Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Shady Lady

Publicerad 2008-07-10 19:50:51 i Naglar i rött,


Ännu en notd som inte blivit publicerad fast den varit klar i evigheter. Vackra hallonröda Shady Lady! Det är ett lack som är väldigt likt China Glaze An Affair to Remeber. Oj, det är en annan notd jag inte publicerat... Nå, den får vänta till senare. Påminn mig om ni är nyfikna! Annars dyker den nog upp förr eller senare ändå.

Misa Shady Lady är en present från Sofia på One Inch Nails. En ljuvligt godisfärg! Den har samma härligt ljusröda färg som hallon! En riktigt söt sommarklassiker som lite påminner om de två Viva la Diva-lack jag testade i våras. Här och här ser ni dem. Alltså är det inte särskilt unikt till färgen. Jag har alltså minst två lack som påminner, ChG AATR i väldigt hög grad, och det går nog att hitta fler i samma genre. Gör det lacket mindre vackert? Nej! Det här är väl så fint hallonrött som någonting kan bli! Mjukt, kvinnligt och sött. Inte minsta vampvarning här, mer flickvänsaktigt. Men ibland vill man ju vara flickvänsmaterial också...

Misa Shady Lady är lätt att måla med. som alla Misa-lack. Det räcker med två lager, vilket jag inte trodde när jag målade ens det andra lagret, men det funkade! Ni ser lacket med full middagssol på bilderna och bara på en bild kan man något ana kanten mellan nagel och tip, men det kan bero på sorgkanterna efter trädgårdsarbetet! ;D

Shady Lady i skuggan ser härligt hallonrosa ut! Se bara hur söt hon är med sin roskompis i polkagrisfärger!

I full sol kommer mera av det röda fram, som ni ser här där hon möter en annan roskompis med lite rödare toner. Att hon är en kall flicka, vår Shady Lady, kan vi se om hon får möta ännu en ros, denna gång i orangerosa toner:

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-10 20:59:58

Fin färg på naglarna! Men som vanligt fastnade jag i roslandet... Vad heter den rosen som är röd ytterst och rosa i mitten? Den var väldigt vacker! Skulle köpa Ghislane förra helgen men kom hem med Mme Plantier och Buff beauty... Ghislane får bli nästa köp =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-10 21:06:40

V! Den är rosa med vit mitt, om man ska vara petig. Den börja som vit men blir rödare och rödare medan den utvecklas. Nostalgie från Tantau är det. En tehybrid. Den polkagrisstrimmiga heter Twist och den sista, aprikosa, är Bonita Renaissance.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-10 21:07:50

V! Igen! Jag glömde säga att Buff Beauty är en fantastisk ros! Madame Plantier är dock den i särklass mest fantastiska vita jag äger! Den är WOW!!! Så blomrik! Så vacker! Så frisk och pålitlig!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-10 22:17:43

Snyggt lack!

Men å maj gaad vilka fantastiska rosor!

Blir helt kär i dem!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 08:40:00

Sanna! Jo, rosorna är fina! :D

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-11 10:19:04

Nu vet du att jag vet att du vet att det här är riktigt min färg:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-11 10:29:46

Nostalgie skall bli min! Kul att höra att Buff och Plantier var bra val! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 11:45:27

Badis! Jo, jag kan tro det! ;D



Veronica! Nostalgie är min fars favoritros. Han har tre stycken! Finns på Löta handelsträdgård utanför Ärla. De är bäst i Sverige på rosor, men det vet väl redan?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela