Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hare Afterglow

Publicerad 2012-09-15 20:18:00 i Naglar i blått,

Jag visade ju mina nya lack som kom i torsdags tidigare idag. Här kommer dagens naglar med ett av dem, Hare Afterglow. Ett mellanblått jellylack med glitter i koppar och lila och skimmer i ljuslila. Jag gillar det här precis som jag gillar Nikoles andra lack som alla bjuder på oväntade och roliga kombinationer. Det finns en lekfullhet över Hare som jag gillar. Lekfullhet, risktagande och en sorts äventyrslusta. 
Afterglow köpte jag från Llarowe. Innan har jag köpt mina Hare från Nikole själv men nu är hon sedan en tid del av Llarowes sortiment. Just nu är just Afterglow oos men flera andra av hennes lack finns inne ifall nu blir sugna på att prova ett av de här lacken. Det ni ser på mina bilder är två lager och det är helt okej att måla med, inte så himla tjockt för att vara indie men inte tunt heller utan rätt "normalt". Torktiden är bra men det kräver två lager överlack för att inte ha kvar lite av strävhetskänslan glitterlack alltid får. Glittren är så pass glesa att det inte är något stort projekt att ta bort lacket så låt det inte avskräcka er från att uppleva en Hare.
Jag gillar känslan i Nikoles lack. De är helt unika i indie-världen och jag blir lika förvånad varje gång jag ser hennes lack och inser att hon faktiskt fått färgerna att funka med varandra. Lacken gör mig glad och fnissig och jag känner mig ganska ung när jag viftar med fingrarna och ser mina glitter i lila och kopparorange blinka till svar.  
En sista:

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-09-15 20:36:26

Jag håller helt med! Det ser lite lekfullt ut men ändå inte överdrivet. Fint!

Svar: Ja, det håller balansen mellan lek och bärbarhet.
Sminkan

Postat av: lulillan
Publicerad 2012-09-15 20:43:54

Jätte fint! väldigt speciellt. Jag gillar det!

Svar: Ja, det är så unikt!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-15 21:43:57

Mmmmm...Dags att handla lite Hare säger du...

Svar: Det säger jag! Bestämt till och med!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-15 21:51:30

Väldigt fina färger :)

Svar: Ja, udda men fina ihop ändå.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-15 22:14:52

Jag gillar den ovanliga färgmixen i det här! Jag får nog ta och spana in lite Hare-lack minsann..

Svar: Ja, spana på! Jag har beställt fler...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-15 22:20:21

Tjusigt! Det ser både lekfullt och diskret ut på samma gång.

Svar: Ja, Nikole är bra på att göra lack som har en sorts barnasinne men ändå är bärbara. Inte dagislack alltså.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-16 01:09:07

Creds till Nikole för att hon alltid lyckas göra lack man inte förväntar sig. Inte direkt vackra sådana, men snygga och roliga. Jag gillar!

Svar: Ja, man är inte uttråkad när man har hennes lack på sig!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-16 09:49:38

Den här gillar jag! Sån härlig kombination :D

Svar: Ja, det är unikt och roligt!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-16 10:18:22

Det är fint och annorlunda, en spännande kombination helt enkelt...

Svar: Ja, visst är det!
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-09-16 13:03:48

Jag bara njuter av dina senaste härliga färgglada inlägg, vill bara säga det.

Svar: vad roligt att höra! tack!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-09-16 14:53:44

Men hallå, sluta frestas ;)

Svar: Inte då. Jag ser frestande som en del av mitt jobb. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela