Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Contrary Polish Firebrand

Publicerad 2012-09-23 09:25:00 i Naglar, vampy,

Contrary Polish är ännu ett indie märke som jag provat. Jag har köpt två lack och båda är väldigt fina men de är också mer konventionella än många andra indies då de inte satsar på att ha massor med olika glitter utan är skimmerlack. Jättefina skimmerlack men alltså inget som folk kommer stoppa dig på gatan för och undra vad du har för roligt/konstigt/galet lack. Det häär skulle kunna vara ett klassiskt lack från något ledande salongsmärke.  
Visst är det vackert med sin djupa bärton och det ganska grova skimret i rött och lila. Jag tycker alla fall det. Det är en något knepig formula, det är tre lager på mina bilder och jag får lite cuticle drag när jag målar men det beror nog på att lacket är lite tjockare än jag vill ha det. Tänk på hur jag klagar på t.ex A England som också ger mig exakt samma problem. Det innebär att ni som kan hantera den typen av lack säkert inte har problem med det här. Kan man måla med det utan att få med sig lacket i nästa lager så klarar man sig dessutom med två lager och behöver inte det tredje som jag lade på för att dölja mina misstag.
Jag tycker det är roligt att vi har indies som inte är glitterbomber eller hololack, vilket ju är vanligast, utan skimmer som här, eller som med Lilacquer duokroma lack. Det ger en större bredd åt indiemarknaden. I och för sig så är ju A england, Cult Nails och BB Couture också indies, men ni fattar vad jag menar. 
Contrary Polish kan man köpa från Llarowe.  Jag kollade nu när jag länkade och alla sex färger finns inne. Jag har två, den här och den blå Bright Night. Jag skulle vilja ha alla och speciellt vill jag ha Creeping Moss. den tycker jag ser väldigt fin ut.
Så vad tycker ni om lacket? Är det intressant att köpa indielack som inte fokuserar på glitter och holo eller föredrar ni salongsmärken och drug store lack för att fylla era skimmerbehov?  

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-23 09:42:52

Min första reaktion var att det var tråkigt. Men det är ju för att jag jämför det med andra indiemärken som skapar mycket galnare saker. Det är såklart skoj om indiemarknaden breddas och erbjuder lite mer konventionella lack också, men jag som inte köpt några riktiga indielack ännu (BB Couture och A-England borträknade då) kommer förmodligen hellre satsa på något riktigt galet när jag väl gör slag i saken. :-)

Svar: Ja, det finns ju en anledning till att hennes lack inte är slutsålda trots att de är vackra. För vackra är de.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-23 09:51:23

Den såg väldigt fin ut, men hon ligger lite högt i prisläget om man ska räkna "bang for the bucks"

Svar: Jag förstår vad du menar. Jag håller med också. Lite lägre pris och jag skulle köpa allihop.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-23 11:39:01

Jag tycker inte alls det är fel med bredd i indiemarknaden. Däremot blir ju problemet i min värld att anledningen att man köper indielack är ju för att hitta unika lack och därför är man villig att betala mer för dem, dvs de lack som de etablerade märkena inte har fattat att vi konsumenter vill ha. Ser indielacket ut som dussinlacket man kan köpa riktigt billigt överallt så tappas lusten att betala riktigt mycket då man "får samma" ändå. Fast givetvis känner jag att det finns shimmer som jag skulle kunna köpa som indie bara de fanns så helt avig är jag inte. I det här var skimret jättefint i men färgen var lite för brun för att jag skulle falla.

Svar: Ja, jag tycker också det är problematiskt med lack som ser för "vanliga" ut, då måste man ju ha något annat som knockar kunderna. Men A England säljer ju sina ganska vanliga lack för höga priser så uppenbarligen finns det en marknad. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-23 15:31:04

Jag kommer hålla fast vid att det ska krävas något speciellt för mig att köpa indielack, nu när jag ändå har börjat intressera mig mer för dem, och det här var inte tillräckligt speciellt i mina ögon. Fint, men inte tillräckligt fint helt enkelt.

Svar: Jag förstår vad du menar. Jag är glad över lacket, men jag drar mig lite för att köpa flera för det är inte så exceptionellt. Samtidigt är det väldigt vackert.
Sminkan

Postat av: lulillan
Publicerad 2012-09-23 17:14:28

Jag tycker det ser fantastiskt ut. Precis lagom med glitter/skimmer för min smak. Jag köper snygga lack oavsett om det är indie-märke eller vanligt. Däremot är det väl just priset då som gör att jag kanske avstår... ska jag betala lite mer så ska det gärna vara riktigt speciellt. Ska ändå spana in de andra färgerna om det är nåt som faller mig i smaken! :-)

Svar: Ja, det är en lite onödigt hög kostnad med tio dollar plus frakt. Men jag gillar verkligen skimret. Tycker hon gjort ett jäkligt snyggt lack om man inte tänker på pengar utan bara upplevelsen.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-23 21:01:15

Det där skimret var verkligen snyggt! Det är roligt när indie märken gör annat än glitter!

Svar: Ja, jag tycker också det är roligt att vi får se lite annat.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-24 13:56:31

Det är fantastiskt vackert och jag blir väldigt glad av Indiemärken som inte bara gör rena glitterlack. Llarowe börjar få otroligt mycket märken att välja på. Vettiga frakter har dom också.

Svar: Ja, visst är det så! Jag är också glad över både bredden och de bra fraktpriserna som faktiskt gör att man kan unna sig några lack nu och då.
Sminkan

Postat av: Lulillan
Publicerad 2012-10-08 18:46:02

Kunde inte hålla mig, har beställt tre av hennes lack nu! Ser fram emot att testa! Det blev Inky fingers, Purple smoke och Desert fruit.

Svar: Låter som spännande val!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela