Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mitt fina frankenlack!

Publicerad 2008-08-03 16:50:42 i Naglar i grönt,


Nu är det jättelänge sedan jag gjorde det här, men jag sa att jag skulle visa bilder. Det är ett lack jag blandat ihop själv, inspirerad av Sanna på Make Up My Lack. Basen är svart från Viva la Diva, lite Outta Bounds, lite NFU 123 och en del L8R G8R samt Wireless. Holo-effekten finns där, men jag fångar den tyvärr inte på mina bilder. Sannas lack blev ju ännu snyggare, men jag gjorde ändå en riktigt trevlig färg, tycker jag!

I lampljus och med blixt syns den inte heller, holo-effekten...


Det blev i alla fall en ganska trevlig, förhållandevis mörk grön färg med sotig ton. Jag är väldigt förtjust i färgen som passar mig perfekt. Det är mindre blåaktigt  IRL, tycker jag, och glittrigare.
Skuggbilden gör den gröna färgen rättvisa, om än i mörkaste laget, men glittret är helt hopplöst att fånga.

Och lite uppdatering i övrigt från mig: Jag har flyttat hem till Stockholm och bredbandet är mer en smal stig i skogen. Det är väldigt vajigt och jag tror att jag faktiskt inte har internetuppkoppling själv utan är ute och surfar på någons trådlösa... Om jag försvinner beror det på det. Inga nyheter för dagen för jag har inget smink och faktiskt samma nagellack, Depend 126, som klarat samma test som Midnight in Moscow fallerade med beröm godkänt. Det sitter ännu trots skurande och uppackande! Depend 126 äger!

Nu ska jag placera alla mina nagellack i deras nya hem och sedan dammsuga för brinnande livet. Om jag inte kommer igen vet ni att det är Telia som trasslar. Eller jag som inte fått ihop alla sladdar på rätt sätt... Vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-03 16:59:48

Det ser ju skitsnyggt ut!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-03 17:34:47

Underbar färg och skimmer och allt.

Postat av: carolin
Publicerad 2008-08-03 18:47:52

Jättefin nyans, och jag måste säga att jag beundrar dina välskötta nagelband. Har du något experttips, eller har du bara haft tur? Vad jag än gör med mina så ser de risiga ut.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-03 19:21:20

Jag gillar det! Berätta om hur frankenlack går till? :) Är det så enkelt att bara blanda lite av varje som man tror blir snyggt ihop?

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-03 20:56:02

SUPERsnyggt....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-03 21:32:38

Sanna! Tack min vän!



Sminkjante! Ja, det är helt okej. Men sannas var ännu bättre!



Carolin! ACO Nagelbandskräm. ;D

Nej, jag använder inte bara det, har perioder med Solar Balm, Lemony flutter och Oliva nagelbandsolja också. Och mycket handkräm.



Chaosophia! Ja, jag häller ihop lite lack som verkar passa för ändamålet. Sanna på Make Up My Lack är proffs på att franka! Kolla hennes blogg!



IntheMake! Tack!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-03 21:56:08

Riktigt läckert!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-03 22:01:24

Vackert, riktigt djupgrönt och fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-03 22:46:27

Jag tycker att det blev asläckert! Om du börjar tillverka storskaligare så lovar jag att köpa:)

Postat av: Elin
Publicerad 2008-08-03 23:44:09

Vilken härlig färg.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 08:39:00

C-N! Tack!



Linda! Tack!



Emma! Vem vet? Kanske ska börja sälja Sminkan nr 1 i små miniflaskor!



Elin! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-04 09:38:11

Det tycker jag låter som en bra idé:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-04 11:05:10

Aaah, helt extremt snyggt! En favorit! Urläckert.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-04 12:33:49

RQ! ja, det blev rätt bra!

Postat av: Lejlo
Publicerad 2008-08-06 18:21:43

va fint de blev.!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela