra var mer snirklig och lite mindre svart, har jag för mig. Ska leta och länka... Vänta... HÄR! Oj... Det var långt ifrån så likt som jag inbilade mig. Nå, det är alltså glöd modell Sminkan.

Ja, vi har ju haft boktema där vi lekte med flammande makeuper. Emma använde sitt glitter redan då och jag gjorde en utdragen mer glödande variant. Okej, här är det också mer glöd än riktigt flammande låga, men jag gillar det. Och sot är det också! Det är en bas av L'Oreals stiftskugga och sen svart kajal som inliner runt hela ögat. Därefter ett kajalstreck rakt ut från yttre ögonvrån mot tinningen och in mot inre ögonvrån. Den ramen har sedan skuggats med svart ögonskugga inåt mot ögonlocket. Själva ögonlocket målade jag orange med en gammal Jane Helen skugga. Den heter OP Orange. Även under ögat skuggade jag med först svart ögonskugga och sedan orange. Samma i inre ögonvrån som jag också skuggade svart med aningens orange på, men det ser inget bra ut på bilderna. Sen lade jag på det lösa röda glittret från Hot. Först på ögonlocket och sedan under ögat. Det föll ner lite på kinderna, som ni ser, men det hade gått att borsta bort om jag orkat bry mig. Nu var det bara en skojmakeup som jag skulle tvättta bort så jag lät det vara.
Slutligen mascara. Ser ganska effektfullt ut med det röda glittret!

Ja, det var en nytolkning av boktemats flammande makeup. Lite kul alla fall, eller vad säger ni? På ett sätt kan jag förstå att detta var min gamle arbetslagsledares favoritmakeup, fast då hade jag faktiskt inte något glitter i den.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-04-21 20:33:18

Åh vad läckert! och vad kul att du gillade paketet! Ser fram emot att se en massa mer färgsprakande sminkningar med grejerna i framtiden!

Postat av: anna
Publicerad 2009-04-21 20:38:20

coolt! jättesnyggt! jag älskar glitter, har också samma glitter, det där röda.. Men jag har haft lite problem med att lägga på det.. det ser liksom så ojämnt ut och ja... jag vill ju inte hålla på för mycket så att ögonskuggorna förstörs under.. hur gjorde du för att få det så bra?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-21 20:40:53

Emma! Jag vet att det är du.... :D Klart det blir en massa glittersmink nu framöver! Och tack än en gång!



Anna! Tack! Jag doppade applikatorn i det röda glittret och sen lade jag det på skuggan med klappande rörelser.

Postat av: stephy
Publicerad 2009-04-21 20:43:26

woooow!! helt sjukt snyggt!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-04-21 20:46:23

Gud så läckert! Som en brinnande komet på väg ner mot jorden, jag älskar det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-21 21:01:13

Stephy! Tack! Vad glad jag blir!



Purity! Åh, tack! Vilken underbar kommentar!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-04-21 22:17:08

Riktigt snyggt, man anade verkligen inte dess fulla potential vid ett öppet öga, men stängt... wooow! Att få se detta i verkligheten när du blinkar måste vara hur coolt som helst :D

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-04-21 22:22:51

Hihi, ja jag blev visst anonym:) Och varsågod... Ska bli kul att se vad du hittar på!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-21 22:46:28

Och ja, det blev jag visst igen. Är det på SH-inlägget med. Värst vad dte var besvärligt idag då...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-21 22:56:19

Häftigt o snyggt! Jag blev särskilt förtjust i det röda glittret under ögat. Så fint applicerat!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-21 23:28:28

Wow, cooolt! Urläcker! Du är grym på spetsar! Den där utube snutten var ju himla läcker också.

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-21 23:52:41

cooooolt!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-22 06:49:03

Therese! Tack!

Jag brukar gilla den här typen av sminkningar. Kul at vända på det.



Emma! Visst är det jobbigt när det hakar upp sig så! Har haft samma problem...



Kerstin! Tack! Det tycker jag också blev bra. Väldigt bra glitter att jobba med, detta. Enkelt och fäster lätt.



Marina! Tack! Jag gillar dessa "inverterade" sotningar. Alltid lika roliga! Men det var länge sen sist.



Suss! Tack!

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-22 11:56:23

Häftigt! Det här är rockn'roll. Påminner lite grann om en grej jag ska göra på en modell denna vecka

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-04-22 13:37:02

Gahh crazy va snyggt! hade jag lätt kunnat ha med mig ut i partynatten ;)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-22 15:01:48

Färgerna är kanonsnygga och formen lite ovanlig. Supersnyggt.

Postat av: MyyZz
Publicerad 2009-04-22 16:38:01

ASläckert:-)



Men du, det var väldigt vad det rann iväg med din makeup, du hade en länk som hade reklam till tradera ... och så vart det klicka hem;-) Så det kan gå. Men det är verkligen assnyggt.



Tjingeling

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-22 17:11:32

CC! Ja, jag gjorde så här på min "gamla goda tid" när jag var mer rock'n'roll än nu. Gah, jag har blivit mesig...



ItM! Ja, varför inte! Den är snygg som look betraktat!



Sminkjante! Formen är väl kanske den vanliga men just inverteringen där det är en mörk färg som toans in mot locket istället för tvärtom är ju kul!



MyyZz! Nå, jag hoppas det var väl spenderade pengar! :D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-22 19:33:05

Men Sminkan, jösses alltså vilken makeup! En riktigt stark och powerful eldflamma här, me like a lot! Jag har försökt och vågat mig på att göra såna här mäktiga, mörka makeups men dem slutar i katastrof. Mycket beror nog på skumgummiapplikatorn (för att skylla ifrån mig :D). Jag borde skaffa mig en pensel, eller ett pack med sådana.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-22 20:10:49

Alex! Ja, penslar kan vara bra at ha. men inte till VLD-paletten... Där är nog skumgummitipparna att föredra.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela