Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Citadel

Publicerad 2012-09-04 17:58:30 i Naglar i svart, grått, silver,

Som kontrast till de senaste inläggen med glitter och neon kan vi väl vila ögonen på ett lack som är grått. Ljust grått. Ni minns kanske när Nubar släppte sin grå kollektion för några år sedan? Det här var del i den och det är ett lack som förtjänar lite uppmärksamhet.
Nubar har ju släppt flera färgtemekollektioner. Vi har lila Cleopatra, gröna Going Green, den korallfärgade som hette något med Corals och så den röda och den grå och den bruna så klart. Den grå hade flera ljusgrå som låg nära varandra men var anpassade efter hudton. Jag kan inte säga att det är så himla stor skillnad på Citadel och Marble Tower men tydligen ska den ena vara varmare än den andra. Jag gillar båda för de är perfekta att måla med. Ni vet ju att Nubar gör de perfektaste krämlack som existerar och här är ett exempel på det.
Två lager ger perfekt täckning, man kan göra ett generöst om man vill och har kortare naglar men på mig funkar det bäst med ett tunt och ett lite flödigare. Observera att lite flödigare inte betyder att det lagret är tjockt det heller men så det flyter ut bra. Lacket är en dröm att måla med och formula och torktid så utmärkta som det går att få. Har man provat Nubars krämlack gråter man nästan om man direkt efter provar ett från t.ex China Glaze för skillnaden är milsvid. Har man alltså behov av ett bra krämlack i sin favoritfärg så köp den från Nubar. Jag skojar inte. Det här och många andra krämlack från dem knockar alla andra märken av banan. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Dess/Drömteori
Publicerad 2012-09-04 18:35:29

Det är något så himla classy med naglar i grå färgskala, oavsett ljus eller mörk.

Svar: Ja, grått är fint.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-04 19:14:24

Citadel är verkligen en vacker grå! En av mina favoriter i den grå färgskalan.

Svar: Samma här.
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-04 19:32:30

Jag varken äger eller har testat Nubar. Känns hemskt. MEN JAG SKA MINSANN KÖPA OCH PROVA!

Svar: Ja, det tycker jag. Det är väl värt pengarna faktiskt.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-04 19:45:15

Snygg och speciell grå!

Jag inser att jag nog måste test något krämlack från Nubar :)

Svar: Ja, det måste du absolut!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-04 20:29:08

Det märks verkligen att du älskar Nubars krämisar. ;D

Jag borde skaffa fler utav dem. Typ den här till exempel. Den var fin!

Svar: Jag älskar verkligen Nubars krämisar, det är helt sant, Men vem kan motstå dem? De är perfekta!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-04 21:58:38

Den här är riktigt snygg! Jag borde också skaffa fler Nubars! Är det ebay som är bäst för det?

Svar: Nail de Royal har dem och kanske även Beverly Beaute. Jag har även köpt från svenska Nail Shop.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:44:57

Det är ett fint lack, jag gillade den här kollektionen...

Svar: Ja, det var en bra kollektion. Många snyggingar.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-05 13:53:37

Vilken mjuk och fin grå färg. Ska passa på att beställa Nubar när Nailmail har det som märke senare i höst.

Svar: Ja, det kan du göra. De finns till bättre priser om du väljer Nail de Royal t.ex men det är ju fint att stötta Karin också.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-05 21:17:55

Snyggt! Och verkligen grått, inte blått, grönt eller taupe. Jag gillar det!

Svar: Ja, det är en perfekt grå.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-09-06 19:16:40

Mycket snyggt! Jag önskar att jag hade fler lack från den här kollektionen

Svar: det var en fantastisk kollektion!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela