Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Hot Stuff

Publicerad 2012-09-25 06:11:00 i Naglar i lila,

KleanColor Hot Stuff kan väl vara något att bryta upp sjoket med indielack med? Det är ju ett ganska trevligt budgetlack som jag köpt som komplement till KleanColor Metallic Fuschia och för att vara ingrediens i frankenlack,. 
Det är en genomskinlig bas med små glitterpartiklar i en rosalila nyans. Inget mer, inget mindre. Konsistensen är ganska tjock om man jämför med hur mina favoritlack är, men ovanligt tunn för att vara ett KleanColor glitter. 
Alla partiklarna är av samma storlek och färg. När lacket torkar blir ytan lite ojämn så man får lägga på ett par lager överlack om man vill ha en slät yta.
Jag tycker det är fint ovanpå ton-i-ton färgade Metallic Fuschia, som jag har det här. När jag köpte det var det dock mest för att ha som bas i glittriga frankenlack då jag saknar suspensions bas. Den här håller glitter av samma storlek som de som är i lacket och det är ungefär den storlek som TKB:s glitter har. Jag tror att jag hade den här i Pyretta Blaze men mixad med Bite Me som är samma typ av lack från KleanColor men med rött glitter. Sen hade jag i andra pigment för att få färgen jag ville ha och så mer glitter. Det är smidigt att de har klara baser, de här lacken från KC. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-25 06:34:38

Det var en trevlig färg!

Svar: Ja, men inte så uppseendeväckande.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-25 07:16:34

Jag tycker om det, men förmodligen inte tillräckligt för att köpa det själv.

Svar: Nej, hade jag inte velat franka med det hade jag inte heller köpt det.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-25 07:57:32

Såg ut som en trevlig och pigg manikyr! Men blir du av med den hemska KC lukten då när du frankar med dom? Dvs är andelen KC lack i frankenlacket tillräckligt liten? Eller menar du att det blir typ 50/50 HotStuff/BiteMe + pigment när du frankar? Oj..värst vad jag var frågvis såhär tidigt på morron...

Svar: Jag har inga problem med KC-lukten. Jag tycker de luktar rätt, liksom. Men jag var ung på 80-talet, långt före B3F-eran...
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-09-25 08:24:36

Snyggt! Jag är mycket förtjust i lila nyanser som denna.

Svar: Det är en fin nyans.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-25 09:47:57

Ganska trevlig färg får jag lov att säga!

Svar: Ja, den är inte dum.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-25 09:48:33

Den här färgen är jag väldigt svag för. Så fin.

Svar: Ja, den är fin!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-25 09:54:47

Den här har jag haft otestad bra länge nu. Jag hade ju en period där jag ville gå igenom alla deras lack, men sen har det bara blivit en massa glitterlack kvar, och de känns föga lockande...

Fast det här var fint! Väldigt bra om de funkar till att använda som frankenbas dessutom. Thumbs up, så att säga.

Svar: Ja, KC är ju så tjocka att de faktiskt håller de flesta pigment flytande. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-25 11:31:08

Vackert gnistrigt och dessutom en härlig färg. Så bra att det går att använda istället för en suspension base dessutom!

Svar: Ja, den funkar rätt bra om man inte späder den för mycket med klart lack.
Sminkan

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2012-09-25 13:25:32

Wow helt klart min färg!!!!!!

Svar: Ja, det är nog mångas färg. Jag tycker också den är fin!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-09-25 14:15:01

Gillade intesiteten i detta lacket!

Svar: Ja, men det är ju lite Metallic Fuschias förtjänst.
Sminkan

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-09-26 12:37:43

Väldigt fin färg!

Svar: Ja, den är rätt fin.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela