Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Long Kiss

Publicerad 2012-10-02 18:35:00 i Naglar i rött,

Är ni sugna på ett inlägg till idag? Återigen ett arkivinlägg. Det ser ni ju så klart, ni vet ju hur mina naglar ser ut just nu, men jag påpekar det alla fall så ni inte tror Derma Nail får naglarna att växa ut fullt så fort att det fixar sig över en natt eller två. :D
Jag bar Long Kiss för kanske en månad sedan. Jag hade ett sug efter röda skimmerlack och hade ett gäng vid ungefär samma tid. Det var Heart of Africa, den här, Riveter Rouge och någon mer. Hm, bara China Glaze... Skumt, jag som alltid hävdar att mina favoriter av röda skimmerlack är tillverkade av OPI. Det är nog en sanning med viss modifikation för jag har några riktiga storfavoriter från både ChG, Zoya och Nubar också. Faktum är att jag har väldigt många favoriter bland röda skimmerlack. Vissa färger har liksom följt mig hela livet och den här typen av röda är en av dem. Dels är det klädsamt på mig och dels är rött nog min "riktiga" favoritfärg. Svart är det jag klär mig i huvudsakligen, grönt och blått gillar jag på smink och naglar, men rött gillar jag alltid. Kläder, smink, inredning... Allt. Jag håller ju med Thåström, Alltid rött, Alltid rätt!
Mitt Long Kiss har hängt med bra länge och som ni ser hade det tjocknat och gav mig bubblor, ve och fasa. Det är kanske lackets fel, kanske överlackets (experiment med Poshé) jag vet inte säkert. Jag upplevde dock lacket som lite tjockare så det blir nog Seche Restore i den flaskan nästa gång. Man ser det på att den inte flutit ut helt jämnt heller. Sen är det ju ett slarvjobb med lackningen (som så ofta här hos mig) för jag ville hinna fota innan jag skulle göra något annat som jag inte minns längre. Jobba förmodligen. Jag har lagt upp min termin lite överambitiöst tror jag. Om man bortser från bubblorna och att lacket tjocknat en del så är det pigmenterat och bra. Dessutom är det core så det går att köpa från vilken e-tailer som helst. Sen är det kanske inte det mest unika röda skimmerlacket i världen. 
Egentligen borde jag nog inte lägga ut två inlägg om dagen just nu. Arkivet är ganska okej (ca 30 inlägg) men frågan är om min nagel hinner växa ut på fjorton dagar, vilket det väl typ blir om man ska ha min vanliga publiceringstakt. Är det något annat ni skulle vilja se som inlägg här? Något som inte kräver att min långfingersnagel är med på bild. Jag tar gärna emot tips för jag gillar min två-inlägg-om-dagen rytm. Eller jag kanske ska köra på ett inlägg men på kvällen istället för morgonen? Vad säger ni, kära läsare? Hur vill ni ha det och vad vill ni ha? Sen ska jag kanske säga att det inte alls är säkert att jag följer era råd. Jag har en tendens att göra som jag vill oavsett, men jag är genuint nyfiken på vad ni har för tankar.

Kommentarer

Postat av: Dess/Drömteori
Publicerad 2012-10-02 19:04:13

Vilket fint! Det påminner lite om CG Skate Night.

Svar: Fast den är mer lila i tonen. Otroligt vacker den med. Älskar Skate Night! Älskar alla lacken i Retro Diva!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-02 19:54:11

Min favoritfärg på naglarna är blå, eller teal tror jag, sen grön, men ibland kan de faktiskt kännas fel. Röda skimmerlack däremot blir aldrig någonsin fel. Så vackra!

Precis som det här vackra lacket alltså! Inte fullt så vackert att jag måste köpa det, men ändå. :)

Svar: Jag har rött, grönt och blått på delad förstaplats tror jag. Och vampiga purpurtoner. Jag kan inte välja mellan de färgerna. Men rött är det jag skulle ta om jag var tvungen att bära bara en färg resten av livet tror jag.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-10-02 19:54:55

Och jag hade inte haft något emot att se några inlägg om katter, bakverk eller mat, utöver naglarna. :D

Svar: Okej. katter är lätt, bakverk kanske kan gå och mat... nja... I alla fall inte om det involverar att jag måste använda skärbrädan. :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-02 21:38:32

Jag skulle faktiskt dö en smula om du ville visa HELA din lacksamling! Jag har tidigare läst (tror jag)att du inte vill visa upp den för att din mamma skulle få en stroke men sååå många lack kan du ju inte ha ;-D... Man skulle kunna tänka sig ett regnbågstema tex. Sen, om det tar tid för naglarna att växa så kan jag tänka mig att din sminksamling inte går av för hackor...

Svar: Hmmm.... Hela lacksamlingen? Hur tänker du att det skulle gå till? En Helmerlåda om dagen/i veckan? Flaskorna fotade för sig eller i grupp? Det låter som ett jätteprojekt. Att bara se korkarna i en halvt utdragen låda känns ju sådär och finns nog någonstans redan. 1800 lack lite drygt är det alla fall. Ska fundera på om man kan komma på någon smart variant som också blir hanterlig och "ger något" vad gäller flaskbilder.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-10-02 21:46:55

Verkligen mycket vackert! Mina röda favoriter kommer från OPI och Nubar och sen är ju Perceval en favorit med. Och Short & Sassy såklart:) Egentligen borde du såklart ransonera men det är ju inte så kul. Ett varannan och 2 varannan?

Helena: tror det var jag som inte ville visa mitt smink eller mina lack av rädsla för att bli arvslös:) Men det är möjligt att Sminkan har uttryck liknande tankegångar...

Svar: Kanske det. Jag får fundera på hur mycket man vågar chansa på att bli utan inlägg.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-10-02 22:18:03

Ursnyggt! Jag är ju också svag för röda skimmerlack av den här typen. Jag kan inte sluta köpa nya heller. :-)

Svar: Det är svårt att sluta köpa den här typen av lack. De är ju så vackra och så tänker man ju att de aldrig blir omoderna så man kommer ha användning för dem.
Sminkan

Postat av: Sussie
Publicerad 2012-10-02 22:30:17

Jag säger också som Thåström, rött är ju dessutom den klassiska nagelfärgen som aldrig kan gå fel tycker jag! Och denna typen av mörkare skimriga lack är speciellt fina, speciellt såhär på hösten. Annars gillar jag lila och rosa också, även fast det finns många fina blå lack så blir det sällan av att jag använder dem av någon outgrundlig anledning :s

Svar: Ja, på hösten blir man verkligen sugen på den här typen av röda även om de är fina året runt. Jag tror jag gillar alla färger även om jag inte gillar alla nyanser av varje färg. Sen tenderar jag att köpa alla nyanser på nagellack ändå, bara för att. :D
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-10-02 22:51:00

Emmas listning skriver jag under på...med blodrött vamplack såklart :)

Hos mig är det tvärt om. När sönerna undrar hur många lack jag har så deklarerar jag min rätt att förskingra arvet!


Svar: Jag har ju inga barn, bara katter, så de har inte så långtgående funderingar. Fixar vi hyra och mat är de glada.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-10-03 00:30:38

Skulle också tycka det var ballt att se typ alla röda, alla blå etc flaskor, typ en sån uppdelning. Annars är det ju kul att se produkter rent generellt, borttagningsprodukter, nagelbandsjox, bomullsalternativ etc. Sånt går ju "fylla" ut med utan att det blir trist, snarare tvärtom, kul :D

Svar: Kankse kan göra det lite mindre ändå, typ alla blå från OPI och så vidare. Ska fundera lite till. Tror det kan gå. Och ja, jag har en ny remover som jag precis testat klart så det kommer ett removerinlägg alla fall.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-10-03 06:33:39

Rött är klassiskt! Väldigt vackert!

Svar: Så är det aboslut!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-10-03 08:32:28

Mycket vackert! För min del spelar det ingen roll när du bloggar, bara du bloggar!

Svar: Du är söt du! Ja, jag kommer definitivt blogga. Jag måste dock hålla en viss frekvens för att behålla motivationen och motivationen var lite låg precis innan olyckan dessutom.
Sminkan

Postat av: Jennysjox
Publicerad 2012-10-03 08:56:41

Himla fint! Och jag vill se naglarna på utväxt också! Har du dem olackade eller hur gör man för att det ska se så bra ut som möjligt liksom? Mina går av titt som tätt så det vore skoj med lite tips :-)

Svar: Du kommer få se naglarna på utväxt, definitivt. Jag tänkte dock vänta tills det är lite mer jämna naglar innan jag börjar swatcha. De är lackade nu, och jag ska lacka om idag, men jag tänker inte fota dem för bloggen än. Ska jag vänta tills de blir långa skulle inget arkiv räcka dock, så det kommer bli nubbins ett tag framöver. Jag har också tänkt fota dem en gång i veckan för att se hur snabbt de växer ut. :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-10-03 11:44:39

Älskar dom här röda lite vampiga lacken! Och fjärilen, den var supervacker!

Svar: Fjärilen är fin! Lacket med, så klart. Röda skimmer är alltid fina!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela