Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Urban Decay X

Publicerad 2012-09-02 08:28:00 i Naglar i övriga färger,

God morgon alla härliga läsare. Nu är vi snart klara med alfabetet, idag kommer X. Jag misstänker att det egentligen är en romersk 10:a men jag har inte gjort någon research så jag vet inte. Lacket är alla fall från Urban Decay. 
Jag hade en period ca 2008 då jag bytte en del lack på Pret-ty (som var ett skönhetsforum med ett subforum för byten) och det var kanske inte så smart alla gånger. X hamnade alla fall i min ägo på det sättet och jag minns inte vad jag bytte för att få det men jag kan säga att jag aldrig burit det här på naglarna mer än den tid det tog att fota det nu. Vad är det för färg egentligen? Beigerosabrun? Det finns lite guldskimmer i det men mest är den en färg som mest liknar tantstrumpbyxor. 
Tre lager av lacket, normal torktid och okej egenskaper. Lite penseldrag blir det men inte så farligt att det stör mig. det är färgen som stör mig. Den är verkligen inte attraktiv. 
 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-02 08:48:41

Jag skulle säkert känna likadant om det satt på mina naglar, men faktum är att jag tycker att det ser rätt fint ut på dina bilder! :-)

Svar: Du skulle också hata det på, det tror jag. Det är bättre på bild.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-02 09:00:53

Jag håller med Anne att det ser faktiskt inte så tokigt ut! Ni har ju pratat om leverpastejfärgat förut, det här kanske passar in där? :)

Svar: den här leverpastejen skulle inte jag vilja äta.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-02 09:33:58

Jag tycker också det är jättefint på dina bilder! Lite mörkare rosa guldskimrande sådär.

Svar: Hmmm... Nej, jag ser inget fint i det.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-02 09:42:51

Håller med Kitty, skimrande leverpastej ;-)

Svar: Det låter skitäckligt. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-02 12:23:54

Jag tycker också att det ser fint ut på dina bilder, men jag vet med mig att jag skulle vantrivas deluxe om jag bar det själv.

Svar: Det är som en stödstrumpa i färgen. En sån där blank stödstrumpa tanterna får på ålderdomshemmen.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-02 13:14:50

Du får det att låta så sensuellt!

Svar: Ja, jag är rena poeten, eller hur. ;D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-02 15:43:13

Tantstrumpbyxor... *viker mig av skratt*

Svar: Ja, det är ju den färgen...
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-02 16:30:12

Ja du, ingen jättehet färg. Men vad bra att den kom till använding som X i ditt alfabet i alla fall:)

Svar: Ja, då har man målat med det en gång alla fall...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-02 23:00:02

Hahaha, ja du, jag känner mig inte längre lika ledsen över att jag inte har detta.. Jag ville ha det bara för att det hette X (jag tänkte att det var som i Extacy?) och jag störde mig på att jag inte hade nåt alls på X ;P

Svar: China Glaze har en snygg vamp som heter X. Den vill jag ha.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela