Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Yodle Me on My Cell

Publicerad 2012-09-02 10:10:00 i Naglar i blågrönt&turkos,

Yodle Me on My Cell är så klart lacket på Y och vi rushar på så vi får slut på alfabetet idag och startar med något annat imorgon. Återigen har vi en svacka med tråkiga lack. Jag gillade inte W eller X och jag gillar inte Y heller. Tack och lov så är det en mini från mitt miniset av OPI Swiss. Det var 2010-års höstkollektion och jag vet helt ärligt inte varför jag köpte minisetet. Den innehåller inget intressant. Det var Yodle, Lucerntainly Look Marvellous som jag har fullstor, Color so Hot it Berns som är ett vanligt rött krämlack och en Rapi-Dry som jag aldrig använder.
Yodle är ganska skirt. Fyra lager här. Det är ändå VNL som ni ser. Det är inte så unikt heller. En ganska trist blå med tealton. Lite dämpat och dammigt trots skimret. Nej, den har absolut ingenting som får min puls att öka. Vad tycker ni? Är den något ni har eller skulle vilja ha? 
Jag avslutar det här inlägget med något jag gillar. Siv och Signe. De kramas.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-02 11:33:05

Jag gillar verkligen färgen men har redan för många lack i den färgskalan för att rättfärdiga inköp av ett som är så skirt.
Söta fluffbollar! :)

Svar: Ingen av oss behöver den här, det är jag övertygad om.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-02 11:42:26

Med lite underkläder tror jag absolut det skulle vara något jag gillar men det hamnade inte på önskelistan direkt. På önskelistan hamnade dock att jag oxå vill ha två kramande katter :) SÖTNOSAR

Svar: Det finns ju tusentals lack i den här färggruppen och många av dem är så mycket bättre att den här inte är värd min tid och energi.
Katterna är sötast i världen, visst! :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-02 12:25:28

Aaah, vilka supersöta katter! Och du har nog rätt i att jag inte behöver det här lacket. Jag tycker att det är snyggt, om än inte pulshöjande på något vis, men fyra skira lager? Mjah..

Svar: Du kan få min flaska om du är osäker. Jag kommer inte använda den igen och den räcker nog till en manikyr till alla fall. :D
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-02 12:51:08

Naww, gosekissarna! Jag har inte ett enda lack från den kollektionen. Färgen är ju fin på detta, men det känns inte speciellt nog för att jag ska vilja köpa det.

Svar: Den kollektionen var verkligen en av OPI:s svagaste någonsin...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-02 14:08:35

Färgen är verkligen jättefin, men det fnns ju bättre alternativ helt klart.

Åh, sötnosarna! Jag har själv haft värsta gosdagen med Bobo, han har legat på min mage i nästan två timmar i sträck. :-)

Svar: Min gosar ju inte med mig... Dumma katterna. Jo, Siri har suttit i knät i omgångar och varit jättekramig.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-02 15:09:21

Om du är säker på att du inte vill ha kvar det tar jag gärna din söta, lilla miniflaska!

Tack! <3

Svar: Den är din!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-02 15:16:34

Wohoo jag gissade rätt lack ;)
Har också det här i mini, fick det som bonus i ett byte... Har dock inte testat, för var lite skeptisk till formulan. Tycker dock färgen verkar fin.

Svar: Den är inte så rolig i och med att den kräver så många lager (av mina tunna lager alla fall) men det är klart, färgen är okej.
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-02 15:35:15

Jag har den! Jag fick den av min pojkvän och tro det eller ej, men det var min första opi ever! Jag tycker den är fin, och den kommer antagligen bli min Y också. :)

Svar: Ja, den är ju fin men inte unik. Då blir vi Y-tvillingar!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-02 16:32:44

Jag älskar bilderna på Signe och Siv, de älskar verkligen varandra och det syns så himla väl på din bilder, underbart!!!

Svar: Ja, det är äkta kärlek! De är så fina med varandra!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-02 17:01:29

Nä men gud vad söta de är Siv och Signe <3 <3 <3

Svar: Visst är de!!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-03 10:48:04

Siv & Signe är helt underbara, lacket däremot väcker inga större känslor hos mig.

Svar: Nej, lacket är trist. Man behövde verkligen en mysig kattbild som motvikt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela