Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

I grått och grönt

Publicerad 2008-09-20 14:28:11 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Idag har jag använt en eye fix från Face som Emma P inte gillade. Vi får se, så här långt funkar den i alla fall bra. Men den kan ju "creasa" med tiden, vem vet. Sminkade mig gjorde jag vid 11-tiden idag och så har jag då varit på shoppingrunda, som ni vet. Jag ska snart visamin skörd med nagellack! :D
Förutom en grund för skuggorna har jag använt skuggorna ni ser på bilden. Viva la Divas grå från höstens kollektion, lite Café Satin och Plum Shimmer från Makeupcometics. Även Apple från dem och Diamond Green.

Mer! Jag använde min MAC Technakohl i Jade Way, geleyeliner i grönt, Endangered från Indelible, rouge från Tigi.
Ja, det var en del av dagens produkter.


Först eye fixen på hela ögonlocket upp till brynen. Jag lade den ganska tjockt med en syntetpensel. Ska prova mig fram med vad som är bästa konsistensen och tjockleken på den och de thär är första försöket.
Därefter lade jag grå Viva la Diva längs globlinjen. Café Satin på ögonlocket.En härligt greige nyans! Sedan lite Plum Shimmer i det yttre V:et  för att få en mjuk lila skiftning i det grå.
Sedan valde jag att lägga en ljusgrön highlighter med Apple. En ny favorit! Den ger verkligen ett sällsynt skimmer till anda färger. Därefter Technakohl i grönt i en kraftig linje under ögat. Den blev inte så snygg som jag ville, linjen. Jag är inte så tagen av MACs Technakohl som jag upplever fäster lite ojämnt på huden, så jag lade lite grönskimrande Diamond Green i yttre ögonvrån. Längs övre fransraden drog jag en linje med Endangered och lät den gå ut in smal spets. Mascara på fransarna och det var det. Jag gillade den här makeupen själv. Trivs i färgerna.

Ljuset blir lite snett då jag har hallampan från ena hållet men inget fån andra. Jo, badrumsbelysningen, så klart...
Här tittar jag fram bakom min kamera:

Och lite läppar ska ni få. Lila läppar. Purple Pearl från IsaDora.

Ser mest ut som om man förätit sig på blåbär...

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-20 15:03:36

Näej, blåbär eller inte, de är ju en skiiitsnygg färg! Har just visat min man dina sminkbilder så att han ska kunna lära mig att knäppa likadana med vår kamera, håller ju på att försöka få fart på en blogg oxå!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-20 15:06:30

Glömde säga att ögonen är ju supersnygga, du passar jättebra i de där färgerna! Vivas skuggor är väl inte så dyra om jag inte minns fel?

Kramen

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 15:07:45

Snygging! ditt smink idag är verkligen jättefint! färgerna är jättefina ihop! Läpparna är toppensnygga, det är fint med blåbärsfärg:) och som sagt, din hy ser mkt fin ut! Kul med ansiktsbilder dessutom, fler ansiktsbilder till Sminkans läsare:)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-20 15:13:24

Mycket snyggt! Och vad proffsig du ser ut med din kamera!

Postat av: Katta
Publicerad 2008-09-20 15:13:49

Du är så duktig. Jättesnyggt!

Postat av: Therése
Publicerad 2008-09-20 15:27:09

åå vad snygg du är!! Du är så otroligt duktig på att lägga smink!! :D

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-09-20 15:31:00

Ahh, en (nästan) FOTD! Hurra! Så snygg du är i de ögonen (kan man säga så?)

Sminkningen är kanon i sig, men det blir ännu bättre när man ser hur allt hänger ihop.

Trevlig lördag kväll!

Postat av: Scrangie
Publicerad 2008-09-20 16:27:35

Ah, Sminkan, you are SO pretty! I love all the makeup looks you do, you give me lots of inspiration for my own makeup! :D



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 18:19:16

Marina! Vad roligt om du startar en blogg! Kul!!

Viva la Divas skugor kostar 50 elle 55 kronor, minns inte säkert just nu. De är suveräna!



Emma! Jag se hellre mer av ditt aniskte! ;D



Ninni! Ja, lite ovant att ha den på det hållet. ;D



Katta! Äsch! Men tack! :D



Therése! Du med! :D



Pixelpig! Jag tyckte också de ögonen var fina på mig! Trevlig lördag själv!



Scangie! Thank you! I can't imagine me having as much impact on you as you have on me... By the way, I got myself a wonderful nailpolish in army green!:D

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-20 19:25:44

Ska genast kolla in och kanske införskaffa några... fattar inte varför jag inte testat dem förut...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-20 19:27:22

Om ni vill tjuvkika på en icke layoutfärdig, ännu så länge amatörmässig blogg från en glad amatör så finns jag på marinamake.blogspot.com! Förlåt smygreklamen...;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 19:38:19

Marina! Helt okej med smygreklam m det är beautybloggar! Ska kolla!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 19:42:12

Vi får väl kompromissa. jag visar fler ansikten om du visar fler ansikten;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 19:52:17

Emma! Det är nte en kompromiss, det är utpressning! :D

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-09-20 20:41:32

Tänkte precis önska en sminkning med den gröna VLDskuggan när jag såg det här inlägget. Tycker det blev jättefint! Och dina ögon poppade verkligen på bilden där man får se mer av ditt ansikte! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 20:54:53

Emelie! Tack! Vad kul att du säger så! Jag var själv nöjd!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 21:26:41

haha, ja visst är det:D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-20 22:23:31

Åh så vackert!! Älskar eyelinern :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 07:10:37

Emma! Vi får väl se vad det blir framöver...



Linda! Ja, eyelinern är fin. Den ä väldigt lättmålad och flexibel.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-21 15:23:52

Sweet Jesus, i love it, love it, love it...sååå snyggt & härlig läppfärg till!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 15:58:25

ItM! Tack! Jag var själv åt det nöjda hållet. :D

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-09-21 20:52:30

Vilken otroligt snygg tjej! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 21:43:10

Fåfängan! hehe! Jodå!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-21 22:01:38

Urläckert, som vanligt!! Härligt att få en skymt av dig, känns som om man lär känna dig lite mer när man får en bild av hur du kan se ut!! Fånigt, jag vet, jag känner ju inte dig närmare bara för det, det är mer en känsla jag får... Du är lika vacker som jag tänkt mig dig. har sett en bild tidigare, en liten en... Denna var ju inte på hela ansiktet, men man får liksom en liten aning... Sötnos! kram!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-09-21 22:02:20

Ja, det var ju jag här ovan, inlägget suddade själv bort mitt namn!! Mobbing?! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 06:14:57

C-I! Kommentarsfunktionen ä helt urspårad, eller var igår i alla fall. Du vet, blogg.se...

Tack! Och jag förstår. Jag kände lika när jag fick se andra bloggare för första gången. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela