Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Burnt Flowers Fallen

Publicerad 2012-09-25 18:26:00 i Nagellack jag frankat,

Kommer ni ihåg Type O Negative-kollektionen jag skakade ihop för någon vecka sedan? Den jag var så himla nöjd med? Ja, här kommer min andra favorit ur den, och då är jag alltså nöjd med samtliga lack så den här är jag alltså riktigt förtjust i! Den heter Burnt Flowers Fallen och den skulle ha juveltoner i en charcoalgrå bas. Jag vet att lacket ser lila ut, men det är en gråsvart bas. I den har jag sedan rosa, lila och blått glitter. Ganska mycket glitter som ni ser. Jag är så jäkla nöjd! Den är min egen privata version av BL The Black Knight men faktiskt så mycket bättre! Eller vad säger ni?
Det är en väldigt skir gråsvart jellybas, tätt med glitter som alla har samma storlek, och det ni ser är tre lager av lacket. Jag tycker det har helt okej egenskaper men det spelar ju egentligen ingen roll för ni kan ju inte köpa det... Det jag använde var ChG Licquid Leather, massor med klarlack, Lite KC Bite me och så glittren från TKB. Blå, rosa och lila alltså. Ja, det var allt. 
Ni kommer nu få ett galet bildspam för jag är så stolt över mig själv. Det blev verkligen precis som jag hade önskat mig det och om jag och Sofia någonsin startar Chaos Polish ska vi ha den här i sortimentet. Eller något liknande alla fall. Exakt den här blir det ju aldrig mer då de exakta proportionerna inte finns uppskrivna och om man skulle franka i större utsträckning för att få ihop flera lack som är lika så måste man nästan göra det med bara pigment. Fast Amanda som hade Nerd Lacquer använde både pigment och befintliga lack i sina skapelser och hon är fortfarande min indie-lack favorit. Synd att hon försvann...
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-25 19:15:16

Som vanligt så in i bomben snyggt. Jag skulle definitivt köpa det om det gick :D

Svar: Vad roligt att höra!
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-09-25 19:18:02

Snyggt!!! :D
Påminner om nåt annat lack också... Inte de du nämde... Nåt annat... Argh.. Kommer inte på det just nu... Får återkomma! ;)

Svar: Into the Night av Girly Bits?
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-25 20:45:50

Galet vackert! Det känns både klassiskt och oväntat på samma gång. :-)

Svar: Jag, jag tycker den blev riktigt lyckad!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-25 20:54:58

Åh! Älskar't verkligen. Mycket bättre än The Black Knight.

Svar: Ja, den blev kalasbra tycker jag!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-25 21:03:21

Så himla snyggt!!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-09-25 21:29:06

Jättefint! Lite galet men på ett diskret sätt, om det är en vettig beskrivning?

Svar: Jag jag tycker det blev helt perfekt!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-25 21:59:39

Åh, ja det var ju jättefint. Du är ju hur bra som helst på att franka lack. Blått och rött glitter ihop är så himla fint.

Svar: Ja, jag är inte så dum på att franka. ;DVisst blev det bra! Jag är så nöjd med det!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-25 22:19:28

Wow, vad snyggt! Jag kan dock verkligen inte se att basen är svart, så jag får tro på dina ord helt enkelt. Stört snyggt!

Svar: Ja, jag är så himla nöjd med hur den blev. Jag var rädd att glittret skulle drunkna eller att den inte skulle bli täckande men det gick bra!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-25 22:52:03

Åhh vilken fin!! Du har helt rätt i att den är mycket mycket finare än Black knight! Skulle köpa den i ett nafs om den fanns!

Svar: Ja, den är mycket glittrigare än tBK. Jag är mycket nöjd med hur den blev.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-26 00:27:13

Ååh så fjantigt snyggt! ;)
Jag hoppas verkligen på Chaos Polish!

Svar: Ja, hoppas kan man alltid. Jag tror inte det händer inom en överskådlig framtid, tyvärr.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-26 00:46:15

Väldigt, väldigt snyggt lack! Vad duktig du är! :-) Jag skulle garanterat köpa lack av dig om du började sälja hemmafrankade lack!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-26 06:07:15

Faktiskt mycket snyggt, väldigt vackert djup i detta...

Svar: Tack! Jag tycker också det!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-26 07:50:54

Mycket vackert! Klart du är stolt :)

Svar: Ja, det är roligt att känna sig nöjd.
Sminkan

Postat av: Sussie
Publicerad 2012-09-26 09:26:34

Måste bara säga att detta var så himla vackert! Det kan man verkligen bli förtjust i!

Svar: Ja, jag är jätteförtjust!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-26 11:11:49

Klart du ska vara stolt!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-09-27 13:12:45

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Svar: Iiiiiiii! Jag är så nöjd!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela