Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jämförelse mellan två grå

Publicerad 2012-09-22 19:22:00 i Nagellack - jämförelser,

Min favoritbloggare, Sofia på One Inch Nails, visade nyligen vackra China Glaze Jitterbug. Det fick mig att minnas att samma år kom Lucern-tainly Look Marvelous från OPI. Det var hösten 2010 dessa båda skönheter släpptes så jag är sent på jämförelsebollen, men eftersom jag alltid tänkt på dem som dupes medan Sofia inte gjort det så blev nyfikenheten för stor och här kommer mitt lilla jämförelsebidrag. Jag minns att jag var lite sur på mig själv som köpt båda lacken men kanske var det inte så dumt ändå. Eller?
De är inte dupes men de är rätt lika ändå. Jitterbug är mer blå och har mindre skimmerpartiklar medan LLM är lite mer grön och med större partiklar. LLM blir alltså glittrigare. Båda täcker med tre tunna lager, elelr två flödigare, och båda är snygga. Jag tror dock att jag föredrar OPI LLM och det förvånar mig lite. Jag trodde innan att ChG skulle vinna på den behändigare penseln men faktiskt gillar jag det lite grövre skimret och lite mindre stålgrå i LLM. Vad tycker ni andra? Har ni båda? Tycker ni man behöver båda? Vilken blir er favorit?

Kommentarer

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-09-22 19:47:58

LLM er ein av mine absolutte favorittar, så eg veit kven eg hadde valt. Han er jo heilt fantastisk fin.

Svar: den är vackrare än jag mindes faktiskt. Ska nog ha den snart...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-22 19:56:05

Jag har inget av dem men om jag skulle välja skulle det bli LLM.

Svar: LLM är väldigt fin. jag tror du skulle gilla den!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-22 20:04:42

LLM var ett av de 3 första lacken jag köpte den där dagen på Heathrow när samlandet började, så den har en speciell plats...

Svar: Ja, den är ju tjusig så det var ett bra val!
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-09-22 20:23:30

Jag tycker inte man behöver båda egentligen... Jag skulle välja LLM.

Svar: nej, man behöver nog inte båda... Om man inte är tokig, som jag!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-22 21:06:06

LLM får nog min röst ocksså!

Svar: Ja, den är fin!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-22 22:14:33

Oj, hjälp vad blå Jitterbug ser ut i jämförelse! Jag som tyckte den var så snygg måste ju ändå skaffa LLM nu, för de är inte tillräckligt lika.

Snygga båda två i alla fall. :D

Svar: Fan... Jag hade en mini med LLM tills jag gav bort min kasse med lack och nail art till min kollegas dotter. Hade jag vetat att du ville ha den hade jag kunnat ge henne något annat istället.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-22 23:02:26

Jitterbug hade jag för nån dag sen men Essies matta lack över, och jisses vad läckert det vart....! Love it!

Svar: Ja, det kan jag tänka mig!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-23 15:35:08

Dålig timing, men det är lugnt. Jag skaffar en egen flaska någon gång. :D

Fast alltså.. om du har minisar som du inte känner att du behöver, kan inte jag få köpa dem av dig? Jag dör av sötheten i miniflaskorna!

Svar: Men vad dumt... Jag gav ju bort dem. Det var ju bland annat det hon fick, kollegans dotter. Minisar jag har fullstora flaskor av.
Sminkan

Postat av: lulillan
Publicerad 2012-09-23 16:27:47

Jag har Jitterbug och jag gillar den. För mig är nog LLM ändå tillräckligt lik för att jag inte ska köpa den även om den var riktigt fin!

Svar: det låter klokt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela