Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Unpredictable

Publicerad 2012-09-12 19:00:00 i Naglar - duokromatiska,

Unpredictable hade jag säkert inte köpt om jag inte sett det på Anne från Nailtastic. Det var jättefint på henne så jag slängde med en flaska i min beställning och ja, här är den nu. Det här är andra gången jag använder det. Jag misslyckades med en nagel förra gången, det bara dragspelade ihop sig och allt blev misär fast resten av naglarna var perfekta. Alltså inga foton och snabbt byte av lack. Det här är några veckor senare. Den gången blev lacket extremt randigt av penseln men annars funkade det ju okej så jag tog några bilder men jag vet att det kunde ha varit vackrare.
Lacket skiftar vackert mellan guld, gyllengrönt, klargrönt, aquamarin och indigo. Det här måste ju vara det mest duokroma av alla lacken i China Glaze Bohemian Lustre Chrome, om nu inte Rare and Radiant är likvärdigt. Jag köpte inte R&R så jag kan inte uttala mig där. Av de tre jag har så är den här alla fall absolut mest duokromatisk och jag gillar verkligen färgerna i det. Vackert!
Som ni vet så hatar jag penseldragmärken när de blir så här tydliga. Jag ska testa att lägga det här i ett lager över en neutral färg för att se om jag kan bli av med lite penseldragsmärken. Förhoppningsvis kan det funka och då kommer lacket göra total succé för mig. Här ser ni tre lager, relativt flödiga för att vara jag. Torktiden är seg som sjutton. Även av den anledning kan jag tänka mig att köra ett lager av detta över något passande. Kanske Orly Glow... 
Sista bilden för att visa att det nästan går över mot en rökig lila i extrema vinklar.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-09-12 19:07:14

Nydelig lakk!

Svar: Ja, färgerna är härliga!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-12 20:01:27

Det låter ju kanske galet, men jag gillar verkligen penseldragsmärkena! Tycker de ger ytan en fin struktur. Och dina bilder är jättefina!

Svar: Hm.... Okej.... Jag ska försöka tänka så.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-12 20:52:11

Nå, penseldragsmärken eller inte, det här lacket vill jag ha! Tror det passar bättre på mig än Peridot-dupes-färgen :)

Detta och Deviantly Daring ska jag köpa från kollektionen. Missar jag något Måste då?

Svar: Nej, du missar inga måsten då. Kör på det!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-12 21:29:59

Mycket snyggt! Detta skulle jag också vilja ha!

Svar: Ja, det finns ju kvar så jag tycker du ska slå till!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-12 21:30:03

Efter att ha haft lacken ett tag så är det här min favorit ur kollektionen, törs jag nästan säga :D Jättefina bilder på lacket!

Svar: Den är nog min favorit med. Jag gillar den trots penseldragen.
Sminkan

Postat av: Anette
Publicerad 2012-09-12 21:49:24

Vilken härlig upplyftande blogg! Har alltid varit intresserad av smink även om jag är lite försiktig nu i mogen ålder... men fortfarande lika spännande vad man kan göra med lite "färg".

Svar: Ja, färg behövs vare sig det är naglar, läppar, ögonlock, smycken eller kläder. Välkommen till vår blogg!
Sminkan

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-09-12 23:52:30

Väldigt vackert lack!

Svar: Ja, visst är det!
Sminkan

Postat av: yoli- in london
Publicerad 2012-09-13 00:32:54

Du har alltid sa fina nagellack :) Ar faktiskt i Sverige och halsar pa och haffade nagra lack fran DEPEND :) Vet du vart de saljer deras holographic polishes? x

Svar: Nej, jag vet inte det för jag såg dem aldrig i butik. Har beställt från Bubblebox. Hoppas du får tag på dem.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-13 09:07:10

Älskar detta! Jag tror till och med att jag gillar det mer än Deviantly Daring nu i efterhand!

Torkade det segt som sjutton på dig? :( Fan vad jobbigt. Det var lite sämre än normalt för mig, och det är jag väldigt glad över. Du får visa upp hur det blir om du lägger det på underkläder sen också!

Svar: Ja, men jag tror det går bättre om jag kör med lite layering. Vi får se vad som blir och när.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-13 11:05:08

Riktigt fint, ännu ett som jag har otestat!

Svar: Ja, den är verkligen värd att ha, det tycker jag!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela