Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Metallic Red

Publicerad 2012-09-26 05:32:00 i Naglar i rött,

Jag vet att många har varit lyriska över KC Metallic-lacken men jag har bara haft ett, Metallic Green, och den har jag frankat upp faktiskt. Nu fick jag en ny flaska genom Aila men innan var den slut och jag har bara använt den en gång som manikyr. Det lustiga är att jag inte alls var så lyrisk som jag själv trott när jag provade den utan hade ganska ljumma omdömen. Med Spectraflair i så kallar jag den Aine och älskar den så förmodligen var bara mina förväntningar för högt uppskruvade. Men, nu är det inte den gröna vi ska prata om utan den röda. Metallic Red var ett av delack från metallicserien som jag klickade hem för ett tag sedan från Beauty Joint. Jag har läst så mycket positivt så jag var helt enkelt tvungen att prova den.
Enligt mig så kan ju rött inte bli fel och det här är en fin röd. Den är fin, den glimmar vackert men den väcker inga jättestarka känslor. Jag är glad att jag har den, den känns som en bra investering för den är ju absolut inte dyr och färgen är klassisk och så, men som sagt, den kickar inte igång hjärtat så det slår extraslag. 
Kanske med mera överlack? Fast då är risken stor att man skulle få en massa bubblor. Jag tror det var samma sak som störde mig med det gröna. Det är lite för strukturerat/grovt för att det ska kännas riktigt perfekt. Nyansen älskar jag men finishen är lite... billig. Vad tycker ni om finsihen på de här lacken? 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-26 06:31:28

Färgen är fin! Jag har ingenting emot mer struktur på naglarna så jag tror inte att finishen skulle störa mig. Jag tror att om du tar ett lager överlack till efter någon timme så slipper du bubblorna!

Svar: Kanske det. Jag får prova. Om jag använder det igen.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-26 06:47:20

För...knottrigt? Fin färg men dum finish. Ser nästan ut som om pigmentet varit govkornigt och inte vill blanda sig med basen typ.

Svar: Ja, skitfult blir det ju!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-26 06:56:16

Jag håller med dig och Kitty. Färgen är vacker men finishen förstör. Synd, för det hade kunnat bli vansinnigt tjusigt... Jag har Torrid Red på naglarna nu för övrigt. Det är ett tjusigt lack, oj oj... Och jag vet att du vill se bilder då men jag orkar bara inte denna veckan, har så mkt. Igår gick jag och la mig nio för att jag var så trött och jag lyckades ändå försova mig. mitt röda holo kom igår för övrigt, det är så vackert! Tack! Spar det dock till min födelsedag...

Svar: Den här veckan är hemsk. Kom just hem från jobbet. Har varit där i 12 timmar.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-26 07:43:07

Jag älskar kollektionen, har aldrig reflekterat över finishen alls så tydligen har den inte stört mig iaf ^^ Men mest uppskattar jag ju lacken för att de täcker så himla bra med ett enda lager.

Svar: På mig täcker de inte med ett lager. Det krävs minst två.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-26 07:48:40

Jag instämmer med de flesta andra här, färgen är fin, men finishen kunde varit bättre.

Svar: Finishen är rätt trist.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-26 09:41:40

Vad skumt. Mitt är inte alls på samma sätt. Mitt kändes mer...slätt eller hur man ska förklara det. Jag älskade verkligen detta men det ser inte riktigt samma ut på dina bilder. http://pamsan.wordpress.com/2011/06/21/kleancolor-metallic-red/

Svar: Så orättvist... Jag gillar inte att få andra sortering av saker.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-26 10:02:44

Mitt ser också helt annorlunda ut. http://www.oneinchnails.se/?p=3127

Konstigt!

Svar: Orättvist...
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-26 10:35:33

Ja, nu är Aine hemma hos mig, hon flyttade in igår. Tack så mycket ;). Matellic lacken gillar jag, tycker de är coola. När jag hade Metallic green stirrade sig folk blinda på mina naglar vart jag än gick ;)!!

Svar: Jag ska prova din Metallic Green och se om den går hem!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-26 10:44:37

Kan inte heller påminna mig om att mitt hade konstig finish. Det var bara helt underbart slätt, rött och härligt!

Svar: Jaha... Då blev jag snuvad på en bra finish för den här är inte slät.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-26 11:05:42

Jag tycker det är lite ojämnt på något sätt, men har inte stört mig så mycket på det. Däremot stör jag mig på att en del Kleancolorlack blöder färg i överlacket, vilket kan förstöra nageldekor och färga av sig i överlacket. Jag har däremot köpt på mig flera av Metalliclacken att ha som basfärger. De är bra att ha till olika typer av nail art eftersom de är så pigmenterade och kommer i de flesta grundfärger.

Svar: Jag har ju oftast bara lacket rätt upp och ner och då vill jag ha släta, glaslika lack. Jag hatar knottror och att ha knottror i ett lack av den här typen gör mig irriterad.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-09-26 18:17:54

riktigt härligt lack! Fin glöd!

Svar: Ja, det är fin färg men finishen är inte så snygg.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-26 18:39:51

Jag har inte stört mig nämnvärt över finnishen, jag är precis som cactus bara glad att den täcker på ett lager och är snorbillig. :) Har hela metallicserien utom vita och tycker bra om dem. Förutom den gula metallicen som inte gick hem.

Svar: Men de täcker ju inte på ett lager för mig. Det tar minst två, ofta tre lager.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela