Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Rated Holographic

Publicerad 2012-05-20 08:26:13 i Naglar - holografiska lack,

Jag vet, jag skulle försöka lugna mig med de holografiska lacken och visa arkivinlägg på andra finisher. Det känns dock som att arkivet då rätt snart skulle bestå av bara holografiska lack. Det är ju det som fylls på hela tiden nu när jag bara använt hololack i några veckor. Jag känner inget omedelbart behov av att bryta den trenden heller. Holografiska lack är helt enkelt det jag vill ha just nu. Rated Holographic, som ni ser här, bar jag dock inte länge. Den är för brunrosa, eller persikotonad, för att jag ska trivas i den och den är inte den mest holografiska i Kaleidoscope kollektionen. Är det inte sol eller starkt ljus på den blir det persika med silverglitter. Det kändes inte så roligt så den byttes ut mot färgstarkare Tickle My Triangle som jag redan visat.
Missförstå mig rätt, jag tycker inte det här är ett dåligt lack. Jag skulle inte köpa det för dagens eBay-priser, trots att de är låga, för så snyggt eller spännande är det inte, men jag köpte mitt från 8ty8 någon gång på våren 2008, alltså två år efter att kollektionen släpptes, och då kostade dem kanske tre och en halv dollar styck. Det var det ju klart värt även om dollarna då låg något högre än idag. Egentligen är den inte så mycket dyrare idag, om man orkar leta lite. Rated Holographic har en diskret, nästan konservativ, färg som får en twist i och med holoeffekten som inte alls är konservativ. Det är scattered holo, som ni ser, och det blir alltså mest silver av det i skugga. Det är ett trelagerslack som alla Kaleidoscopes och det har bra egenskaper och torktid. Är man väldigt förtjust i färgen kan man nog hitta det för 6-10 dollar på eBay med tanke på att det inte är den mest populära av lacken. Mer ska man inte betala, då är det bättre att vänta tycker jag, för jag har sett den många gånger för det priset. Jag trålar alltid lite överallt efter backups av Kaleidoscope, OMG, DS-lack och annat. Jag slår till då och då om jag hittar dem billigt på en blog sale eller eBay. Den här har jag sett billigt i alla år men inte köpt en backup av. Jag kommer inte göra slut på den här flaskan.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-20 09:16:28

Självklart är det ett fint lack, men detta är inget jag känner behov av att äga. Skönt att du visar såna ibland också:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-20 11:28:23

Det är nog det enda jag äger av Kaleidoscope lacken :D Jag köpte det för en-två månader sen... Har inte provat det än, men det ser jättefint ut både på dina bilder och i min flaska :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-20 12:12:38

Emma! Det är inte ett lack man behöver i försgta hand. Det är dock kul att se att många av Kaleidoscopelacken går att köpa rätt billigt. Jag snabbkollade eBay precis och det finns flera för under 10 dollar. Det är prisvärt med tanke på mängden lack man får. Om man gillar färgerna alltså. :D



MNPO! Ja, det är ett trevligt lack men färgen är lite mesig enligt mig. Jag passar å andra sidan inte i persika.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela