Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Sommarens bästa beautyinköp

Publicerad 2008-08-13 08:14:22 i Veckans bloggtema,

Maya Makeupoholic ger oss detta omöjliga ämne att bita i på PRET-tys nätverkslista. Nästa veckas ämne är mycket lättare, kan jag avslöja, men det här är svårt.

Jag har köpt två paletter från Coastal Scents. Jag har provat dem två gånger vardera precis när jag fick dem och de verkade bra. Om de är bästa köpet vet jag inte. Nagellack är annars det jag har köpt och kanske kan jag utse Rodeo Diva-kollektionen till sommarens bästa köp, men eftersom jag fått dem när semestern redan tagit slut så blir det nog inte de heller.

Jag  vet! Canola Oil Handkräm från Apoteket! Den och ACOs nagelbandskräm är nog mina två favoriter just nu och jag har köpt dem i sommar och de är beauty! Jag utser härmed dessa båda produkter till sommarens bästa beautyköp! Apolivas handkräm har jag nyss berättat om och den får också vara med bland höjdarna. Den är mina händers dagkräm nu för tiden medan Canola Oil-krämen är den jag använder akut och på natten. Jag kommer skriva om den också snart. Den är värd lite uppmärksamhet. Glasfilarna slänger jag också in på bilden. Jag tror de kan räknas hit de med. Jag är ju helt ny på att behöva fila och klippa naglar för tidigare har mina aldrig blivit ens så långa som mina naglar är nu, utan de har spjälkats upp och skivats av tills inget varit kvar av tippen. Glasfilen ska vara bra då den inte öppnar upp nagelns kant och släpper in fukt, och, som vi alla vet, fukt i form av vatten är nagelns värsta fiende! Slutligen lägger jag fram även Ciens nagellacksremover på bilden. Nej, den är inte ny för sommaren som de övriga, men jag har köpt 8 stycken i juli. Bra att ha hema. Finns ingen remover som den! Försök själva swatcha 8 lack på raken som jag gjorde för några dagar sedan. Hur känns det? Med Cien blev det inga uttorkade nagelband, inga vita, torra tippar, ingen kliande känsla, ingen svidande känsla, ingen kylande känsla. Sedan är naturligtvis ingen remover nyttig, men den här är i alla fall den mildaste jag någonsin provat. Oj, jag har två små skador på nagelbanden, som ni kan se om ni tittar på mina nagellacksbilder. Men de hade jag efter förra omgången swatcher, 20 lack på 3 dagar. Då använde jag inte bara Cien utan även Aceton för jag trodde det skulle vara effektivare på glitterlacken...

Årets Beautyköp, Den produkt som gjorde hela skillnaden, Det är den här. OPI Natural Nail Strengtherner. Ett nagelstärkande underlack. Alla de saker som är på bilden ovanför hade varit onödiga om jag inte haft den här lilla flaskan i min ägo! Älskar!! Okej, så handkräm är ju viktigt även om man inte målar naglarna, men ändå. Ni förstår hur jag menar.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-13 08:27:19

Cien äger! Jag beställde dessutom precis Natural nail strengthener - hoppas mina naglar blir lika hårda och långa som dina nu :)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-13 09:08:09

Tack för tips! En bra nagelstärkare är guld!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-13 10:33:21

Natural Nail Strengthener är så jädra bra.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-13 10:37:04

NNS är GALET bra! Kanske den blir min också!



Ville också skicka en stor, varm kram och säga att det betytt så mycket för mig att hitta dig. :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-13 10:41:16

Jag gillar de där nagelfilarna! Har fyra stycken själv liggandes på olika ställen i lägenheten. :) Och skriv om den där handkrämen snart! Jag blev lockad bara av att se hur välanvänd tuben ser ut. ;) Borde kanske passa på att köpa en sådan också när jag går ner och inhandlar mig sån där nagelbandskräm.



Och dina naglar ser så fruktansvärt vackra ut nu för tiden! Jag har sagt det förut, men det tåls att säga igen tror jag minsann. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 12:08:51

Emelie! NNS är fantastiskt så det tror jag säkert! Fattar inte att något kn vara så bra, faktisk. Den är otrolig!



Monica! Du verkar ju inte behöva en nagelstärkare precis. ;-)



Sminkjante! Visst är den! Den gör så stor skillnad att man blir förundrad!



RQ! Vad roligt att ni andra som provat också är nöjda! På mig är den som magi!

Och en stor varm kram tillbaka! Det är samma här, vet du. ;D



Chaosophia! Jag har precis börjat använda de och det känns bra. Har gett en till mamma också, i present. De är verkligen annorluna mot andra filar.

Jag ska skriva om handkrämen, vänta bara! Och tack! Naglarna har aldrig varit bättre än nu, men det är ju inte i närheten av dina. Men det tror jag inte jag kan få... Jag är nöjd att det har blivit så här bra!

Postat av: Beauty Roxx
Publicerad 2008-08-13 14:37:59

Mina glasfilar går alltid, utan undantag sönder av någon anledning. Finns det något knep? haha

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 15:19:34

Beauty Roxx! Jag har bara haft mina sedan i juli och ingen har gått sönder än. Inte tappa dem i klinkergolvet? ;D

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-13 18:36:44

Har du nån aning om Cien funkar på akryl naglar?

Testade Canola oil krämen på apoteket och den var verkligen skön.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 19:09:06

C-N! Ingen aning. Prova! ;D

Canola Oil-krämen är grym! har köpt en ny idag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela