Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Don't Blink

Publicerad 2012-05-08 06:16:53 i Naglar i svart, grått, silver,

Okej, här kommer det första av mina lack från Nerd som jag varit lite missnöjd med. Inte färgen, men formulan. Det ni ser här är tre lager, det är okej, men det är en knepig formula, tjock och klistrig. Väldigt knepigt att få att flyta ut på ett bra sätt på nageln och det vill valla sig på nageln. Man får peta på det med penseln för att få det att hamna rätt, som när man brer en macka. Jag förväntar mig det av t.ex Lynnderellas lack, de kräver lite "smörknivsteknik" men Nerd har alltid varit enkla att måla med fram till nu.
Om man bortser från att lacket är lite knepigt att måla med så är det fint. En lätt, ljusgrå färg och så silverfärgade glitter i lite olika storlek. Det finns även mörka glitter i mixen. Intrycket blir lite spräckligt, som ett fågelägg, men helt harmoniskt. I och med att basfärgen är så ljus så känns det luftigt och lätt som dimma över en sjö en tidig höstdag.
Det är verkligen synd att det är så tjockt och jobbigt. Jag tror jag ska göra som med St George och ösa i massor av Seche Restore. Jag tror det kommer täcka med tre lager även i uttunnad form men att jag då får jämnare och mer lätthanterliga lager.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-08 06:30:01

Det är jättefint! Är det samma formula som St. George så är det här lacket helt i min smak :D

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-08 07:12:17

Har blivit så sugen på den här typen av lätta ljusa lack.. tycker det ser så himla fint ut!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-05-08 07:43:44

Nej då - inte minsta lilla avundsjuk. Oooo neeeej....



Eftersom jag har sett berörda avsnitt av Doctor Who, så tycker jag att det är en väldigt passande färg, spot on. Kan mycket väl tänka mig att en stygg utomjordisk varelse som ser ut som en änglastaty, kan ha den där ytan.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-08 10:51:03

Tråkigt med formulan för lacket är riktigt elgant och fint.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-08 17:55:36

Oj vad snygg den är! Men vad trist med formulan =/

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-08 19:01:20

MNPO! Det är inte hälten så tjockt som St George.



Lacklycka! Ja, det är vackert!



Mrs Data! Det är den läskigaste av alla episoder.



Helena! Ja, men man kan tunna ut det och då funkar det nog.



Annie! Ja, jag ska tunna den lite så blir den nog bra.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-05-08 20:31:56

De är tillbaka i säsong 5 också. De elaka sakerna! ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-09 06:09:35

Mrs Data! Aha, då har jag något att se fram emot!

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-05-10 10:10:31

Så fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela