Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Frankenlack i blått

Publicerad 2008-09-30 17:51:45 i Naglar i blått,


Hej allihop! Nu har jag piggnat till lite och huvudvärken har släppt något. Alltså har jag lackat naglarna! Jag funderade lite på vad det skulle bli och så valde jag tillsist mitt eget! Scrangie visade ju sina frankenlack och jag vill inte vara sämre. Mitt ena gröna såg ni redan i somras. Sanningen är den att det faktiskt frankats en hel del. Fyra gröna och tre blå lack av egen tillverkning bor i min samling nu. Och här är alltså ett blått.

Exakt vad jag har i det vet jag inte själv. Lite Yoga-ta get this Blue, lite Electric från HM, olika glitterlack, HM Silver... Ja, jag minns inte själv. Dessutom tenderar jag att hälla i lite nytt i alla mina flaskor med jämna melanrum.

I dagsljus kommer den silvriga blå färgen fram fint.

I lampljus ser den lite mörkare ut och det multifärgade glittret syns mer.

Det är två lager av lacket. Det är relativt lättlackat, lustigt nog. Att det torkar snabbt beror på att det fanns lite av Revlon Top Speed överlack kvar i flaskan när jag påbörjade experimentet. ;D

Det blev väl rätt fint? Jag är i alla fall nöjd med det.  Bilderna gör det inte riktigt rättvisa, tycker jag, men ni kanske kan få en okej uppfattning om dess kvaliteter?

Så, fram med era tomma nagellacksflaskor och sätt igång att franka, mina vänner! Det är roligt! Hur man gör? Ja, man bestämmer först vad man vill göra. Säg att ni vill göra ett glitterlack i blått, t.ex. Ta då en trevlig blå som ni har och häll över lite av den i en annan, tom, flaska. Vill ni, som jag, göra den silvrig? Ja, då häller ni i några droppar silverlack, skakar och tittar hur det blev. Tillsätt sedan det ni vill addera till er mix, inte för mycket åt gången, och skaka ihop vartefter. Det går att ha i mica t.ex eller vanlig eyedust, men en vanlig eyedust kan vara lite tung och därmed sjunka till botten så att lacket skiktar sig. Prova med små mängder alltså. Ha gärna de små blandningskulorna i flaskan som hjälper till att mixa ihop ingredienserna. Och när jag säger skaka, ja, jag menar rulla. Rulla lacket mellan handflatorna när du blandar det.

Kommentarer

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-09-30 19:57:26

Bra jobbat där, ursnyggt!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-09-30 20:33:23

ååååh, fiiiint!! Glittrar så fint i den mörka färgen...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-30 20:38:13

Mkt fint kära du! Påminner nästan lite om ett av de kommande OPI-lacken...Sminkan AB borde bli verklighet;)

Postat av: Emma
Publicerad 2008-09-30 20:40:47

Jätte snyggt lack! =)



Jag har en fråga ang. Konad.. Brukar du rengöra dina plattor och stämplar med något annat än nagellacksborttagning? Tänkte om du sköljer av dem i vatten eller nåt?



Krya på dej!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-30 21:06:12

LGB! Visst är den fin! Jag är väldigt nöjd!



C-I! Jag har ju bara gjort glitterlack av någon anledning. Hm, undrar varför? ;D



Emma! Ja! Jag tycker också det! Jag med en vit rock och ett provrör i handen, experimenterande fram nya spännande lack i grönt och blått! :D



Emma! Tack! Och nej, jag rengör bara med Ciens remover. Allt, skrapa, plattor och stämpel.

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-09-30 21:28:09

Oh, förstår att du är nöjd! Väldigt snyggt! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-30 21:46:10

Det vore kanon! Jag är säker på att du skulle kunna berika många nagellackssamlingar!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-30 21:53:15

Så snyggt! Sminkan AB låter snyggt tycker jag;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-30 21:53:43

Johanna! Tack! Du skulle se mina andra två blå! Väldigt fina de med!



Emma! Ja, säkert! ;D

Det bästa med den här blå är att den är blå i alla ljus och att det är så mycket rött glitter i den.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-30 21:53:53

Det var jag som posta innan

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-30 22:25:05

åh mycket tjusigt, ska också göra en egen mix någon dag... :o)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-30 23:01:05

Superläckert!!! :) Jag måste verkligen gräva fram mina två tomma lackflaskor jag slängde häromdagen. Varför tänkte jag inte på att jag kunde franka lack i dem? Tack för påminnelsen! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-30 23:39:38

Tjusigt! Du matchar ju ditt kakel ;-).Va skönt att du mår bättre!

Postat av: Badis
Publicerad 2008-10-01 10:45:36

Bra att du mår litet bättre idag! Det här skulle jag tafsa på i butiken, snyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-01 15:11:26

fantastiskt!

Älska fankening:D det är så kul!

Postat av: Lina-Elvira
Publicerad 2008-10-01 16:55:43

Wow jättefint! Jag är också avis på det gröna! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-01 17:05:50

C-N! Jo, Sminkan AB vore kul!



Linda! Gör det! Det är roligt!



Ika! Absolut inte slänga tomma nagellacksflaskor! Man kan ju ha så roligt med dem!



Marina! Japp, och sminket idag! ;D



Badis! Det är mer än snyggt! Det är mitt finaste glitterblå! :D



Sanna! Den här är jag riktigt nöjd med!



Lina Elvira! Ja, den blev fin den med. Men det här är min nya frankenfavorit!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-04 13:30:45

Jag skulle lätt köpa ett ex av detta lack om det fanns ute i handeln. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela