Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Girly Bits Cu Blue

Publicerad 2012-10-01 05:40:00 i Naglar i blått,

Hej allihop! Idag är det definitivt en blå måndag. Igår skulle jag dra ut skärbrädan under diskbänken för att få lite svängrum när jag lagade middag och självklart hände det där man helst inte vill ska hända när man är nagellacksbloggare. Jag bröt nageln. Långfingernageln på vänsterhanden är nu två-tre milimeter under fingertippen och man ser en massa puffigt kött med ojämna nagelfransar. Inte så tjusigt. Har klippt ner alla naglar och försökt fila till dem och de är målade och blanka men det ser inte så bra ut för det. Jag har bildbevis på eländet som kommer upp någon gång inom en snar framtid men just nu blir det arkivinlägg. Tack och lov kan jag hålla bloggen igång ett tag med just arkivinlägg så ni kanske slipper det värsta. Eller så skiter jag i vilket och ni får se min stympade nagel. Men nog om detta och tillbaka till programmet. 
Cu Blue är ett supersnyggt jellylack med kopparskimmer, absolut väl värt att äga trots att jag tyckte det hade en lite mindre lysande formula. Lite rinnigt och lite tjockt på samma gång. Det funkar dock att få det på plats med lite försiktighet och en bas och det är vackert att se på när man väl har det på naglarna.Eftersom jag tyckte det var lite svårhanterligt så lade jag det över ett annat blått lack, det brukar hjälpa om det är lack som vill smita. Det här är två lager av Cu Blue över ett annat blått lack som jag glömt vilket det var nu. Jag gillar det kopparfärgade microglittret, det gör jag. Trevligt. Den blå nyansen är också fin. Jag önskar jag fått till min manikyr lika bra som Alizarine men tyvärr, jag är inte lika skicklig. 
Jag har använt Cu Blue två gånger redan, så snyggt är det, men inga bilder är riktigt bra. Det här blev bäst hittills. Det kommer säkert dyka upp igen för det är väldigt fint. Helt unikt också, alla fall i min samling.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-01 06:29:00

Har du provat någon gång reparationskitten som finns för brutna naglar? Jag har inte gjort det än men funderar på att skaffa det för just sådana tillfällen..
Lacket är verkligen speciellt! Jag borde nog skaffa några Girly Bits, jag har sett några väldigt fina.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-10-01 07:08:45

Ouch! Sympati-kram!

Microglitter, microglitter varför ska det va så svårt.. Spännande färgkombo men inte så jag spillde kaffet i ren upphetsning.

Svar: Inte det? det var väl i och för sig bra, kaffe ska man inte spilla. Men jag tycker nog det är rätt upphetsande, det gör jag. Tack för sympatikramen. Den behövs för jag är lite ledsen nu över nageln faktiskt. Mer idag än igår tror jag.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-10-01 07:19:05

Åh nej, vad jobbigt med nageln! Vet precis hur det känns! :-(

Cu BLue ser underbar ut, tycker det kopparfärgade skimret ser väldigt vackert ut mot den mörkblå basen.

Svar: Ja, det är så trist när det står trettio nya lack och väntar dessutom. Gah! Jag vill att den ska växa ut NU!
Cu Blue är väldigt fin!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-10-01 07:39:37

Görsnyggt! Och såett litet AJ! över nageln. Låter onekligen smärtsamt.

Svar: Ja, det var inte roligt att bryta nageln och det kommer göra ont några dagar...
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-10-01 09:11:49

Supervackert! Wow! Ledsen för nageln, själv har jag ett inflammerat nagelband, inte kul alls... suck.

Svar: Bara elände... Inflammerat nagelband låter inte alls kul.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-01 09:35:27

Usch då! Det där med att bryta naglar är en riktig mardröm. Det här lacket var supersnyggt!

Svar: Ja, det är så smärtsamt också, speciellt i början. Men det växer ut...
Sminkan

Postat av: feline
Publicerad 2012-10-01 10:18:54

Jag tycker dina bilder är mycket finare än mina!

Svar: Tack! Det är inte sant, men tack! :D
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-10-01 13:31:51

Himla fint med kopparglittret och skitsnygg blå färg!! Detta måste jag köpa :)

Svar: Ja, jag rekommenderar det varmt.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-10-01 15:56:14

Åh, löve it !

Svar: Ja, det är snyggt!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-10-01 16:41:12

Vilken härlig blåfärg och älskar att den har kopparskimmer i sig, känns liksom mer unikt då :)

Svar: Ja, visst gör det.
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-10-01 17:45:43

åh, vilken snygg färg. Gillar verkligen att den skimrar i lite koppar! Ett väldigt fint höst/vinterlack

Svar: Ja, det är himla fint!
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-10-01 18:28:14

Ryser lite då jag läser om nageln... :/ Man vet ju precis hur det känns då den går av så där långt ner... Fy f--n vad ont det gör... :/
Kanske blev det lite plåster på såren när du bar detta vackra lack? ;)

Svar: Fast jag bar inte det här då. Det här är ett arkivinlägg.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 18:54:45

Jag tycker som vanligt att dina bilder är skitfina, och jag ser exakt hur fint lacket är! Önskar att jag plockade med det i min beställning från Pam, men nääääe då... Fan vad frakten från Kanada är DYR.

Svar: Hugg den från Llarowe!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 19:09:24

Fast den är ju aldrig i lager där!

Svar: inte? Jag köpte faktiskt min där. du får ha tålamod. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 19:21:01

Men nu pratar du faktiskt med den där som sitter och gråter framför datorn när hon inser att hon inte kan få tag på ett visst lack... Jag har inget tålamod. :D

Svar: Sant... Ja, då får du ta frakten då. Men den är snuskigt dyr från canada...
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-10-01 20:43:42

Åhnej! Det är så trist med avbrutna naglar.jag har en spricka i lillfingernageln på högerhanden men den sitter för långt ned så jag kan inte få bort den heller.
Lacket var verkligen jättesnyggt! Gillar kombinationen av blått och koppar. Det är en sån där kontrast som verkligen funkar ihop. :-)

Svar: Ja, färgkombinationen är härlig här! Sprickor är trist. Brutna naglar är hemskt. Men, det hör ju på något vis till...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela