Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FOTD av Emma- Temaveckan lila onsdag

Publicerad 2008-12-18 01:21:09 i Emmas FOTD 2008,

Okej, bättre sent än aldrig, här kommer min lila temasminkning. Imorse hann och orkade jag inte hålla på och trixa med ögonskuggor, så därför bestämde jag mig för att göra min lila sminkning på kvällen istället. Lila är en av mina favoritfärger så jag ville inte missa denna, särskilt inte som jag slipper gå upp tidigt imorgon. Det var faktiskt kul att maffa på med riktigt mycket smink en vanlig onsdag! Produkterna jag har använt är följande.



Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation Fairly Light
Concealer under ögonen: MAC Studion Finish Concealer

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer
Puder: Everyday Minerals Finishing Dust

Rouge: MAC Mineralize Gentle
Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: MAC Paint Pot Blackground
Ögonskuggor: Lars Wallin Sharon och Fyrinnae Neo Universe

Highlighter: NYX Lilac Pearl

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner
Mascara: Mirenesse Secret Weapon Mascara

Kajal: Mac Factor Khol Pencil Black

Lösögonfransar: H&M Long, lim från Ardell

Läppar

Läppstift: Givenchy 715







Grunden för ögonsminket är alltså Blackground. Den ligger på hela rörliga delen av ögonlocket, en bit upp på brynbenet samt även under ögat. Huvudrollen i sminkningen har Sharon från Lars Wallin. Den ligger över Blackground hela vägen både över och under ögat. Sharons kant har jag suddat in Neo Universe från Fyrinnae i. Dels för att mjuka upp kanten, men även för att göra sminket lite mer lila. Som highlighter applicerade jag den ljuslila skimriga Lilac Pearl från NYX under ögonbrynet, en skugga som jag för övrigt fått från Sminkan, ett stort tack för den! Lilac Pearl applicerade jag även lite grann i inre ögonvrån. För att få lite träning inför helgerna så passade jag även på att använda lösögonfransar. Dessa kommer från H&M och heter Long. Limmet kommer dock från Ardell och är betydligt bättre än H&Ms egna. För att dölja limmet målade jag en tunn linje med svart eyeliner. Mascara. Gentle på kinderna för en rosig look, samt ett vitt läppstift från Givenchy på läpparna. Det var alltså min lila look. Jag tycker att den blev riktigt fin faktiskt! Sharon på Blackground var lite kul, färgen får mig att tänka på riktigt mörka violer, inte alls så dumt.


Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-12-18 01:26:13

skitsnyggt, Emma!! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-18 06:17:15

Enastående vackert! Vilken treat att vakna och hitta detta på bloggen! Du ser så dramatisk ut, som en flmstjärna från den gamla goda tiden! Ögonfransarna, alltså lösisarna, är verkligen pricken över i!

Det känns skittrist rent ut sagt att lägga upp den lilla rosa och putta ner ditt inägg, men så måste det ju bli nu... Hoppas alla hittar dig ändå för det här får man inte missa!

Postat av: Leonie
Publicerad 2008-12-18 09:52:43

Wow, så s**ans snyggt!Av alla dina fotd:s är det här min favorit.Du passar verkligen bra i lila och jag som föredrar ljusa läppar ( på mig själv ) föll för läppstiftet. Looking hot hot hot.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-18 09:57:59

Woah! Jag tycker du passar så ypperligt bra i flödigt med färg på dina ögonlock! Det ser verkligen dramatiskt ut, utan att det blir för mycket i mina ögon. Du klär verkligen i det!



Du är ljuvlig i lila, minst sagt.

Postat av: badis
Publicerad 2008-12-18 10:04:16

Satanistiskt snyggt! Riktigt belsebubhot! wawawiiwawa!

Postat av: Frida
Publicerad 2008-12-18 10:12:15

Va fin du blev!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-18 11:17:33

Skitsnyggt rent ut sagt!! Jag är väldigt förtjust i de här lite "skarpa" sotningarna om du förstår hur jag menar. Och läpparna - mums!!

Postat av: CC
Publicerad 2008-12-18 12:53:16

Jäkligt snyggt! Du passar mkt bra i detta :)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-12-18 14:03:16

DAMN! Jag är smått mållös här! Totally gorgeous! Underbart med en så dramatisk make! Märks att lila är en favorit hos dig, det här var något av det snyggaste jag sett! Klockren kombo med de ljusa läpparna också. Gosh, jag kan verkligen inte sluta titta på bilderna :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-18 20:33:23

Rouaa: tack så mkt raring:)



Sminkan: Oj oj, tack:) Ja jag tänkte väl att du skulle bli nöjd med mig, jag blev själv väldigt nöjd med denna look! Äh, det är ju som det ska vara, vi vill se dina sminkningar på morgonen ju!



Leonie: Tack så mkt snälla du! Det här är nog en av mina absoluta favoriter också. Eller ja, min favorit här, men inte min absoluta favorit av mina sminkningar, har ju gjort många som inte hamnat här med. Och ja, läppstiftet var suveränt, fattar inte att jag kunde glömma bort det...



Chaosophia: tack! ja jag tycker också att det passar mig, önskar att jag orkade oftare bara...



Badis: tack så jättemkt, vad snäll du är, nu blev jag riktigt glad!



Frida: Tack tack!



adrasteiah: Tack så mkt! Ja jag gillar också sådana sotningar! more is more för mig...



CC: tack så mkt!



Sofia (Nibblah): Tack så mkt snälla du! Ja det blev fint och jag gillar lila, inte mindre efter denne precis:)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-12-18 23:45:05

Fasen va snygg du e!! Dösnygg sotning verkligen!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-19 08:48:14

Jag blir så glad varje gång ditt ansikte dyker upp på skärmen! Jättesnyggt. Mörkare lila som den här gillar jag. Du är superfin.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-19 11:15:49

Marina: Tack så jättemkt!



Sminkjante: Oj tack, vad glad jag blir:) Ja jag tycker att det blev riktigt fint med Sharon på Blackground. Ganska stor skillnad mot hur den såg ut i min lila-silvriga. Det är kul när man kan förändra skuggor med hjälp av grunden...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-19 21:20:01

Helt fantastiskt makalöst snyggt! Och ditt hår är så fint, även om det inte har med sminkningen att göra!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-19 23:11:40

Linda: tack så mkt! Och det är såklart kul att höra, fast det inte har med sminkningen att göra;)

Postat av: Linn
Publicerad 2008-12-30 09:23:54

Hur får jag tag på läppstiftet? Mycket fint :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-08 12:06:01

Linn: Oj, bra fråga! tyvärr så kan jag inte hjälpa dig här. Jag köpte mitt för ganska många år sedan när Givenchy fortfarande fanns i Sverige och risken är nog stor att färgen inte finns längre. Du skulle ju kunna kolla på strawberrynet, de har en del Givenchysmink. Det skulle ju kunna finnas på ebay också, men jag har som sagt ingen aning om ifall färgen finns kvar.

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-01 22:23:29

Jag är å snokar i arkiven.. Fan vad fin du var i denna make! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-07 22:38:47

Suss: Ah, kul att du snokar, det gör jag med ibland... Tack så mkt! det här är en ev de finaste sminkningarna jag gjort nånsin tror jag, är så nöjd med den.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela