Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans Cyhiraeth

Publicerad 2012-09-21 21:20:03 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Ett kortisinlägg bara för att det är holofredag. Jag började nyss gäspa och jag ska nog gå och lägga mig snart. Men jag vill såklart också va med och visa holo, nu är vi ju inne på andra året med holofredag och får såklart inte svikta:)
Jag har alla tre FNUG-lacken stående på min byraå, men jag fyller år i nästa vecka och spar dem tills dess, en liten födelsedagspresent från mig själv. Jag var supersugen på att testa idag men bestämde mig för att vara ståndaktig en vecka till och istället visa er ett holografiskt lack som den kära Sminkan har frankat, nämligen hennes Cyhiraeth. Hon gjorde ju en keltisk kollektion för ett tag sedan och det här lacket ingår där. Jag tänker inte säga så mycket mer än att det är en mörk, typ tealgrön färg med väldigt tjusiga färgglada regnbågar som är ganska svåra att fota. Inget solljus här, regnet vräker ner så jag har fotat dels med mitt ljustält och dels under spisfläkten. Den vita bakgrunden är ljustältet och den mörka är i köket. Färgen återges bättre med ljustältet med köket ger bättre bild av regnbågarna så därför visar jag båda. Visst är det fint! Regnbågarna är såklart inte lika galna som FNUG och Layla men de ger en väldigt vacker finish till lacket och det är ett underbart hololack om man vill ha lite mera höstfärg på naglarna. 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-09-21 21:37:50

vad fina bilder du fick på det! Det är alltid svårt med scattered holos, tycker jag, att få fram regnbågen. Jättefina bilder, verkligen. Och kul att du valde mitt lack trots att jag uppmuntrade dig att "fuska" med FNUG.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-21 22:49:51

Ni två är ju så grymma på att fota hololack att det nästan är knäppt! Och Sminkan visar förstås ännu en gång hur duktig hon är på att få till fina lack. Mhrmm.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-22 08:26:59

Det är otroligt tjusigt! Sminkan har är riktigt duktig på att franka lack och du på att fånga dessa vackra regnbågar på bild :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-22 09:50:59

Helt underbart. Det går inte att tröttna på regnbågar så det är tur att vi har holofredagarna. Nästa fredag ska jag äntligen vara med igen. Som jag längtar. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-22 09:58:46

Sminkan: Tack! Ja det är nog sant. Vi är lite bortskämda med dessa fantastiska linjära regnbågar nu och räknar med att det ska va lika lätt att fota de andra... Haha ja. FNUG är så bleka, jag vet att jag kommer gilla dem men jag känner inget jättesug efter att bära dem faktiskt. Är mer inne på höstlack just nu så detta passade mig perfekt:)

Chaosophia: Åh vad snäll du är som säger så, tack! Ja hon är fantastisk!:)

MNPO: Tack så mkt! Hon gör fantastiskt fina lack:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-22 09:59:53

Pamsan: Holo är vackrast, så är det bara! Tycker att holofredag är fantastiskt verkligen, det har helt klart fått upp mitt användande och visande av holo... Kul, ser fram emot ditt bidrag:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-22 10:55:07

Jäklar vilka regnbågar! Fantastiskt vackert!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-22 10:55:11

Galet fint! Minst lika fin som FNUG :)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-22 13:32:44

Sminkan borde allt ta och ägna sig mer åt att göra hololack! Grymt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-22 15:49:42

Natltastic: Det är det verkligen!

kerstin: Jag håller med dig, det är ett underbart lack!:)

Helena: Ja eller hur. Hon kunde franka istället för att köpa A England som hon ändå aldrig blir nöjd med...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela