Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Sparkle and Soar

Publicerad 2012-05-24 15:53:34 i Naglar i orange,

Översta bilden är tagen i full sol. Det är ett oerhört läckert glassflecklack ni ser, bilderna gör det långt ifrån rättvisa. Color Club släppte ju en kollektion nu i vår med knalliga spralliga färger i en lätt duokrom glassfleckfinish. Jag har haft en gyulorange manikyr nu senast och orkade inte måla om men ville uppdatera mina naglar så det blev ett lager av det Sparkle and Soar ovanpå den befintliga manikyren. Ovanpå ett annat lack så är ett lager nog, hur det är på egen hand vet jag alltså inte än.
Lacket får mig att tänka på Zoyas glassflecks, och det är inte dåligt. Det finns en lite illusiv ton av grönt i skimret men jag kan inte fånga det på bild, knappt ens med ögat, men det skimrar förbi som en hägring ibland.Jag är oerhört nöjd med lacket. Color Club har också bra penslar så lackandet gick ba. Det översvämmade nagelbandet jag har beror på OPI-lacket jag har i botten.
När man har det så här, ett lager över en redan torr och klar manikyr, så är det torrt på minuter. Jag hade så klart Seche Vite som överlack så jag kan inte säga hur det skulle vara utan den. Nu när jag sitter inne och skriver på min laptop blir det mer orangerött, lacket, medan det på balkongen mer var guldorange. flecksen är i guld och basen i orange och vad som dominerar beror alltså på ljuset. den orange den har nu r snyggare, som en lysande morot. En morot man odlat i gulddamm! Eller som ringblommor! Ja, som en underbar rabatt översållad med ringblommor!

Kommentarer

Postat av: Dani - Livsnjutarism!
Publicerad 2012-05-24 16:17:11

Åh vad glad jag blir! Beställde hem hela color club sommar kollektionen för nån vecka sedan! Så otålig jag blir när jag ser dina vackra bilder!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-24 16:33:29

Jag har verkligen inte alls känt mig lockad av något lack ur den här kollektionen. Dina bilder på det här lacket ser dock underbara ut!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-24 16:45:27

Jag har bara beställt det gröna, Wing it (?) men måste nog ha resten också. Det här ser ju döläckert ut.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-24 18:54:12

Jag tänkte hoppa över den här kollektionen, men nu vet jag inte längre... Det här var ju hur fint som helst!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-24 19:45:35

Ojojoj och vad jag blev sugen på det där lacket! Och lite... törstig?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-24 20:02:49

Dani! Jag har fyra av dem och de är himla fina allihop! Alla fall i flaskorna.



Lacklycka!Jag var inte heller lockad först. Vet inte vad som hände sen. :D



Pamsan! Fly With Me heter det väl? Det är fint. Jag köpte det jag med. Fast det är den orange och den gula jag spontant känner mig dragen till.



MNPO! Jag hade också tänkt hoppa dem men sen hände något... :D



Annie! Ja, man vill ha ett glas kall apelsinjuice.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-24 20:32:05

Skitsnyggt! Måste ha det!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-05-24 20:34:58

Verkligen otroligt vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-25 06:10:27

Nailtastic! Ja, det är verkligen snyggt.



Brilliant! Det är det!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-05-25 07:47:29

Superfint! Ringblommor it is!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-25 08:21:42

Jag har nog missat det här! Riktigt vackert och somrigt.

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-05-25 19:47:25

Wow!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela