Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Divine

Publicerad 2008-07-22 18:32:22 i Naglar - holografiska lack,


Badbomben önskade sig en notd ur arkivet. En pastellig eller glittrig. Här kommer en hallonrosa holo-lacks notd, vilket borde passa Badbomben som handen i handsken! Karamellrosa med regnbågsskimmer. Kan det bli sötare än så här? Mja, kanske babyrosa DS Chiffon kan vara en konkurrent om gullighetspokalen, men det här är ändå ett lack som placerar sig topp tre. Sött som socker!

Två lager räcker för en ganska god täckning, med tre har man ett lack som inte visar skarven mellan rosa och vitt på nageln. Alltså den naturliga nageln. På mina bilder är det två lager lack och inget överlack. Bilderna är tagna inomhus vid fönstret sent på kvällen så ljuset var svagt. Tycker ändå färgen återges väldigt korrekt. Den mittersta bilden på raden ovan är tagen med blixt. Holoeffekten är alltså ganska blek jämfört med andra lack, men den finns där.

Jag är ju inte alltid så förtjust i rosa då jag ofta tycker lacken ser platta och tråkiga och gulliga ut. Jag vill vara något helt annat. Ändå har jag lyckats hitta en liten samling rosa lack som jag faktiskt gillar. Det här lacket har jag ägt länge men aldrig använt ensam förrän nu. Jag har provat det en gång tidigare, då som layering-lack över ett vinrött lack. I sig själv blir det här mycket mjukare i sin framtoning. Mer glassrosa. Det känns som ett ganska bra sommarlack trots allt. Färgen är kanske söt men blinget i holon ger det lite mer karaktär och lyskraft. Jag är osäker på exakt hur jag tänkte när jag skaffade det här, precis som jag är lite osäker på varför jag köpte systern DS Chiffon, men jag är inte helt missnöjd med min orgie i rosa ändå. Som omväxling är det ganska roligt. Och imorgon kan jag måla naglarna gröna igen! ;-)



Här kommer en fortsättning från nu i sommar. I starkt solljus då? Hur ser det ut? Jo, fantastiskt!!! Detta är holo när det är som bäst!

Och lite mer bilder vill ni väl ha? Som vanligt är alla bilderna naturligtvis klickbara! Det glömmer ni väl inte?

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-22 18:36:12

Ska det vara rosa så måste det vara holo för min del. I löööv mitt QT.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-22 18:39:32

Sminkjante! Håller med!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-22 19:34:36

mmmm jättesnygg rosa nyans!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-22 21:01:23

Linda! Visst är den ganska fint hallonbåtig!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-07-22 21:29:37

Jag det var verkligen hallon, men jag gillar holo-lack. Har DS Exclusive det är lite mörkare än detta.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-07-22 21:47:10

Superfint! Vad dina naglar har växt! Jisses!

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2008-07-23 00:57:28

Jättesnyggt! Jag är i motsats till dig helt inne på rosa just nu. Saknar något hallonrosa så där.... Fast jag har span på ett annat snyggt rosa - MUS Jennifer. Fast det har ingen halo-effekt eller skimmer - bara jäkla snygg rosa färg. Fast jag idkar köpstopp på lack just nu. Har haft en köporgie av kläder hela sommaren och nu känns det ansträngt. Sitter själv med China Glaze Platinum Gold på naglarna - riktigt fult faktiskt :) lär bli första och sista lackningen med den färgen...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-23 06:12:46

Tack gullenosen! Vilket lack, hallonholo, wowoohooh!:D Jag gillar också mer såna här attitydrosan:)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-23 08:19:12

Ohhh me likes. Jättefint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-23 08:22:18

C-N! Jag gillar också hololack. ;D



Santa C! Ja, naglarna har blivit helt annorlunda mot förr!



Annica! Platinum Gold vet jag ingen som gillar. MUS-lacken är ökända för sin dåliga kvalitet, kan jag säga, fast jag har inte provat själv. Man kan ju hoppas att det bara är skitsnack. Rosa kan vara int ibland, det medger jag, men ibland är det så himla sött och jag är inte söt. ;-)



Badbomben! Nu tänkte jag till minsann! Såg du det! Alla dina önsksningar i en enda notd! :D

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-23 10:03:05

Jag såg det, du är wunderbar!:D Gissa om jag blev glad av att se lacket?!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-23 13:18:59

Snyggt när solen lyser på:)

Postat av: Stephanie
Publicerad 2008-07-23 15:33:04

I am SO sorry, all this time I was sure I had you on my blogroll. When I looked, I didn't see you. I added you, just now. <3

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-23 16:13:06

sååå snyggt!

jag har fått hem DS vintage och exclusive:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-23 18:06:28

Monica! Ja, det får lite liv då!



Stephanie! Well, I haven't had you on my blogroll either. I added you not long ago. I used NOTD-bloggen for a shortlist of good blogs! ;D



Sanna! Mer holo! Mer holo!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela