Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Smink som det slår gnistor om

Publicerad 2009-04-17 18:19:42 i Boktema 2009,

Vid invigningen av Katniss och Peetas introduktion till hungerspelen tänder deras halvgalna stylister eld på deras kläder. Det är visserligen någon slags konstgjord eld, men resultatet är förstås väldigt slående. Vidare fortsätter stylisten Cinna att spinna vidare på elden som omgav Kat och han ger henne till och med smeknamnet "flickan det slår gnistor om". Att vara flickan det slår gnistor om är såklart åtråvärt, och att ha smink som det slår gnistor om låter också vansinnigt läckert tycker jag. Därför försökte jag återskapa en eldig look i min sminkning. Gnistorna representeras här av det röda glittret.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Glo Minerals Sunset

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: H&M Divided gul och orange, MAC Pigment Golden Lemon, Make Up Cosmetics Forgotten och Lime Crime Siren

Highlighter: Make Up Cosmetics Magic Copper

Glitter HOT Makeup rött glitter

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Lösögonfransar: Korsade fransar köpta på ebay

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare



Jag bestämde mig för att köra på det mest uppenbara valet gult, rött och orange. Dock känns inte dessa färger så uppenbara för mig, med undantag för rött som jag använder rätt ofta. Jag grundade med Shadow Insurance och därefter applicerade jag H&M divideds gula skugga längst in i ögonvrån på ögonlocket, samt i en diagonal linje upp mot brynet. Därefter följde jag med den orange skuggan från H&M, applicerad på samma sätt som den gula. Ovanpå den gula skuggan applicerade jag sen Golden Lemon och på den orange skuggan la jag Forgotten. Detta eftersom jag ville ha lite skimmer, men ändå riktigt intensiva färger. Sanningen är också att mitt utbud av gult och orange är lite begränsat. Med röda skuggor ligger jag dock bättre till, och Siren fick därför klara sig ensam i den yttre ögonvrån, och det gjorde den riktigt bra, Siren är en mycket trevlig röd skugga från Lime Crime, som söta Stephy skickade ett prov på. Sstort tack för denna underbara skugga! Siren drogs även ut lite granna mot brynet. Highlighter blev underbara Magic Copper från MUC. Egentligen fanns det ju inte så mkt att highlighta, men den som inte redan var skuggat fick lite highlighter, och jag applicerade även lite under ögat.


Gnistorna fick sedan utgöras av rött glitter från HOT Makeup. Det applicerade jag i en strimma som följde de andra diagonalstrimmorna upp mot brynet. I ärlighetens namn så var sminket minst lika fint innan glittret, då jag är rätt kass på löst glitter, har inte använt det på åratal. Men men, övning ger färdighet så det är bara att kämpa. När glittret var på plats fäste jag korsade lösögonfransar ovanför mina egna, målade eyeliner, kajal, mascara samt lite rouge och läppstift. Därmed var mitt hungerspelssmink klart. Jag måste säga att jag är läskigt nöjd med denna, tycker att den blev fantastiskt fin, trots att jag använde för mig väldigt ovana färger.


Kommentarer

Postat av: stephy
Publicerad 2009-04-17 18:43:25

När jag ser denna underbara sminkningen blir jag SÅÅÅ glad över att jag skickade sirén till dig! sminkningen är super vacker!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-17 18:45:34

detta måste vara en av dom absolut coolaste du har gjort! skitfint!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-17 18:55:56

Go Emma! WOW! Jag älskar dessa makeups med flammor (eller sådana som ser flammiga ut). Älskar färgkombinationen och din applicering, helt otrolig! Det bara lyser TUFF om dig!

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-17 20:07:05

Jätteläckert!! Såna här färger ÄR ju så jäkla snygga, men man använder de ju så sällan. Härliga flammor :)

Postat av: Helena
Publicerad 2009-04-17 20:29:30

WOW supersnyggt!



x

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-17 23:01:20

Stephy; Åh, tack så mkt! Jag är väldigt nöjd med denna... Siren kommer förresten i nästa veckas boktema med, det var inte denna jag pratade om tidigare i veckan. Men den är så fin så jag vill gärna visa den igen! Tusen tack för den!



Suss: Tack! jag känner lite likadant faktsikt, är galet nöjd med denna...



Alex: Tack snälla du! Vad glad jag blir! Jag tycker att det blev fin eldkänsla:)



CC: Ja visst är det så! Dumt att man inte använder dem oftare för denna kombination trivdes jag verkligen i. Och tack!



Helena: tack så mkt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-18 12:21:24

Verkligen flammande färger! Du vet ju att jag älskar glitter så det är ju ett plus till. Och lösögonfransar! Härlig tolkning med andra ord!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-18 16:25:51

Sminkan: Hehe, vad bra:) Tack så mkt!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-18 22:53:56

Fint o coolt, som alltid =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-19 17:33:31

Kerstin: Åh tack, vad glad jag blir!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela