Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Prey Tell

Publicerad 2012-09-30 08:50:00 i Naglar, vampy,

Här kommer en besvikelse till lack. Prey Tell. Inte alls vad jag hade hoppats. Jag trodde den skulle vara mer lilatonad än brun för det första. Dessutom funkade vi inte ihop när jag skulle lacka med den. Den ville kladda i nagelbanden och ha sig. tre gånger har jag försökt få det snyggt och det här är det bästa jag fått till. Då förstår ni hur illa det varit de andra gångerna.
Rinnigt alltså. Dessutom en färg som vill bita sig fast både i nagelband och på naglarna. Det betyder så klart att det är oerhört pigmenterat och det är väl inte dåligt men som sagt, vi klickar inte när jag ska lacka med det. 
Jag har bättre vampiga krämlack än det här så det kommer nog inte överanvändas. Synd ändå, för den kunde blivit så bra. Två lager lack på bilderna. Ganska bra torktid. 
Tråkigt lack är ju ett skäl att visa en kattbild. Här kommer den:

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-30 09:25:35

Nagellack som missfärgar är ingen höjdare! Men vilken fin bild på din lilla kissemisse som håller på att bli stor :)

Svar: Ja, hon är stor nu, Siv!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-30 10:27:42

Kan inte låta bli att tycka att den är lite fin ändå. Jag har nått liknande; W7-black cherry som är lite sådär mörkt körsbärsaktigt som det här får mig att tänka på. Lite sådär mys-höst-vampigt lack :)

Svar: den är fin men jag tyckte den var knepig att få bort från huden.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-30 14:31:26

Fina Siv!
Jag har inte testat det här ännu,men hoppades nog också på lite mer lila toner. Call Of The Wild ska ju vara den bruna, liksom.
Har du tips på ett liknande, fast bättre och snyggare, lack? Tänkte på Zoya Casey, men är kanske lite fel ute?

Svar: Casey är underbar! William Tell Me About OPI är fin. Spellbound från BB Couture är fin...
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-30 15:09:59

Väldigt fin glans annars men om formulan är jobbig går det ju helt bort.

Svar: Jag är ju knäpp så det kanske funkar bra för dig. Andra har väl inte haft problem?
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-30 17:04:30

Jag tycker färgen är skitsnygg, älskar att bära sådana här färger på hösten. Men formulan lät ju inget vidare så det blir nog inget köp.

Svar: Färgen är fin men jag tror jag väljer andra lack framför det här. Men jag vet inte, kanske ändrar mig...
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-01 12:57:49

Inget större fel på färgen.

Svar: Nej, färgen är fin!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 18:47:10

Fan, jag borde ha tackat ja till den här ändå... Den ser jättefin ut på dig! Jobbig med formula hit och dit förstås, så jag förstår att du inte blev överförtjust i den.

Svar: Jag kan skicka den! :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-01 19:07:28

Näe, isåfall får jag fan vänta tills jag kommer och hälsar på nästa gång! Haha. Dessutom har jag ju Codie, och jag tror inte jag kommer tycka om Prey Tell lika mycket ändå. Fast.. det ser väldigt blankt och fint ut. Och är bra mycket varmare än Codie!

Du får iaf inte skicka det till mig. :D

Svar: Nähä. Okej. Inte skicka...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela