Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pahlish Toxic and Timeless

Publicerad 2012-09-19 13:14:00 i Naglar - glitter för layering,

Jag är fortfarande hemma och snörvlar men det har inte stoppat mig från att lacka naglarna idag. Jag var ju tvungen att prova alla fall ett av mina nya lack och jag valde att börja med Pahlish Toxic and Timeless.
Jag har lagt två lager, tjocka sådana, över Kiko 343 som är ett tealfärgat jellylack. Toxic and Timeless är ganska tjockt och även om de flesta vet det så säger jag det en gång till, det är så glitterlack blir om man har tunga glitterpartiklar som man inte vill att ska sjunka till botten. Då måste man ha en suspension base som är tjockare för att glitterflingorna ska "flyta". Vill man kan man sedan själv tunna lacket med Seche Restore eller liknande för att få en mer tunnflytande konsistens. Jag har valt att använda lacket som det är och då kluttat ut det på nageln och petat med penseln så glittret spridit sig på ett lagom sätt. 
Som ni ser är det flera olika färger och storlekar på glittren, både stora och medelstora hexglitter, runda små glitter och så strängglitter. Färgerna spänner över chartreuse, turkos och blått. Basen är svagt blåfärgad men det är inte så att jag skulle försöka få det täckande på egen hand. Nej, layering över lämplig färg är nog det enda raka. Jag blev nöjd med den här kombinationen som jag upplever som väldigt tilltalande.
Hela manikyren består alltså av två lager av Kikolacket (underlack först så klart) och så två lager TaT med ytterligare två lager SV som nog kommer kompletteras med ett tredje snart. Torktiden är bättre än förväntat men så klart inte supersnabb. Det är en oerhörd känsla av djup i lacket och det är helt unikt. Det blir alltså ett bildspam så ni får se hur det tar sig ut och så en länk till Pahlish shop på Etsy och Llarowe. Har ni inte redan Train Underwater rekommenderar jag ett köp av den för det är mitt favoritglitter i blått!
Och trots detta massiva inlägg späckat med bilder så avslutar vi med åtta sekunder film på Signe som leker ninja.
 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-19 14:23:51

Nu känns det som att det var evigheter sen jag kommenterade här. Det här blev jag helt förtrollad av. Tiden stannande liksom upp när jag såg bilderna. Brukar inte falla så för de här glitterlacken men detta var verkligen något utöver det vanliga. :)

Svar: Ja, det var länge sedan. Kul att ha fångat din uppmärksamhet med det här lacket! :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-19 14:33:28

Alltså... strängglitter. Jag lade inte ens märke till dem på Solveigs bilder! Och det är knappt så att det stör på dina bilder heller.

Det var ju inte många timmar sedan jag skrev att jag antagligen aldrig någonsin kommer kunna tycka om dem, men tji fick jag. Inte för att jag tycker om den ännu, men de stör mig inte här. Jag undrar vad det beror på jag...

Skitfina bilder på ett skitfint lack! Min brevlåda ekar fortfarande tom efter T&T. :(

Svar: Jag är jättenyfiken på hur du kommer känna när du ska ha lacket på dig själv. Mycket, mycket nyfiken...
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-09-19 15:03:33

Verkligen jättefint! Ska skriva upp detta på önskelistan :)

Svar: Ja, det är definitivt unikt och annorlunda.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-19 15:35:01

Verkligen ett glitter helt i min smak! Otroligt vackert!

Svar: Visst är det häftigt!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-19 16:03:05

Är det bara jag som ser en jättereklamskylt över alla kommentarer? Kan inte se vad som skrivits eller vad du har svarat. *snyft* Har nog kommenterat om det innan men har glömt att kolla vad du svarat.

Svar: Jag försöker bli av med reklamen men blogg.se säger att det är på grund av vår design. Jag har försökt kontakta tjejen som gjorde vår design. Förhoppningsvis får du mail med svaren på kommentarer du lämnar?
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-19 16:20:14

Supersnygg grundfärg med kombinationen! På mig själv hade jag fått spel på de stora glittren, men det var fint på bild :)

Jag har också reklam över kommentarerna (det är så rätt ofta numera) Om man markerar texten i kommentarerna så går det att läsa dem ändå :)

Svar: Ja, stora glitter kan var svårburna. Jag har vant mig lite men ibland funkar det helt enkelt inte. Det här blev dock okej tycker jag.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-19 16:20:39

Läckert, och Signe är bara så söt (btw Metalic green är på väg ;))

Svar: Signe är söt. Hon får mig att tänka på Jaws när hon kastar sig upp och rycker ner Siri!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-19 17:54:28

Det var en fin kombination. Och Signeninjan är ju underbar, roligt att se att hon också hoppar runt och leker med de andra små tjurarna:)

Svar: Ja, nu när det inte är så varmt så är hon leklysten.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-19 18:07:18

Så otroligt fint det är! Väldigt fina färger ihop!

Svar: Ja, det är speciellt men faktiskt vackert trots att man nästan inte tror det.
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-09-19 18:30:39

Otroligt snygg kombo!! Me like! :)
Har svårt för sånt där stavformat glitter, men jag håller på att vänja mig ;)

Svar: Ibland funkar de ju. Som i vissa Lynnderella lack t.ex. Och här.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-19 19:16:01

Skulle vara coolt att göra detta till en jelly sandwich eftersom att glittret är lite roligt :) Gärna nån grön jelly som skulle gröna till det ytterligare. Helt oavtippat så tänker jag lite på fisk/fiskfjäll då jag ser detta kalla gröna soom det är med glitter på, och det är inte så dumt förstås. :)

Svar: Ja, det kanske vore något. Men imorgon ska jag nog prova Spank You Very Much så det blir nog ingen macka.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-19 21:04:41

Jajemän, jag gillar glitter-kombon! Kan bli köpvarning.

Jag använder ADBLOCK PLUS tillägg i Firefox och slipper all jävla reklam överallt! (Det mesta iaf) Jag HATAR att surfa på min iPad för där får jag reklam fortfarande, jag fattar inte hur ni pallar. ADBLOCK PLUS är det enda raka!

Svar: Bra tips! Ska komma ihåg det!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-19 21:45:44

Haha, älskar ninjakatten! Och lacket, faktiskt, det är jättefint! (Men jag *får* faktiskt inte köpa flera blåa glitterlack nu, jag har redan alldeles för många!)

Svar: Tänk på det här som ett glitter i charteuse och unna dig det! :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-20 06:46:15

Ren och skär lacklycka! Underbart!

Krya på dig så gott det går!

Svar: Ja, det är underbart Och tack, jag gör mitt bästa.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela