Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Länksamling för temaveckan i färg!

Publicerad 2008-12-22 08:42:43 i ,

Så temaveckan är över för den här gången. Självklart ska vi göra om det, som många efterfrågat. Jag har haft jätteroligt och blivit väldigt inspirerad av många snygga, kreativa, galna och läckra makeuper! Jag hoppas ni andra också hittat nya bloggar, nya idéer och känner er pappade att kasta er över hela färgpaletten nu under julveckan!  Här kommer en samling av alla länkar jag fått in under veckan. De ligger under respektive dag/färg och kan kanske fungera som en härlig idébank eller inspirationskälla! Tack alla ni som ville vara med och dela med er!

Måndagen var blå!
Länkarna var inte så många för måndagen, förståeligt nog, då ingen hört talas om temaveckan innan måndagen förutom jag, Rouaa och Emma.
här är Rouaa. Dessutom är min medbloggerska Emma också med på temat och var så här snygg igår. 
Rocketqueen som gav oss en havsgudinnelook som slog mig med häpnad!
Efter lite surfande bland mina favoritbloggar hittade jag faktiskt mer blått på temat! Bland annat snygga Karin på Vacker och Underbar och så Saras naglar på NOTD. De naglarna är to die for!
Och så har vi Chaosophia som visar både ögon och naglar. Här länkar jag till ögonen, men se till att kika på båda!

Tisdagen var grön!
Karusell är grön!
Maria på ElMika är grön!
Rocketqueen är supergrön som en superhjältinna!
Badbomben är grön som en irisk sagoprisessa!
Sara visar naglar i grönt, precis som Karin!
Och nu har även Marina hakat på och visar gröna, sköna ögon på bloggen!
Och Vackra och Underbara Karin har också grönt idag
Kajalpennan ger oss grönt på både naglar och ögon!
Chaosophia visar en härligt vårgrön look!

Onsdagen var lila!
Emelie i lila och med förföriska fransar!
Chaosophia på One Inch Nails kan inte bara naglar utan ögon också! Här är hon ljuv i lila!
Rocketqueen ger oss lila läppar! Och så får vi faktiskt lila ögon också!
Här ser ni Hon&Han i lila, kanske mer hon! Och här har hon öst på med massor av glitter i lila!
Karusell slår mig med häpnad med en läcker vingad look i lila!
Linslusen Sanna ger oss sin tolkning av lila, lika läcker som alltid!
Sminkjante visar hur gröna ögon kan bli med lila ram!
Kajalpennan gör comeback med en lila look!
Adrasteiah ger oss naglar och ögon i lila och hänför med båda delarna!
Marina bjuder också på läckert lila!
Emma ger oss en läcker och dramatisk FOTD!
Lina ger oss en söt look i lila!
Sara på NOTD ger oss massor av superläckra lila naglar!
Vacker och Underbar är just vad Karin är i denna läckra lila! Och se på söta katten!
Rouaas lila look!

Torsdagen var rosa!
Maria på ElMika i korallrosa sommarlook! Och sen bjuder hon på denna mer vågade sminkning också!
Hon på han&hon har också gjort en rosa makeup!
Kajalpennan gör sin tolkning i skirt och silvrigt ljusrosa!
Chaosophias vackra, bruna ögon passar i alla färger, även rosa! Dessutom bjuder hon på naglar från China Glaze vårkollektion med metallicklack. Här ett ljusrosa!
Adrasteiah ger oss vackert mörkrosa naglar i en färg jag själv har och älskar. Mycket vackert!
Söta linslusen Sanna visar en rosa look med tuff svart ram!
Karusell rockar loss rejält och ger oss en Hot illegal Insanity Eotd! Eller vad säger ni om den här heta rosa looken!
Vad, om inte rosa, har en MetalBarbie på sina ögonlock. Men en tuff rosa look!
Rocketqueen är en ljuv ballerina idag i mjuka rosa toner! Och kolla in hennes rouge också! Mmm! dessutom bjuder hon på naglar, mer naglar och dessutom smaskiga läppar!
Och Badbomben är mjukaste babyrosa som en liten docka! Eller, om ni tittar här, lite glammigare rosa!
Yta visar oss en neonrosa sminkning.
Linda på BettieLi ger sin tolkning av dagens tema!
Vacker och Underbar i rosa är Karin.
MakeitFab med rosa!
Rouaas rosa
!

Fredagen var dramatiskt svart:
Chaosophia visar svarta naglar. Dessutom bjuder hon på denna snygga eotd!
Linslusen Sanna gör en tjusig tolkning av svarta ögon.
Kajalpennan visar en svart look med eyeliner.
Adrasteiah visar också vackra svarta naglar med nailart.
Lina gör en diskret svart tolkning lämplig för jobbet. Dessutom ger hon oss en mer dramatisk look.
Hos Han&Hon hittar vi denna look i svart!
Karusell ger oss svart med fjädrar! En superdramatisk look! Pluspoäng för kreativitet!
Emelie testar svart ögonskugga från Face i sin eotd!
Rouaa är vacker och dramatisk i svart! Jag är avundsjuk...
Sanna på MakeupMyLack ger oss en hel tutorial för en look i svart och guld!
BettieLi ger oss svart och lila i kombination. Och mörka läppar till!
MetalBarbie CC ger oss en tuff look i svart!
Marina ger oss också en läcker tolkning av temat.
DeMarrion visar en läcker gothkrumelur!
ElMika visar flera svarta eotd och även lite svarta naglar!

Lördagen var röd!
Kajalpennan visar en eotd som kanske inte är röd vid första ögonkastet. Eller andra. Men den har röd anknytning. ;D
Linslusen Sanna ger oss en diskret look i rött. Snyggt!
Adrasteiah ger oss snyggaste julnaglarna i glitterrött med misteldekoration!
Chaosophia ger oss naglar i Cherry! Men, hon slutar inte där! Nej, hon ger oss också glitterrött från Viva la Diva och en helt underbar höstlövsröd eotd som ni inte får missa!
Karusells makeuper har ni väl inte missat? Kolla in den här läckra i svart och rött! Och missa inte den här heller! Härligt metalliskt svartröd!
Makeupoholic ger oss röda läppar och en riktigt vacker kopparskimrande röd eotd!
Rocketqueen antar fredagens och lördagens utmaning i en enda look! Läckert!
Marina gör en knallröd look som får mig att tänka på superhjältar i Marvelserier!
Emma visar juligaste naglarna med RUby Pumps och Tinsel.
BettieLi visar en helt fantastiskt snygg röd och lila makeup som jag verkligen gillar! Dessutom får vi en kavalkad av röda naglar!
Lina på MakeitFab ger oss röda läppar
!
Sanna på MakeupMyLack är söt och lockig med röd eotd och vampiga naglar!
ElMika ger en liten kavalkad av röda naglar och läppar!

Söndagen var brun!
Marina var brun med accenter i lila.
Adrasteiah ger oss naglar i mörkt chokladbrunt skimmer!
På One Inch Nails kan vi både njuta av Chaosophias naglar och hennes vackra ögon!
Linda på BettieLi ger oss en ljuvlig eotd och en julinspirerad notd i brunt och guld!
Makeupoholic visar också en vacker eotd i brunt. Se bara hur blå hennes ögon blir!
Karusell ger oss en tuff look i brunt!
Emelie på P'ssion visar en gyllene brun eotd!
Sminkjante ger oss också bruna naglar och en brun eotd!
ElMika ger en liten brun kavalkad!

Kommentarer

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2008-12-22 11:00:21

Åh, det här har varit det bästa någonsin! Kul att så många var med!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-22 11:34:41

Jag tyckte det var jätteroligt! Nu har jag ju tråkigt och vet inte vad jag ska göra.. Verkligen jättekul att det var så många som hakade på så man fick se så många olika varianter av samma färg. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-22 11:38:36

Förresten, du glömde mig på den gröna tisdagen! http://chaosophia.blogg.se/2008/december/going-green.html om du vill lägga till mig! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-22 12:26:08

RQ! Visst var det fantastisk uppslutning!



Chaosophia! Har lagt till dig. Fattar inte hur jag kunna missa dig för jag mins ju tydligt makeupen. Men jag är klantig ibland, så är det bara...



Postat av: RM
Publicerad 2008-12-22 14:22:16

Riktigt bra med länklistan. Nu hittar man lätt. :)

Postat av: Karin
Publicerad 2008-12-22 14:26:09

Trist att jag inte var med de sista dagarna, egentligen mina favvofärger... Men jag kommer igen efter jul!

Förresten, du är bäst! Kul att du hittar på så många kombos av mitt bloggnamn, hahaha! ;)

KRAM och GOD JUL!!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-23 09:13:26

RM! Ja, visst blir det!



Karin! Ja, jag är sååå kreativ!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela