Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pyretta Blaze

Publicerad 2012-09-16 10:17:00 i Nagellack jag frankat,

Här ska ni få se något jag pysslade med igår. I torsdags hade jag nämligen stor paketdag och fick inte bara hem lack utan även pigment och glitter och flaskor att franka i. Jag och Sofia har ju haft vissa planer på att starta ett eget nagellacksmärke i över ett års tid men vi kommer liksom aldrig i "skarpt läge" för det finns logistiska problem. vi bor jäkligt långt ifrån varandra helt enkelt och dessutom finns det en ekonomisk faktor också. Det är dyrt att starta upp ett eget litet företag. Alla fall, vi pratade för ett tag sedan om hur vi skulle namnge lacken om vi väl gjorde dem och jag sa att nästa kollektion jag gör ska ha namn från Type O Negatives låtar. Jag hade en ganska god idé om vad jag ville göra så jag skrev ner några idéer och kollade igenom mina förråd, insåg att jag behövde beställa material, gjorde det och ja, nu finns mina idéer förverkligade. Nej, inte för försäljning, så klart, men för mig! Det här är mina tio lack i min tribut till Type O Negative-kollektion. Black no1, 12 Black Rainbows, Suspended in Dusk, Highway Star, Burnt Flowers Fallen, Pyretta Blaze, October Rust, Cinnamon Girl, Creepy Green Light och Too Late: Frozen. Det skulle kunna bli fler i framtiden dessutom, men det här är vad jag skakade ihop igår. 
Jag satt ju i mörkret och skakade ihop mina lack så klart, jag gör alltid så, och det första lacket jag mixade ihop var det här, Pyretta Blaze. Tanken var att det skulle vara lite rödare, typ vinröd, men i elektriskt ljus såg den rödare ut och alla som frankat och försökt göra vinrött vet ju hur lätt man hamnar i lila eller brunt. Jag var väldigt lätt på handen också för jag ville ha den jelly-ish för glittren så den blev nästan rosa... Alla fall, den är nu lilarosa och jag gillar den ändå så den får vara så. Jag ska ha i lite mer av de stora, röda hex-glittren för de blev väldigt glesa, jag tror inte ens de syns på min swatchhand förutom på tummen som fick två. 
Som ni ser är det alltså en lite halvjellyaktig bas i en sorts bärfärg som dessutom har glitter i rött, rosa och lila, skimmer i lila och stora hexglitter i rött som alltså gömmer sig på bilderna. Det täcker med två lager, det är vad jag bär på bilderna, och det kräver minst två lager överlack för att få en slät yta. Jag har tre faktiskt. Ni vet ju hur glitter beter sig och det här är inget undantag. 
Jag har fotat i sol och skugga för att ni ska få se att det är fint i olika ljus men på olika sätt. Det är verkligen sprakande i solen. Jag är faktiskt riktigt nöjd med mitt lack. Jag hoppas hela kollektionen blev lika bra för den här kommer jag definitivt att bära. Sen finns det säkert många andra liknande lack. Jag tänker spontant på Pahlish Pianos Filled With Flames och det hade jag ju inte planerat. Sen är de ju långt ifrån dupes då PFWF är mer rött och mitt mer lila men de lirar ju i samma lag, helt klart. Gillar man min Pyretta rekomenderar jag alltså ett köp av Pahlish lack. 
Jag gjorde faktiskt en liten video för att visa glittret i min skapelse. Hoppas ni vill se den. 
Här är dessutom inspirationen till lacket. Sju minuter långt och förmodligen inte allas kopp te. Type O Negatives Pyretta Blaze.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-16 10:26:33

Men gud vad kul! Jag håller tummarna för att du och Sofia gör slag i saken och startar ett eget märke - jag skulle bli er bästa kund! :-D

Pyretta Blaze ser underbart vacker ut! Du har verkligen lyckats med att få glittren att lysa igenom basen.

Svar: Jag är väldigt nöjd själv med Pyretta. Den sprakar helt fantastiskt fint på fingrarna!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 10:28:03

Gud vad fint! Och vad roligt att du frankat en hel kollektion till dig själv! Jag har inte frankat på år och dar men blev faktiskt sugen när jag såg detta:)

Svar: Ja, jag ser fram emot fler Holo Blacks!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-16 10:45:03

Vilken skönhet du har frankat! Basfärgen och glittret ser jättevackert ut tillsammans.

Svar: Ja, det blev riktigt bra!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-16 10:45:31

Eh... Vill ha. Och jag lyssnar icke på Type 0 negative, är en electronicapoptjej jag. Men lacken - OMG!

Svar: Ja, lacken blev väldigt bra! Jag är själv oerhört nöjd med dem!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-16 10:51:39

Det ser jättefint ut! Type O Negative har jag inte lyssnat så värst mycket på. Men eftersom jag i grund och botten är en rocktjej så gillar jag idén. Som en liten hylling till Peter Steele.

Svar: Ja, definitivt en hyllning till Peter Steele.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-16 10:58:47

Vad kul med helt egna lack, jättekul grej. Hoppas det blir ett företag! Lacket ser superfint ut:)

Svar: Tack! Jag var nöjd med Pyretta, det måste jag säga. Ska prova något nytt nu från mina hemmafrankade. Vill egentligen testa alla på en gång!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-16 11:11:08

Kul, kul, ser grymt bra ut på håll. Ser fram emot flera swatcher.

Mina doom-metal favoriter är Katatonia! eller Anathema som är lite mera progressiva nuförtiden. Jag brukar gilla stoner oxå, typ Clutch. Mest blir det dock åt Death hållet... Sedär! sånn är jag :)

Svar: Sån är du! Kul! Jag tror jag skulle gilla dig IRL också. :D
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-16 11:37:44

Väldigt långt ifrån min musiksmak ^^ men lacket var väldigt fint! :)
Jag spanade på regler och grejer till att göra lack "på riktigt", med ett företag bakom, och hjälp vad dyrt det skulle bli! Det får bli inofficiella lack för min del iaf :)

Svar: Ja, blir det någonsin något så blir det väl så för oss med. Vem vet.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-16 12:12:27

Åh, jag vill se mer, mer, mer! MER! Det här ser superfint ut, och låten är rätt bra även om Type O är lite för poppiga för min smak. ;D Av någon anledning så får de mig att tänka på My Dying Bride också, vilket jag inte riktigt förstår mig på...

Svar: Klart Type O är för poppiga för dig. De är lite smöriga ibland men jag gillar det som jag tolkar som självdistans och ironi i deras texter. My Dying Bride är inte favoriter hos mig.
Du ska få se mer, mer, MER för jag är tokförtjust i min egen lilla kollektion. De blev jäkligt lyckade!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-16 14:04:39

Oh, vad roligt! Lacken ser jättefina ut i flaskorna :) Pyretta Blaze ser jättesnyggt ut!

Svar: Ja, de är verkligen fina, tycker jag. Inte otippat i och för sig då jag gjort dem själv...
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-16 14:51:56

Meeen ååh vad härligt med eget nagellacksmärke. Jag köper, jag köper... sen jag såg illgröna holo lacket Aine som du frankade åt Nailtastic Anne är jag på jakt efter nåt liknande.... vill haaaaa!

Svar: Ja, Anne ville ha en Aine. Hon såg den när hon var här och fikade och jag lovade göra en åt henne, vilket jag sedan också gjorde.den är rätt okomplicerad men jag tror inte jag har kvar basingredienserna, tyvärr.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-16 17:08:38

Men om du nån gång skulle ha basingredienserna, ha mig i åtanke, pliiiiiiz ;)

Svar: Det är bara KleanColor Metallic Green, ofärgat lack och en knivsudd spectraflair om jag minns rätt. Fixar du Metallic Green så har jag spectraflair. :D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-16 17:15:00

Och Peter Steele hyllning, hell yeah \m/ (oh lord, han var så het)

Postat av: Martine
Publicerad 2012-09-16 20:11:09

Åh så fint! De ser jättefina ut allihopa, ser verkligen fram emot fler bilder :) Är supersugen på att franka mina egna lack, har prövat lite hemma och lyckats få fram ett jag är extremt nöjd med. Var köper du dina franken-ingredienser?

Svar: Jag köper pigment och glitter från eBay och TKB Trading. Jag har ingen Suspension Base så jag använder vanligt klarlack och jag använder även mineralögonskuggor (lösa) och pigment från t.ex MAC och så vanliga nagellack. Man får experimentera sig fram.
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-16 20:46:12

Jag säger som jag brukar: du gör så otroligt fina franken lack!
De ser otroligt fina ut allihopa och jag ser fram emot att få se dem på bloggen!

Svar: vad roligt att du tycker det!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-09-16 21:31:15

Ser hur spännande ut som helst, ser framemot swatches på allihop:)

Svar: Ja, jag hoppas ni andra också kommer gilla dem för jag är helnöjd själv.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-16 22:28:51

Åh åh åh! Vilken underbar kollektion!
Vill se swatches på alla såklart, och det här var en superb start! Wow!
Stärkte bara min lust efter Piano filled with flames också! :P Fast tänkte inte på den förrän du sade det.

Svar: Jag är själv väldigt nöjd med dem allihop. Ska försöka visa någon mer av dem idag när jag kommer hem.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-17 16:46:46

Metalic green har jag, skicka mig din adress så skickar jag den..... weeeeeei! I am in love with little green UFO ;))

Svar: Okej! Jag mailar.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-17 21:25:13

Så himla fint! Och vad kul att du skakat ihop så mycket eget!

Extra kul med namnet tycker jag, eftersom jag kallar krabaten i magen för Pyret :)

Svar: Haha, vad roligt! Jag fick tänka på kopplingen en sekund. Undrar vad Peter Steele hade sagt. :D
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-17 23:02:07

Vilken roligt idé! Gillar konceptet och ser fram emot att se mer. Speciellt Cinnamon Girl och Burnt Flowers Fallen :-)

Svar: Ja, de är jag sugen på att visa!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela